Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@03:41:34 GMT

آمریکا میلیون‌ها دلار کمک نظامی به مصر را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۵۷۲۷

به گزارش اسپوتنیک، بر طبق لایحه بودجه سال مالی ۲۰۱۸ تهیه شده از سوی سناتور پاتریک لیهی، قانونگذاران سنا همچنین می خواهند ۳۷ میلیون دلار از کمک اقتصادی به مصر را نیز کاهش دهند.

لیهی دموکرات ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا است که بر اعطای کمک‌های خارجی نظارت می‌کند. لایحه کاهش این کمک‌ها به اتفاق آرا از جانب این کمیته فرعی تصویب شد و قرار است به کمیته کامل تخصیص بودجه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیهی بعد از این رای‌گیری در ایمیلی به المانیتور گفت: دولت و کنگره آمریکا به شکلی فزاینده نگران سیاست‌های سرکوبگرانه دولت عبدالفتاح السیسی هستند.

وی تاکید کرد: آمریکا و مصر سابقه دیرینه همکاری دارند که ما دوست داریم ادامه پیدا کند اما مهم است مردم مصر بدانند آمریکا از آزادی بیان و اجتماع و دیگر آزادی‌ها حمایت می کند و در زمانی که این حقوق به شکل نظام مند زیرپا گذاشته شوند تبعاتی در پی خواهد داشت. اخیرا براساس گزارش‌ها وزارت امور خارجه آمریکا به میزان ۹۵.۷ میلیون دلار کمک نظامی و اقتصادی به مصر را کاهش داد و اعلام کرد که جلوی کمک مالی نظامی ۱۹۵ میلیون دلاری به قاهره را تا زمان رسیدگی به نگرانی‌های حقوق بشری خواهد گرفت. با وجود آنکه دولت آمریکا اخیرا از مصر انتقاد کرد اما همچنان به طور کلی حامی السیسی است.

براساس پیشنهاد سنای آمریکا، مصر در سال مالی ۲۰۱۸، ۱۱۲ میلیون دلار دیگر از کمک‌های اقتصادی را از دست داده و تنها ۷۵ میلیون دلار کمک دریافت خواهد کرد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد