Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور عالي فرمانده کل قوا گفت: بعد از شکست تروريست‌هاي تکفيري در عراق و سوريه، توطئه جديدي از سوي دشمنان در حال شکل‌گيري است که مي‌خواهند سوريه و عراق را تجزيه کنند و تجزيه شمال عراق به معناي ايجاد جنگ طولاني‌مدت در منطقه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، سيديحيي رحيم‌صفوي امشب در اختتاميه بيستمين جشنواره توليدات مراکز استان‌هاي سازمان صدا و سيما که در پرديس سينما بهمن در سنندج در حال برگزاري است، اظهار کرد: محبت مردم کردستان در قلب من جاي گرفته است چرا که مدتي از جواني‌هاي خود را در اين استان سپري کرده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سلام گرم مقام معظم رهبري را به مردم اين استان مي‌رسانم، اذعان کرد: در اين مدت کوتاه که در اختيارم گذاشته شده به دو نکته اشاره مي‌کنم.
سرلشکر رحيم‌صفوي با اشاره به اينکه نحوه آزادسازي شهر سنندج از دست ضد انقلاب نخستين نکته‌اي است که به آن مي‌پردازم، گفت: در اواخر سال 59 به دستور شهيد کلاهدوز با ماموريت آزادسازي اين شهر با حدود 200 نفر از پاسداران و بسيجيان استان اصفهان و با دو فروند هواپيما عازم شهر سنندج شديم.
فرمانده سابق سپاه خاطرنشان کرد: در آن زمان شهر به طور کامل در تسلط ضد انقلاب بود و در شهر سنندج فقط فرودگاه و پادگان لشکر 28 در اختيار حکومت و مابقي در تسلط ضد انقلاب بود.
وي با بيان اينکه هيچ نيروي حکومتي نبود و راه‌ها و مسيرهاي ورودي به شهر سنندج کاملا بسته شده بود، عنوان کرد: ضد انقلاب مسيرهاي دسترسي به شهر سنندج را کاملا ناامن کرده و دانشگاه‌ها تعطيل و خيلي وضع بدي در شهر حاکم بود.
سرلشکر رحيم‌صفوي خاطرنشان کرد: وقتي هواپيما به فرودگاه شهر سنندج رسيد و بر زمين نشست در لحظه نخست با خمپاره از ما استقبال کردند و آن شب تا صبح در فرودگاه شهر سنندج ما را زدند.
وي اذعان داشت: ما در فرودگاه شروع به عمليات و طرح‌ريزي کرديم و 23 روز جنگ کرديم و بالاخره در 23 فروردين سال 59 شهر سنندج آزاد شد.
وي با بيان اينکه شهيد بروجردي، شهيد موحد دانش، بختياري اسليمي، گلزاري و غيره در اين عمليات حضور داشتند، گفت: فرماندهان و پاسداران از استان‌هاي مختلف در اين عمليات حضور داشتند.
سرلشکر رحيم‌صفوي به بخشي از خاطرات روزهايي که در فرودگاه سنندج براي آغاز عمليات حضور داشت اشاره کرد و افزود: دو سه روز اول غذا گيرمان نمي‌آمد و از گرسنگي در فرودگاه داشتيم تلف مي‌شديم، تا اينکه يک کيسه آراد به ما رسيد و با آن نان درست کرديم.
وي اظهار کرد: عمليات سرانجام شروع شد و ما تعدادي شهيد داديم و حتي نتوانستيم شهدا را بياوريم، سگ‌ها بدن شهدا را خوردند تا اينکه چند نفر از پيشمرگان کرد مسلمان مثل شهيد چاپاري اجساد مبارک اين شهدا را که دست و صورتشان را سگ خورده بودند به عقب آوردند.
مشاور عالي فرمانده کل قوا به نحوه اجراي عمليات نيز گريزي زد و اذعان کرد: صبح روز 23 فروردين 59 از سه محور فرودگاه به سمت ميدان آزاد، از فرودگاه به سمت سيلو، از داخل پادگان به سمت باشگاه افسران عمليات را آغاز کرديم.
وي خاطرنشان کرد: آن روز از گلدسته مسجد شريف‌آباد ساعت چهار عمليات را شروع و از سه محور وارد سنندج شديم و همان روز شهر آزاد شد.
سرلشکر رحيم‌صفوي با بيان اينکه بعد از آزادي شهر مردم قدرشناس اين ديار به استقبال ما آمدند، تصريح کرد: بعد از آزادسازي شهر سنندج تمام شهرها را به ترتيب از دست ضد انقلاب آزاد کرديم و 31 شهريور که هواپيماي عراقي شهر سنندج را بمباران کردند ما در سنندج بوديم.
وي با بيان اينکه آباداني و شادي را که امروز در اين استان ديدم قلبم شاد شد، گفت: سفري که رهبري به کردستان داشتند و استقبال بسيار خوب مردم و صحبت‌هايي که ايشان در اين استان کردند هيچ وقت فراموش نخواهد شد.
مشاور عالي فرمانده کل قوا در ادامه با بيان اينکه بعد از شکست تروريست‌ها در عراق و سوريه، يک توطئه جديد در حال شکل‌گرفتن است، گفت: دشمنان مسلمانان از جمله آمريکايي‌ها، صهيونيست‌ها و غيره به فکر تجزيه شمال عراق هستند و تجزيه شمال عراق يعني جنگ طولاني براي مردمان اين کشور و اولين کسي که ضرر مي‌کنند مردمان کرد هستند.
وي گفت: دولت‌هاي سوريه، ايران و عراق با اين تجزيه مخالف هستند.
سرلشکر رحيم‌صفوي با بيان اينکه در منطقه دو جريان سلطه و گفتمان مقاومت حاکم است، گفت: گفتمان سلطه را آمريکا و گفتمان مقاومت را مردم کشور عراق و سوريه و ايران دنبال مي‌کنند.
وي اذعان داشت: تقسيم کردن کشورهاي منطقه به صورت قطعه‌هاي کوچک هدف دشمنان است تا بتوانند هميشه بر آنان تسلط داشته باشند که با هوشياري مردمان کرد منطقه توطئه‌هاي دشمنان روبه نابودي است.
انتهاي پيام/ج/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!

تین نیوز

مسئولان عراقی زمان افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا را اعلام کردند. فرودگاه کربلا را انگلیسی ها می سازند و فرانسوی ها نیز طراحی آن را انجام دادند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از IraqiNews.com، مقامات محلی استان کربلا روز پنجشنبه اعلام کردند که فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال 2025 افتتاح خواهد شد. روزنامه السابه دیلی، روزنامه رسمی عراق به نقل از فرماندار کربلا توضیح داد که ساخت فرودگاه این شهر مقدس در حال حاضر با پیشرفت خوبی همراه است.  

نسیف الخطابی فرماندار کربلا تاکید کرد که این استان عراق سالانه میلیون ها بازدید کننده خارجی به خصوص در مناسبت های مقدس مانند سفر اربعین دارد و وهم اکنون شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه های آموزش، بهداشت و خدمات است. 

این مقام عراقی پیشرفت تکمیل فرودگاه بین المللی کربلا را بیش از 75 درصد اعلام  کرد. ساخت فرودگاه در کربلا توسط یک شرکت بریتانیایی و طراحی آن نیز توسط یک شرکت فرانسوی انجام گرفته است که پس از تکمیل منعکس کننده میراث اسلامی و فرهنگی این منطقه از عراق خواهد بود. 

فرماندار کربلا خاطر نشان کرد که باند فرودگاه تکمیل شده است و سالن های ورود و خروج نیز به زودی تکمیل خواهد شد. او افزود که فرودگاه بین المللی کربلا به رشد اقتصادی استان کمک خواهد کرد و آن را به یک مقصد توریستی تبدیل خواهد کرد. 

این پروژه در چهار مرحله انجام خواهد شد. ظرفیت فرودگاه در فاز اول به سه میلیون مسافر در سال، 6 میلیون مسافر در فاز دوم، 18 میلیون مسافر در فاز سوم و در مرحله نهایی به ظرفیت جابجایی 20 میلیون مسافر در سال خواهد رسید. فرودگاه بین المللی کربلا مابین شهرهای نجف و کربلا و در فاصله 32 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه