Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:55:51 GMT

محور «شادمهر - کاشمر» حادثه‌خیزترین محور خراسان‌رضوی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۴۱۹۷

شهردار کاشمر گفت: براساس آنچه مسئولان استان اعلام کرده‌اند محور «شادمهر - کاشمر» حادثه‌خیزترین محور استان خراسان‌رضوی است.

به گزارش ایسنا،«جعفر سلیمانی» امروز 16 شهریورماه در بازدید معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از محور «شادمهر - کاشمر» با بیان این‌که هرچند مطالعات این محور 120 کیلومتری از شادمهر به انابد انجام شده اما از ردیف‌های بودجه محروم هستیم، افزود: براساس گفته مسئولان استانی محور سه راهی شادمهر به سمت بردسکن حادثه‌خیزترین محور استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که در راستای برطرف کردن این مشکلات شهرداری متعهد شده دوبانده کردن 10 کیلومتری ورودی شهر را طی مدت شش ماه به اتمام برسد، افزود: از 5 میلیار تومانی که قرار بود به ما پرداخت شود تاکنون فقط یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

سلیمانی با بیان این‌که هرچند در ماه هفتم پروژه هستیم اما 4 میلیارد تومان دیگر به شهرداری پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: طی شش ماه ظرفیت بهره‌برداری از محور را برای انجام عملیات آسفالت فراهم کرده بودیم.

وی با اشاره به این‌که بخشی از پروژه که در تعهد ما بوده 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: با توجه به قیر رایگانی که در اختیار وزارت راه است اکنون می‌شود بخشی از پروژه را آسفالت کرد.

شهردار کاشمر با بیان این‌که پروژه بالغ بر 15 میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارد، افزود: به دلیل اینکه سه روستا در مسیر بوده و مبادی ورودی شهر دچار آسیب می‌طلبید شهرداری به این پروژه ورود کند.

وی با بیان این‌که در این پروژه که توسط شهرداری انجام می‌شود 40 درصد صرفه‌جویی شده است، افزود: قدرت این را داریم که تا پایان سال آینده محور را تا سه راهی شادمهر دوبانده کنیم.

شهردار کاشمر گفت: متأسفانه در 1.5 سال پیش شاهد حوادث بسیار تأسف‌باری در این محور بودیم به طوری‌که نخبه جوان کشوری و فوق تخصص مغز و اعصاب در ورودی شهر مربوط به محور اداره راه بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به این‌که محور بسیار کم عرض بوده و اداره راه برای آزادسازی مسیر دچار مشکلاتی بود، اظهار کرد: در همین خصوص اداره راه از پلیس راه کاشمر به سمت سه راهی شادمهر اقدام به دوبانده کردن مسیر کرد.

سلیمانی با بیان این‌که 10 کیلومتر بین پلیس راه و کاشمر به مساحت 9300 متر مانده بود که شهرداری متقبل دوبانده کردن آن شد، گفت: به دلیل مشکلاتی که در آزادسازی مسیر داشتیم پروژه برای مدت زیادی قفل شده بود.

وی با بیان این‌که با اقدامات انجام شده اکنون 95 درصد مسیر آزاد شده است، افزود: اکنون زیرسازی 9 کیلومتر مسیر انجام شده است.

شهردار کاشمر با بیان این‌که 46 دستگاه ابنیه در مسیر داریم که اجرا شده است، خاطرنشان کرد: مشخصات فنی محور در بازنگری جدید تغییر کرده است.

وی با بیان این‌که برای این محور براساس تفاهمنامه منعقد شده دو میلیارد و 500 میلیون تومان در تعهد استاندار بوده که تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون آن اختصاص یافته است، گفت: دو میلیارد و 500 میلیون تومان هم در تعهد اداره کل راه بوده که تاکنون اختصاصی نداشته‌اند.

وی احداث سه دستگاه زیر گذر عبور احشام، احداث یک عدد دوربرگردان و احداث میدان تقاطع کمربندی شمالی شهر را جزء کارهای اضافه‌ای دانست که شهرداری در این پروژه با اعتبار 15 میلیارد ریال انجام داده است.

در ادامه رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای کاشمر با بیان این‌که از 12 سال پیش مطالعات احداث باند دوم شادمهر به کاشمر و انابد آغاز شد، خاطرنشان کرد: 60 کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیل‌آباد، بردسکن و انابد است.

«غلامرضا ابراهیمی» با اشاره به این‌که کاشمر به سمت خلیل آباد به‌علت ترافیک محلی که داشت اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت، تصریح کرد: روزانه 3000 موتورسیکلت در این مسیر تردد می‌کردند.

وی با بیان این‌که متأسفانه شاهد تلفات بسیاری در این محور بودیم، افزود: با دوبانده شدن این مسیر تلفات جاده‌ای به صفر رسید.

ابراهیمی با بیان این‌که ادامه این پروژه به سمت بردسکن اجرا شد، افزود: اکنون خلیل‌آباد به سمت پل کندر توسط همین پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به این‌که طول مسیر اجرای پروژه از خلیل‌آباد به سمت بردسکن 25 کیلومتر و قرارداد منعقد شده 12 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: از محور کاشمر به سمت شادمهر اکنون هفت کیلومتر توسط اداره راه انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای کاشمر با بیان این‌که اکنون با احداث ابینه فنی، زیرسازی 5 کیلومتر به طور کامل آماده شده است، یادآور شد: در این پروژه تاکنون 1.5 کیلومتر روسازی بتنی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

سرهنگ سید رضا اسدنژاد افزود: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی بیان کرد: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

اسدنژاد افزود: در مجموع دیروز مرتکبان ۱۳ هزار و ۶۶۵ فقره تخلف راهور در شهرهای خراسان رضوی جریمه شدند.

 

دیگر خبرها

  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس