Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@08:45:48 GMT

به قتلگاه سایبری توجه بیشتری داشته باشید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۳۴۰۵

به قتلگاه سایبری توجه بیشتری داشته باشید

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه، فضای سایبری را قتلگاهی برای جوانان دانست و تاکید کرد: استکبار و غرب به دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان ما در مقابل ظلم‌های دشمنان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده، امام جمعه و ولی فقیه در استان کرمانشاه،درنشست با مسئولان قرار گاه فضای مجازی بسیج و سازمان «سراج»، با اشاره به اینکه، هجمه‌های دشمنان در فضای سایبری تازگی ندارد، گفت: از زمان‌های دور تا به امروز این هجمه‌ها وجود داشته و فقط بر حسب موقعیت تشکیلات پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این وضع فوق‌العاده تن‌ها مختص کشور ما نیست و حتی کشوری مانند هندوستان پخش برخی از فیلم‌ها را محدود کرده و این نشان از وضعیت اسفبار این هجمه است که باعث شده همه در این باره احساس خطر کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امروز دشمن فهمیده اساسی‌ترین کاری که بتواند انقلاب را از درون تهی و جوانان را بی‌تفاوت و کشور را آرام آرام چپاول کند، ورود به این عرصه است، که برای رسیدن به مقصود از هیچ کاری چشم‌پوشی نمی‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه گفت: تعبیر مقام معظم رهبری که این محیط مانند قتلگاه است، این را می‌رساند که جوانان ۱۵ - ۱۶ ساله اعم از دختر و پسر به خاطر بودن در بحبوحه جوانی قادر به ایستادگی در این محیط را ندارند و برای آن‌ها مشکل است.
آیت الله علما با اشاره به فرمایشات امام (ره) در مسجد اعظم طی سال ۴۲ گفت: از همان ابتدا با وجودی که این محیط وجود نداشت، اما امام راحل در اینخصوص گفت: «دشمن می‌خواهد کاری کند که جوانان را بی‌تفاوت کرده، تا کسی نتواند مشتش را در مقابل ظلم دشمنان گره کند و بایستند».
لزوم روشنگری برای جوانان در مقابل نقشه‌های شوم و انحراف دشمنان
وی جوانان را سرمایه‌های کشور معرفی و تاکید کرد: گرچه نمی‌توانیم برخی از اقدامات دشمنان را در فضای مجازی انجام دهیم، اما می‌توانیم روشنگری کنیم و جوانان را از انحرافی که نقشه شوم دشمنان است، نجات دهیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام (ره) علی رغم کهولت سن، اما میانگین افرادی که به خود جذب کرد ۲۲ سال بود و این مدیریت امام راحل را در آن وضعیت نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد اتاق فکر و برنامه‌ریزی‌ها لحظه لحظه فضای ناامنی را ایجاد می‌کند و این می‌طلبد که ما نیز در مقابل آن‌ها اتاق فکر تشکیل داده و نگذاریم دشمن به مقاصد شومش برسد.آیت الله علما تاکید کرد: باید به دل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... وارد شویم و با بررسی بر روی اساتید، آنهایی را که دلسوز باشند وارد عمل کنیم تا جوانان وارد این عرصه نشوند.
وی با توصیه به خانواده‌ها جهت اشراف و حاکمیت بر فرزندانشان، گفت: نباید با دست خود محیطی بسازیم که فرزندانمان را به خطر بیاندازیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر ایجاد محیط جذاب برای جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه خطر در کمین و متوجه این قشر از جامعه است، باید برای بازی، تفریح و اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد. دشمن حتی از طراحی بر روی کیف و لوازم‌التحریر مقاصد شومش را دنبال می‌کند
وی یادآور شد: امروز دشمنان با روانشناسی و نقشه‌هایی که دارند، حتی از طراحی بر روی کیف‌ها و دفترهای آموزشی مقاصد شومی را دنبال می‌کنند، لذا باید اشراف عمومی بر این موضوع داشته باشیم.
آیت‌الله علما گفت: با توجه به حساسیت رهبری در خصوص جهاد فرهنگی همه ما باید به این عرصه وارد شویم و رهبر خود را یاری کنیم.
وی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای ترویج تفکراتشان در ایران گفت: بیمارستان شوری‌ها و آمریکایی‌ها در ایران نمونه همین تبلیغات از طریق ایجاد پروژه‌های خدماتی پیش از انقلاب بود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • دین و حجاب امروز آماج حمله دشمنان است
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است