Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصحاب رسانه استان زنجان امروز تعدادی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی را مورد بازدید قرار دادند تا رویش اندیشه‌ها در کالبد کارآفرینی را از نزدیک لمس کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،اصحاب رسانه به همراهی بسیج رسانه استان از برخی پروژ‌ه‌های اقتصادمقاومتی شهرستان زنجان بازدید کردند.

عبدالله جعفری، مسئول بسیج رسانه استان زنجاندر حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که امسال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است امروز با اصحاب رسانه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بازدید می‌کنیم تا اخبار را به جامعه انتشار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خوداشتغالی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی سپاه و بسیج را در راستای تولید و اشتغال در جامعه مهم برشمرد و عنوان کرد: بسیج سازندگی وام‌های خوداشتغالی برای حمایت از تولید به مردم واگذار می‌کند و متقاضیان می‌توانند برای اخذ وام به بسیج سازندگی مراجعه کنند.

مسئول بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه تولید قارچ از شغل‌هایی است که بسیج سازندگی وام‌ اشتغال می‌دهد، ابراز کرد: اصحاب رسانه باید شغل‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه انعکاس دهند و مردم از اعطای تسهیلات این چنینی آگاهشوند.

وی با تشویق اصحاب رسانه به انتشار اخبار از اقدامات اقتصاد مقاومتی سپاه و بسیج گفت: اصحاب رسانه با انتشار اخبار اقتصاد مقاومتی می‌توانند جوانان را برای کارهای اشتغالزایی در جامعه تشویق کنند و نرخ بیکاری را کاهش دهند.

جعفری افزود: در همین راستا هدف امروز بازدید با اصحاب رسانه از کارگاه‌های کسب و کار کوچک انتشار اخبار اقتصاد مقاومتی به جامعه است تا جوانان با خواندن اخبار بدانند که آن‌ها هم می‌توانند با اعطای وام از بسیج سازندگی و سرمایه کم کسب و کار کوچک راه بیاندازند و کسب ارتزاق کنند.

وی گفت: جوانان باید با خواندن این اخبار به خودباوری برسند و بدانند که از خانه‌نشینی چیزی به دست نمی‌آید و باید حرکت جهادیاقدام لازم را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

وی با ابراز خرسندی از استقبال اصحاب رسانه برای بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و انشار اخبار گفت: رسانه‌ها وظایف سنگینی دارند و انتشار این اخبار یکی از وظایف رسانه‌ها است.

نخستین پروژه‌ای که مورد بازدید اصحاب رسانه قرار گرفت تولید قارچ واقع در روستای پایین‌کوه بود.

الهام حسنلو دارای مدرک مهندسی کشاورزی این تولیدی را سال 91 تاسیس کرده است.او که در پنج سال گذشته تجربه کافی را برای تولید قارچ به دست آوردههم اکنون سالن تولید قارچ خود را به دو سالن 10 تنی افزایش داده است.

این کارآفرین در آغاز کار خود 30 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی استان دریافت کرده و در حال حاضر به طور مستقیم پنج نفر مشغول به کار هستند و محصولات خود را علاوه بر زنجان، به شهرهای مجاور همانند میانه، تبریز، ارومیه و بیجار عرضه می‌کند.

حسنلو با ابراز تاسف از عدم آگاهی مردم نسبت به خواص قارچ گفت: متاسفانه مردم زنجان قارچ کمتری مصرف می‌کنند و باید رسانه‌ها این آگاهی را به مردم بدهند.

ایستگاه دوم بازدید اصحاب رسانه از تولیدی توت فرنگی بود که دومین تولیدی توت‌فرنگی استان را به خود اختصاص داده است.

جمال امانی اختصارکه تصمیم گرفته است برای خود و خانواده اشتغال ایجاد کند. در سال 91 تصمیم به احداث تولیدی توت‌فرنگی می‌گیردو در حال حاضر برای هفت نفر به طور مستقیم و 15 نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

هر دوره برای تولید محصول یک سال به طول می‌انجامد و برای هر دوره 100 میلیون تومان پول باید تزریق شود که در هر دوره میزان برداشت توت‌فرنگی 25 تناست.

جمال امانی اختصار با ابراز تاسف نسبت به هزینه بالای سم گفت: اگر جهاد کشاورزی کمک و یاری کند و به شکل مستقیم سم را در اختیار ما بگذارد هزینه‌های تمام شده نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر جوان‌ها مایل به ایجاد کسب و کار هستند نخست باید تجربه کسب کنند تا با شکست مواجه نشوند‌. سرمایه اولیه این کار برای خرید تجهیزات 500 میلیون تومان است. مصرف آب برای تولید توت فرنگی گلخانه‌ای یک چهارم و شاید یک پنجم کشاورزی سنتی است و از بسیج سازندگی وام 30 میلیونی گرفته‌ام.

آخرین ایستگاه بازدید اصحاب رسانه از شرکت بسته‌بندی ب روز بود که موسس آن بهروز مرصعی است که فردی 30 ساله است و از مردادماه سال 94 کارش را آغاز کرده بود.

در حال حاضر 23 نفر به شکل مستقیم و 44 نفر به طور غیرمستقیم با این شرکت کارو کسب درآمد می‌کنند.کار این شرکت تولید و بسته‌بندی انواع سبزیجات، شستشو با سیستم مکانیزه و گاز ازون است که سومین تولیدی دارای این تکنولوژی در کشور است.

بهروز مرصعی ابراز کرد: اگر فاز دوم این شرکت که در حوزه خشک کردن میوه‌جات و سبزیجات است راه بیفتد هشت نفر دیگر مشغول کار می‌شوند و آزمایشگاه تشخیص میکروبیولوژی از دیگر امکانات این تولیدی است. در اهداف پنج ساله من صادرات به کشورهای همسایه است و هم اکنون محصولات خود را به شهرهای مجاور زنجان از جمله همدان، قزوین و تهران ارسال می‌کنم. سرمایه اولیه برای ایجاد این کار 110 میلیون تومان احتیاج است و امروزه سرمایه من به 600 میلیون تومان می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از حمایت اولیه بسیج سازندگی برای ایجاد کار گفت: 30 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی را دریافت کرده‌ام.

انتهای پیام/

R41375/P41362/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود