Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم گفت: در این راستا جشن‌های «ولایت علوی، اكمال دین نبوی» در 40 بقعه متبركه شیراز خبر داد.
وی با بیان اینكه در برخی از این بقاع یكسری برنامه‌های محوری و اصلی برگزار می‌شوند، افزود:‌ از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها برپایی جشن عید غدیر در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز است كه این جشن‌ها طی دو روز متوالی در این حرم مطهر برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفری گرائی اظهار كرد: جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی در شب عید سعید غدیرخم امشب، 17 شهریورماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و در روز شنبه، 18 شهریور روز بزرگ عید ولایت در ساعت 11:30 صبح در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز ادامه داد: این مراسم شامل سخنرانی مذهبی در خصوص اهمیت و جایگاه واقعه غدیر در اسلام، امامت و ولایت در فرهنگ شیعه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز و حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محی‌الدین طاهری رئیس هئیت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) است.
وی همچنین این نكته را یادآور شد كه این مراسم‌های جشن و سرور همراه با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) حاج رضا رودکی و سیدعباس انجوی برگزار خواهد شد و گروه شمیم بهشت حرم مطهر آستان قدس حسینی(ع) اجرا تواشیح خواهند داشت.
صفری گرائی با بیان اینكه چنین برنامه‌های مشابهی نیز در سایر بقاع متبركه شیراز برگزار خواهند شد، گفت: جشن عید سعید غدیر نیز در روز شنبه، 18 شهریورماه از ساعت 17 تا 19 در حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) شیراز همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز ادامه داد: در بقعه سیدنظام‌الدین محمود شاه داعی‌الله(ع) نیز همایش بانوان ولایی در راستای برپایی جشن ولایت علوی، اكمال دین نبوی در روز شنبه،‌18 شهریورماه همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد كه در آن حجت‌الاسلام سید جواد حسینی، سخنرانی و نجف روستا نیز به مولودی‌خوانی می‌پردازند.
وی همچنین یادآور شد كه در پایان این مراسم جشن و مولودی‌خوانی از محل موقوفه حاج عبدالله زارع اطعام زائران نیز صورت خواهد گرفت.
صفری گرائی بیان كرد: مراسم جشن عید سعید غدیرخم نیز امشب، 17 شهریورماه از ساعت 2:30 در محل آستان مقدس سیدمحمد(ع) قصردشت شیراز برگزار می‌شود كه در آن حجت‌الاسلام یوسفعلی سخنرانی و كاردان نیز مدیحه‌سرایی خواهد كرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در پایان یادآور شد:‌ در سایر بقاع متبركه شیراز نیز برنامه‌های مشابهی همراه با سخنرانی مذهبی و مولودی‌خوانی طی امروز و فردا برپا می‌شود كه از عموم مردم ولایت‌مدار و متدین شیراز جهت شركت در این مراسم‌های دعوت به عمل می‌آید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحمزه خزایی عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده در این استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، افزود: شعار سال جاری این هفته «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی از بطن جامعه و جنس مردم همواره در همه شرایط در کنار مردم ایستاده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به‌عنوان حلقه‌های میانی یکی از اساسی‌ترین گروه‌های سازمان یافته بسیج محسوب می‌شود که در بحث خدمات رسانی به مردم فعالیت دارد.

خزایی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر عهده بسیج سازندگی است، اضافه کرد: در بحث خدمات رسانی خصوصاً در روستاها و حاشیه شهر و همچنین امدادرسانی در حوادثی از جمله سیل و زلزله اقدامات ماندگاری به ثبت رسانده است.

وی از اجرای ۳۳۰ عنوان ویژه برنامه توسط نواحی و اقشار بسیج طی هفته بسیج سال جاری در این استان خبر داد و افزود: حضور در مصلاهای نماز جمعه و برپایی میز خدمت، دیدار جهادگران با مسئولان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از برنامه‌های این هفته در کرمانشاه است.

به گفته خزایی، اعزام بیش از ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم، توزیع کمک‌های مومنانه، افتتاح چندین پروژه آبرسانی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و… از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در این استان است.

کد خبر 6095294

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت