Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@23:14:59 GMT

امروز آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۳۰۶۳

امروز آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی است

به گزارش جماران؛ امروز 17 شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی دانش آموزان برای دریافت کتب درسی است.

ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای (پایه دهم و یازدهم) و کتابهای درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) از طریق سامانه www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

irtextbook.ir یا www.irtextbook.com برابر یک جدول و طبق تقویم زمانی مشخص شده از 19 فرودین ماه امسال شروع شد و پس از چند بار تمدید در نهایت امروز 17 شهریور ماه به پایان می‌رسد.

بر این اساس، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه اول دوره ابتدایی، اصلاح سفارش دوره ابتدایی، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای، اصلاح سفارش شاخه فنی و حرفه ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان تا پایان امروز مهلت دارد.

به گفته طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نحوه ثبت نام و دریافت کتب درسی دو گونه است: نخست کتب دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای است که ثبت نام برای دریافت آنها از طریق سامانه اینترنتی انجام شد و از طریق مدارس در روز اول مهر توزیع می‌شود. دوم کتب دوره متوسطه اول و متوسطه دوم است که از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در بخش اول یعنی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی هفت میلیون مخاطب داریم که نزدیک به 99 درصد آنها ثبت نام کرده‌اند و مشکلی برای دریافت کتاب ندارند گفت: برای دانش آموزانی که جامانده‌اند مهلت ثبت نام را تا 17 شهریور تمدید کردیم.

به گفته وی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم در شهرستان‌ها از 20 شهریور و در استان‌های تهران و البرز از 25 شهریورماه می‌توانند به کتابفروشی‌ها مراجعه و کتب درسی خود را خریداری کنند.

طلایی زواره از امکان ثبت نام کتب درسی به صورت تک جلدی در سامانه از 18 شهریور خبر داد و گفت: اگر دانش آموزی به هر دلیلی باز هم نتوانست در مهلت مقرر ثبت نام کند می‌تواند به صورت تک جلدی ثبت سفارش کرده و کتاب‌هایش را از طریق پست دریافت کند.

توزیع کتب درسی به مناطق و استانها شروع شده است و مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و هیچ دانش آموزی در ابتدای مهر بدون کتاب نمی ماند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده است و توصیه می‌کنیم والدین تا بیست‌وپنجم اردیبهشت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را قطعی کنند.

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده است و توصیه می‌کنیم والدین تا ۲۵ بیست‌وپنجم اردیبهشت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را قطعی کنند.

وی افزود: هرچه زودتر ثبت‌نام انجام شود تا محموله‌های کتاب را زودتر تحویل بگیریم و به دانش‌آموزان بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از تیر آغاز می‌شود.

کد خبر 750724

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها