Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، منطقه خراسان، محمود حجتی امروز در حاشیه بازدید از طرح گلخانه هیدروپونیک شرکت سیمان زاوه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا این سیاست را با استفاده از فناوری های نو و دانش روزآمد در سطح کشور گسترش دهیم.

وی با تحسین ابتکار خلاقانه کارخانه سیمان زاوه در راه‌اندازی این گلخانه، افزود: حرکت مبتکرانه و نوظهور کارخانه سیمان زاوه که از حرارت دودکش‌های واحد تولیدی خود اقدام به ایجاد گلخانه کرده یک حرکت امیدبخش است که باعث افزایش عملکرد تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی با تاکید بر اینکه این نوع فعالیت‌ها باید در سطح کشور الگوسازی شود، گفت: دودکش‌های حرارتی که دائم در حال هدر رفتن سوخت و آلودگی محیط هستند ظرفیت بازیافتی دارند و با توجه به اینکه اغلب این دودکش‌ها گاز کربنیک زیادی دارند، این می‌تواند تولید کشت گلخانه‌ای را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی بیان داشت: این نوع ابتکارات باید با کمک تولید کنندگان و کارآفرینان به عنوان یک الگوی سازنده در سطح کشور مطرح شود تا شاهد صرفه جویی در بخش کلان کشور و بهره‌وری بالا باشیم.

طرح ایجاد گلخانه هیدروپونیک (کشت بدون خاک) با استفاده از بازیافت انرژی حرارتی گریت کولر (خنک کن) کارخانه سیمان شهرستان زاوه در دست اجرا است.

اجرای این طرح که برای نخستین بار در خاورمیانه با همکاری یک شرکت هلندی صورت می گیرد مانع از هدر رفتن انرژی حرارتی از دودکش کارخانه شده و در فرایند تولید و مصرف بهینه به کار گرفته می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به منطقه تربت حیدریه پس از بازدید از چند طرح کشاورزی در جلگه رخ و دیدار با زعفرانکاران این شهرستان به زاوه رفت و از گلخانه هیدروپونیک کارخانه سیمان این شهرستان بازدید کرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود