Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور – ايرنا - نشست مجمع جهاني پارلماني با موضوع توسعه پايدار در بالي اندونزي که با حضور هيات پارلماني جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شد با صدور بيانيه ١٢ ماده اي تحت عنوان `بيانيه بالي` به کار خود پايان داد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، شرکت کنندگان در اين نشست که عصر پنجشنبه پايان يافت در بيانيه اي ضمن تاکيد بر ضرورت مشارکت مستمر و مؤثر پارلمان ها در فرايند دستيابي به اهداف توسعه پايدار از طريق تقنين قوانين مناسب و تخصيص بودجه مکفي، تلاش پارلمان ها را ضامن اقدامات دولت ها براي تحقق اهداف توسعه پايدار دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


`جمالي نوبندگاني` و `جلال محمودزاده` اعضاي هيات رئيسه کميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي و کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي هيات پارلماني ايران را در اين اجلاس تشکيل مي دادند.
شرکت کنندگان در نشست علاوه بر سخنراني پيرامون موضوع توسعه پايدار و اقدامات کشورشان در راه دستيابي به اهداف توسعه پايدار، در مورد سه محور `ترويج توسعه همه جانبه و برابر`، `پايان دادن به خشونت، مراقبت از صلح` و `اهداف توسعه پايدار و شرايط اقليمي` به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.
در اين نشست دو روزه رؤسا و نمايندگان مجالس 49 کشور جهان و 20 سازمان غيردولتي حضور داشتند.
هيات پارلماني جمهوري اسلامي ايران علاوه بر حضور فعال در جلسات مختلف نشست، در حاشيه آن با رئيس و نايب رئيس مجلس نمايندگان اندونزي، نواب رئيس مجالس الجزاير و بوليوي و هيات هاي پارلماني کشورهاي قطر، لبنان، سوريه، امارات متحده عربي، اردن، ترکيه، بلاروس، بنگلادش، نپال، بوتان، کويت ، اوگاندا و سورينام ديدار و پيرامون گسترش مناسبات پارلماني، هماهنگي در مجامع بين المللي و ساير مسائل مورد علاقه مشترک، گفت وگو کردند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی