Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@11:20:31 GMT

از «توهمات شهرنشینی» تا صلح از نگاه هنرمندان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۳۶۸۸

از «توهمات شهرنشینی» تا صلح از نگاه هنرمندان

فرهنگ>تجسمی - این جمعه گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان نمایشگاه‌های گروهی، نقاشی و مجسمه که بیشترین تعداد افتتاحیه را به خود اختصاص داده‌اند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین جمعه از شهریور، شاهد افتتاح 22 نمایشگاه از سوی هنرمندان و گالری‌داران هستیم

علاقه‌مندان و مخاطبان هنرهای تجسمی همچنین 30 فرصت برای گالری گردی در نمایشگاه‌های برپا شده در پایتخت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه هر چه به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم، شاهد افزایش تعداد افتتاحیه‌ها و فعال شدن بیشتر گالری ها هستیم و این نوید روزهای پرشور برای هنرهای تجسمی را در فصل پاییز می‌دهد. اما این هفته با کاهش حداقلی تعداد افتتاحیه نسبت به هفته دوم شهریور همراه بوده است.

موزه هنرهای معاصر تهران هم این روزها میزبان هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران است و آثار مجسمه سازان زیادی در این دوسالانه به نمایش گذاشته شده است.

برخلاف هفته گذشته 17 شهریور روز پر تنوع و رنگارنگی در زمینه گونه های هنری نبوده است و بار دیگر نقاشی بیشترین تعداد افتتاحیه را به خود اختصاص داده است و وجه غالب نمایشگاه های این هفته است. البته مجسمه هم توانسته در این هفته در قالب یک مدعی حاضر شود و بعد از نقاشی قرار بگیرد.

در این هفته طبق روال تابستان امسال تنور نمایشگاه‌های گروهی گرم شده است و شاهد حضور پر تعداد این دسته از نمایشگاه‌ها هستیم.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های 17 شهریور (امروز) و هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهیم شد.

گالری آتبین: نقاشی‌های آذرخش فراهانی با عنوان «توهمات شهرنشینی» از 17 تا 28 شهریور به تماشا در می‌آید.

گالری احسان: نمایشگاه آثارمریم تقوی و شهره رستمی با عنوان «گذر دوران» 17 تا 22 شهریور برگزار می‌شود.

گالری بیست و شش: نمایشگاه آثارشکیبا یوسف‌زاده با عنوان «درختان غیر مستمر» 17 تا 22 شهریور به نمایش در می‌آید.

گالری پردیس ملت: 31 هنرمند آثار خود را از 17 شهریور تا21 مهر در نمایشگاه «نقش مایه اسب» به نمایش در می‌آورند که سعید احمدزاده، مهدی احمدی، ف. اخلاقی، ایرج اسکندری، فرح اصولی،هانیبال الخاص، ناصر اویسی،مهناز پسیخانی، آنه محمد تاتاری، ژازه تباتبایی،محمدعلی ترقی‌جاه، وحید چمانی،جمشید حقیقت‌شناس، احمد خلیلی‌فرد، بهرام دبیری، ایرج زند، گیزلا وارگا سینایی، هیرو شیخ‌الاسلامی، محمد طباطبایی، سیامک عزمی، رضا عظیمیان، بهنام کامرانی، کیوان عسگری، شمس‌الدین غازی، محمد هادی فدوی، نیلوفر قادری‌نژاد، میترا کاویان، حسین محجوبی، علی ندایی، رضا هدایت و عادل یونسی از جمله این هنرمندان هستند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا 21 مهرماه همه روزه از ساعت 11 تا20 به گالری مراجعه کنند.

گالری دارگون: الحان امیری‌نیا، نیوشا بهین‌آیین، دنیا درختی، شیدا تبیانیان، سوگلذبیحی، مهزاد رحیمی، نگین یزدانی و هستی فرهنگی از 17 تا 24 شهریور عکس‌های خود را تحت عنوان «نمایشگاه گروهی هشت» به تماشا در می‌آورند.

گالری سایه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «زنان زمین من» با ارائه آثاری ازنازنین زادمهر، نسرین جعفری، حوریه یزدانی، فاطمه ابراهیمی، محمدعلی عدیلی، مهسا اینانلو، زهرایار محمدی، مهسا قهرمانی، شیوافاتحی، پرستو کرمانی نسب، المیرارستمی‌پور، نگین کهریزی، شیمازارعی، سارا غلامی، مهسا مکی، سارا آتش هوش، علی حیدریان، پریسا رحمانی، مهریبذر کار، شیوا عزیزخانی، نیلوفریوسفیان، ملیحه نعمتی نیکو، عطیه فرجی، ملیکا طهماسبی، صهبا حسینی‌نیا و محمدجواد صدری کرمی از 17 تا 22 شهریور در نیاوران، برقرار است.

گالری سیحون: «تا مانده‌ها» نمایشگاه آثارکتایون معادلیان و فراز ناصر شریف است که از 17 تا 29 شهریور به نمایش در می‌آید.

گالری گلستان: نمایشگاه عکس محمد صادق نیک‌نهاد از 17 تا 22 شهریور شهریورماه برپا می‌شود.

گالری مهروا: نمایشگاه گروهی با عنوان «سه تمام» با ارائه آثاری ازعلی انصاری، بصیرا بلبلی و الهام شیروی از 17 تا 27 شهریور برگزار می‌شود.

گالری نگر: نمایشگاه آثار سمیه خدایی، شقایق سوزنکار، سارا صیدافکن، سمیرا فطانت، سارا مهرشاد، مهرناز غفوریان و مونا باقریبا عنوان «بازتاب» از 17 تا 22 شهریور به نمایش در می‌آید.

گالری نیاوران:نمایشگاه «چراغ خاموش، چراغ روشن» در فرهنگسرای نیاوران به تماشا در می‌آید. در این نمایشگاه که الناز طهرانی و لونرزو پالمری آن را گردآوری کرده‌اند آثاری از هومن بالازاده، سارا حسینیان امیری، علیرضا تغابنی،سپیده صراف‌زاده، شروین حسینی، محمد خاوریان، علی ذوالفقاری، آناهیتا رضااله، امین صادقی، فیروز فیروز، مریم غلامی، سهیل قندیلی، استودیو ری، بهارک کشانی، حسین غفاری، نیما کیوانی، سینا کیوانی، آرش مظفری، حمید ناصر خاکی، بنفشه درویش، رضا نجفیان، محمدرضا نیکبخت،آسیا صمیمی، نیما فردی، سیاوش جرایدی، بهمن چگنی، عادله فرزین، امین طباطبایی، سروش بهارزاده، فرزانه وزیری‌تبارو محمدرضا یزدی بهنمایش در می‌آید.

همچنین آثاریاز بهروز دارش، صادق تیرافکن و فرشید شیوا نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه 17 تا 24 شهریور‎ماه در گالری برقرار است.



گالری هما: نقاشی‌های علی ملک با عنوان «خنده‌ گربه‌ نشسته» از 17 تا 28 شهریور به تماشا در می‌آید.

گالری هور:نمایشگاه نقاشی‌های سعید امدادیان با عنوان «پهنه‌هایی از طبیعت، تکه‌هایی از خیال» از 17 تا 31 شهریور میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری پلتفرم 28: «ساخت تهران ۷#: روبوتیک استپ فریمز» عنوان نمایشگاهی است که 17 شهریور در این گالری برگزار می‌شود.

گالری بن: «خیال رنگین» عنوان نمایشگاه آثار هنرمندان خردسال است که از 17 تا 22 شهریور برپا می شود.

نگارخانه آرته: نمایشگاه گروهی رسانه های مختلف با نام «تغییر در شناخت» به انتخاب حامد دهقان از 17 تا 26 شهریور میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گالری آریانا: این گالری این هفته میزبان دو نمایشگاه خواهد بود، نمایشگاه گروهی «نسل سوم» که از 17 تا 29 شهریور برگزار می شود و نمایشگاه گروهی «پیش گفتار» که در همین بازه زمانی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آران: به مناسبت دهمین دوره برگزاری نمایشگاه مجسمه های کوچک نمایشگاه گروهی «کوچک + 50» از 17 تا 27 شهریور برگزار می شود.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی از 17 تا 23 شهریور در این گالری میزبان مخاطبان این هنر است.

باغ موزه قصر:نمایشگاه بین المللی «۲۰ در ۲۰، پوستر برای صلح» به‌ صورت همزمان در باغ موزه قصر در ایران و گالری گاردینر در ایالت اوکلاهاما آمریکا افتتاح می شود. نمایشگاه «۲۰ در ۲۰، پوستر برای صلح» ۱۷ تا ۳۰ شهریورماه در نگارخانه ملک الشعرای بهار باغ موزه قصر برگزار می شود. در این نمایشگاه ۲۰ طراح ایرانی و ۲۰ طراح بین‌المللی به‌صورت دعوتی حضور دارند. آثار این نمایشگاه به‌صورت همزمان در گالری گاردینر در ایالت اوکلاهاما آمریکا به نمایش گذاشته می‌ شود.

آثار این نمایشگاه به همت گروه فرهنگی هنری پاساژ و توسط زهرا پاشایی و پویا جهانشاهی گردآوری‌ شده است. افتتاحیه این نمایشگاه در ایران روز جمعه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۸ در باغ‌ موزه قصر خواهد بود. باغ‌ موزه قصر در میدان پلیس واقع‌ شده است و نمایشگاه تا ۳۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

نگارخانه نقش جهان: نمایشگاه نقاشی گروهی «نگاه» از 17 تا 22 شهریور برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ارسباران:نمایشگاه عکس«اسفار احساسات» ۲۵ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برپا است.در نمایشگاه عکس «اسفار احساسات» ۲۰ عکس از صحنه های تئاتر اثر سمانه حجاران عضو انجمن عکاسان ملی ایران، در ابعاد مختلف برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.

همچنین «آثار حجمی» ناصر جافری هنرمند خود آموخته نقاشی و حجم سازی تا ۱۹ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برپاست.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر هنرمند که با مفتول و سیم های آهنی با شکل های مرد ماهیگیر، مرد شکارچی، بزهای کوهی و درخت طراحی و ساخته شده است برای بازدید عموم در معرض نمایش است.

58243

کلید واژه‌ها : نقاشی - هنرهای تجسمی - مجسمه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

تسنیم در خبری نوشت: تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898573

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد