Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:13:11 GMT

مسابقات ملی سنگ نوردی در شاهرود استارت خورد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۴۸۷۰

مسابقات ملی سنگ نوردی در شاهرود استارت خورد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا کریم رئیس هیئت کوهنوردی استان سمنان همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه مسابقات ملی سنگ‌نوردی داخل سالن نونهالان کشور به میزبانی شاهرود، درباره تجهیزات و امکانات این شهرستان گفت : برای برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی شاهرود نزدیک ۴۰ مترمربع دیواره با اعتبار ۱۰ میلیون تومان بروز رسانی و بر اساس مسابقه تجهیزاتی به سالن افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه این ورزش در رده‌های سنی پایین در سطح استان سمنان، از گرمسار و ایوانکی تا شاهرود انجام می‌شود، افزود: امسال با توجه به ظرفیت های ورزشی شاهرود، مسابقات قهرمانی رده سنی نونهالان و نوجوانان در این شهرستان برگزار می شود تا بتوانیم از این طریق مسابقات سنگ نوردی را بهبود بخشیم و همچنین از زیرساخت‌های ورزشی شهرستان حمایت کنیم.

سنگ نوردی ورزش نسبتا گرانی است

رئیس هیئت کوهنوردی، سنگ نوردی و ورزش های صعودی استان سمنان در پاسخ به این پرسش که برای حرفه‌ای شدن در رشته سنگ‌نوردی چه مقدار باید هزینه کرد، ابراز داشت: برای رسیدن به درجه مربی‌گری در رشته سنگ‌نوردی شخص باید حدود ۱۰ الی ۲۵ میلیون تومان هزینه کند که درواقع ورزش نسبتاً گرانی محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری را توانسته به خود جلب کند اما استفاده از امکانات ورزشی در استان هزینه چندانی ندارد.

کریم ضمن بیان اینکه اگر نتوانیم ورزشکار را به سمت آموزش سوق دهیم ضرر آن متوجه خود ما خواهد شد، تصریح کرد: طبق ابلاغ وزارت ورزش و جوانان فعالیت و مجوز گروه‌های کوهنوردی لغو و باید در چهارچوب باشگاه حرکت کنند که با توجه به بالا بودن هزینه‌های مرتبط با ورزش کوهنوردی فعالیت در باشگاه‌ها می‌تواند در هدایت، اعزام، راهنمایی و آموزش فعالان این رشته اثر گذار باشد.

وی درباره آخرین وضعیت این ورزش در استان سمنان افزود: هشت باشگاه ورزشی و چهار باشگاه در شرف اخذ مجوز در استان وجود دارد که با توجه به استقبال علاقه‌مندان بسیار از رشته کوهنوردی، باید این تعداد باشگاه افزون و گروه‌های کوهنوردی نسبت به ثبت باشگاه اقدام کنند تا از مواهب و مزایای آن برخوردار شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان سمنان بابیان اینکه در شهرهای شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار دیواره سنگ‌نوردی وجود دارد، ابراز داشت: تجهیز دیواره به توان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی درزمینهٔ عملکرد باشگاه‌ها و هیئت‌های زیرمجموعه مربوط می‌شود و بودجه‌ای که از فدراسیون کوهنوردی و اداره کل ورزش و جوانان در این خصوص تخصیص می دهد تنها هشت‌تا ۱۰میلیون تومان است که کفاف یک برنامه استانی را نمی‌دهد.

کریم ادامه داد: باهمت و تلاش ورزشکاران و اعضای هیئت‌ها و تربیت‌بدنی شهرستان‌ها بالغ‌بر ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان عملکرد مالی را شاهد هستیم که قسمت اعظم آن در باشگاه‌ها هزینه می‌شود لذا محل مراجعه تمام کوهنوردان باید به باشگاه خلاصه شود تا علیرغم بودجه اندک ورزش بتوانیم بهتر از گذشته کارکنیم.


انتهای پیام / ه


منبع : مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی