Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورزان در شهرستانهای زنده جان ،غوریان و کوهسان در هرات از نرسیدن آب سد سلما به زمین‌های کشاورزی خود نگران هستند و میگویند که به دلیل کمبود آب، بسیاری از زمین‌های کشاورزی آنها در آستانه نابودی قرار دارد و اداره محلی هرات به بخش مدیریت آب بی‌توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقدوس رییس انجمن کشاورزان شهرستان زنده جان به فارس گفت: کهسان، زنده جان و غوریان هرات مدتهاست که با مشکل کمبود آب رو به روست و حکومت محلی هرات در بخش تقسیم بندی آب دریای هریرود و ساخت کانال‌های آبی سهل انگاری می‌کند.

مهندس سید حسن فضلی رئیس حوزه فرعی هریرود نیز در این خصوص گفت: مشکل کمبود آب و نرسیدن آن به وقت و زمان به زمین‌های کشاورزی در برخی شهرستانها وجود دارد و این مشکل تا کنون از سوی حکومت محلی هرات بررسی نشده است و در حال حاضر کمبود آب شهرستانهای کهسان، زنده جان و غوریان را تهدید می‌کند.

در همین حال مشاوران وزارت انرژی و آب افغانستان که برای برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیریت و مهار درست آب به هرات آمده اند قرار است تا تجربیات خود را به مسوولین در حوزه غرب انتقال دهند تا در قسمت تقسیم آب و مهار آن برنامه‌های کاملی را راه اندازی کنند.

ویس بصیری مشاور وزرات انرژی و آب افغانستان گفت: وزرات انرژی و آب افغانستان با اراده کامل در بخش مدیریت آبهای افغانستان برنامه‌های جدیدی را در دست دارد که تا پایان سال جاری این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های وزارت انرژی و آب مدیریت درست آب، تقسیم بندی آب برای زمینهای کشاورزی در مناطق مختلف و جلوگیری از اسراف آن نیز عملی خواهد شد.

در حال حاضر نبود مدیریت درست در آبهای سد سلما هرات تنها شهرستانهای نزدیک به این سد آبی از نعمت آن برخوردار هستند اما شهرستانهایی چون زنده جان،کوهسان و غوریان و دیگر شهرستانها که در مناطق دور از این سد آبی قرار دارند نیز از این نعمت برخوردار نیستند و خطر جدی خشکسالی نیز آنها را تهدید می‌کند.

/انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند