Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@05:56:06 GMT

افزایش ده درصدی قیمت چای خبرخوبی نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۵۸۴۷

محمدحسین قربانی درگفت وگوبا خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید چای درکشور،گفت:چای یکی از محصولات منحصر به فرد استراتژیک گیلان و حوزه مازندران است بنابراین دولت باید علاوه برحمایت از تولید کننده داخلی تدابیری نیز برای پرداخت مطالبات چایکاران دراسرع وقت بیاندیشد که کشاورزان تنها دغدغه تولید داشته باشند نه اینکه به فکر وصول شدن طلبشان از دولت نیزباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درطی 3الی 4 سال اخیر روند تولید چای سیر صعودی داشته است،تصریح کرد: نرخ بسیاری از محصولات کشاورزی در حد قابل توجهی افزایش یافته است درصورتی که نرخ چای ایرانی تنها 10 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمام مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت نشده است، تصریح کرد: وزارت کشاورزی در دولت یازدهم طی بخشنامه ای اعلام کرده بود که مصرف چای خارجی در ادارات و نهاد های دولتی ممنوع است بنابراین حفظ و ادامه این روند می تواند فرهنگ سازی در تولید ومصرف چای ایرانی را به بهترین شکل ممکن رقم بزند.

قربانی افزود: بطور تقریبی چای ایرانی ارگانیک و بدون سم تولید می‌شود اما چای خارجی با اسانس تولید می‌شود بنابراین مشخص است؛ چای ایرانی از نظرسلامت بسیار با کیفیت تر از چای خارجی است و این در حالی است که برخی از شهروندان گمان می کنند که چای خارجی با کیفیت است اما این برداشت غلط است.

وی با بیان اینکه بطور تقریبی تبلیغات چای خارجی در رسانه ملی ممنوع است، یادآورشد: دولت بایدبه تعهداتش در زمینه پرداخت مطالبات چایکاران عمل کند تا انگیزه کشاورزان برای ماندگاری درچرخه تولید افزایش یابد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه توسعه چای ایرانی نیازمند یک مدیرت جامع است و با اشاره به اینکه افزایش ده درصدی قیمت چای خبرخوبی نیست،یادآورشد: نرخ چای امسال کمتر از 10 درصد افزایش پیدا کرده است در صورتی که نرخ بسیاری از محصولات کشاورزی با افزایش روبرو شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟