Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، ۲۷ بار دو بخش حِرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع نظامی به شبکه خبری المیادین گفتکه 20 تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به ضرب گلوله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در دو استان الجوف و مارب به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی در بخش صِراوح در مارب همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای یمنی یک خودروی نظامی مزدوران منصور هادی را در اطراف وادی‌المخدره در بخش صِراوح مارب منهدم کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در وادی هراب در بخش خب و الشعف در استان الجوف را هدف حمله قرار دادند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی نیز بخش المتون در شمال استان الجوف را بمباران کردند. این در حالی است که ساعاتی قبل از حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، نیروهای یمنی، تلاش مزدوران منصور هادی برای پیشروی به سمت مناطق الفیض، الورش، و حام‌الأسفل در بخش المتون در شمال استان الجوفرا دفع کرده بودند.

نیروهای یمنی در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در جنوب پادگان خالد در بخش مَوزع در جنوب غرب تعز را با یک فروند موشک زمین به زمین هدف قرار دادند که در پی این حمله شماری از مزدروان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل از این عملیات نیز تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 5 مزدور منصور هادی را در دو بخش مَقبنه و موزع در جنوب غرب تعز به هلاکت رساندند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع مزدوران رئیس‌جمهور فراری این کشور در جنوب منطقه القرن در اطراف بخش نِهم صنعا را هدف حمله قرار دادند که در پی آن شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، 27 بار دو بخش حرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

همزمان با این تحول، درگیری‌‌هابین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی و نظامیان سودانی در بخش مرزی میدی، شدت گرفت.

یک مبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا، مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه نظامی عاکفه در نجران را هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته‌های اخیر پایگاه‌ها و مواضع نظامیان سعودی در مناطق مرزی عربستان در جیزان و نجران را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی سنگین خود قرار داده‌اند که در پی این حملات شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شد‌ه‌اند.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه‌جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند