Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در خطبه ای این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن کشتار مردم مسلمان میانمار ، سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات را تاسف بار خواندند و خواستار ورود به این موضوع شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح زاگرس، ائمه جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در خطبه ای این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن کشتار مردم مسلمان میانمار ، سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات را تاسف بار خواندند و خواستار ورود به این موضوع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یاسوج:مسلمانان جهان برای جلوگیری از قتل عام مردم میانمار تدبیری بیندیشند / مردم و مسئولان عید غدیر را گرامی بدارند امام جمعه یاسوج به کشتار مردم مسلمان میانمار و مردم یمن در پیش چشم مدعیان دروغین حقوق بشر اشاره کرد و گفت:کشتار مسلمان دلخونی است برای کشورهای مسلمان و بیش از ۶۰ کشور مسلمان باید تدبیری کنند. صبح زاگرس،حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:امام علی در این فرمایش گهربار می فرماید دو خصلت است که خداوند اعمال انسان را قبول نمی کند مگر با داشتن این دو صفت تقوا یعنی خود نگه داشتن و اسیر نفس نبودن و گول شیطان را نخوردن و به سوی گناه نرفتن .

وی با بیان اینکه دومین خصلت اخلاص است، گفت: اگر کمترین ریا در آن باشد ان اعمال پذیرفته نیست بلکه گناه نیز محسوب می شود .

حسینی به آیه ۵۵ سوره مائده شان نزول آن اشاره کرد و افزود: روای می گوید روزی با پیغمبر اسلام مشغول نماز بودیم سائلی به مسجد آمد. هیچ کس به این سایر پاسخ مثبت نداد علی (ع) مشغول نماز و درحال رکوع بود ‌ حضرت دست راستش را بلند کرد و انگشتری را که در دستش بود به او نشان داد و سائل آن را گرفت و رفت . امام جمعه یاسوج عنوان کرد: ولی و هادی انسان ها خداوند است و بعد از خداوند پیامبر است و بعد از پیامبر ان کسی است که در حال نماز بخشش می کند. حسینی ابراز داشت: درخواست خداوند از پیامبر این بود که علی را به عنوان ولی و هادی و جانشین خود را انتخاب کند و خداوند علی را نصب کرد. امام جمعه یاسوج با بیان اینکه مساله امامت مثل رسالت پیامبران است، گفت: انتخاب جانشین پیامبر همانند انتخاب رسل برعهده خداوند بود و به پیامبر ماموریت داده شدکه رهبری امام علی (ع) را انجام دهد . حسینی افزود: در خطبه غدیر که پیغمبر اسلام به طور مفصل فرمود در این جمله خلاصه می شود من کنت مولا فهذا علی مولاه و امام علی بوسیله خداوند و تبلیغ پیامبر به عنوان رهبر انتخاب می شود. وی گفت: غدیر یعنی عدالت الهی و مردم و مسئولین باید غدیر را گرامی بدارند و حکومت الهی غدیر را الگوی خود قرار دهند. امام جمعه یاسوج به قیام 17 شهریور و ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت:همین خونها و رشادت ها بود که رژیم پهلوی را با وجود حمایت استکبار جهانی ریشه اش را درآورد و آیت الله طالقانی نیزکسی است که مدت زیادی از عمرش را در تبعید و زندان بود و امام راحل از او به عنوان ا ابوذر زمان نام برد. حسینی به ۲۰ ذی الحجه سالروز ولادت با سعادت امام موسی بن جعفر (ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) به حدی از ولادت ایشان خوشحال شد که سه روز جشن گرفت و مردم مدینه را اطعام کرد. امام جمعه یاسوج به کشتار مردم مسلمان میانمار و مردم یمن در پیش چشم مدعیان دروغین حقوق بشر اشاره کرد و گفت:کشتار مسلمان دلخونی است برای کشورهای مسلمان و بیش از ۶۰ کشور مسلمان باید تدبیری کنند. وی گفت: بیش از ۶۰ کشور مسلمان باید تدبیری کنند زیرا تا کی باید شاهد باشیم عده ای از خدا بی خبر این جنایت ها را انجام دهند. ******************** امام جمعه گچساران/کشتار مسلمانان میانمار در سکوت مدعیان حقوق بشر سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز عید سعید غدیر خم ،گفت:در شب و روز عید غدیر وسعت در خانه ،خوش اخلاقی با اهل خانواده ،دستگری از مستمندان و کمک به فقرا بسیار توصیه و سفارش شده است.

وی افزود:توصیه می شود هر شخصی در هر مکان و جایگاهی در نظام اسلامی خدمت می کند باتقوا باشد و ملاک را تقوا قرار دهد،الگوی حکومتی را الگوی حکومتی امیرالمومنین علیه السلام قراردهند و تلاش شود همه در هر نقطه ای که باشند به سمت سبک و سیره امیرالمومنین علیه السلام گام بردارند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های عید غدیر گفت:باید جشن هایی برگزار کنیم که به سمت امیر المومنین علیه اسلام باشد و توجه داشته باشیم که همه مردم مسئول هستند و نباید اجازه داد کنسرتی نامناسب و برخلاف مسیر امیرالمومنین(ع) در شهرما اجرا شودچه بسا که ملاک حکومت مشی امیرالمومنین(ع) است.

حجازی درادامه با اشاره به قیام 17شهریور 57،اظهارکرد:این روز جمعه خونین نام گرفت وجمعی زیادی از مردم بی دفاع توسط رژیم منحوس ستمشاهی به شهادت رسیدند که علو درجات همه شهدا را از خداوند منان مسئلت داریم در این روز حمام خون راه انداختند و این نکته باز باید توجه شود که حمام های خون به راه افتاد تا حکومت سبک و سیاقش علوی شود.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به روز جهانی مبارزه با بی سوادی گفت:به وزارت آموزش و پرورش و همه کسانی که خدمت می کنند این روز بزرگ را تبریک عرض می کنم و خداوند توفیق دهد همه کسانی که در این عرصه تلاش می کنند معضل بی سوادی ریشه کن و محو شود.

خطیب جمعه گچساران درادامه به کشتار بی رحمانه مردم مظلوم میانمار اشاره کرد و افزود:میانمار کشوری است که اکثر جمعیتش بودایی است و مدتها رهبر کنونی شان در حصر و زندان بود و به اصطلاح مبارزه می کرد و معتقد بود که انسان باید آزاد باشدکه به هرحال به هر دلیلی موفق شد و در مواردی جایزه صلح نوبل هم گرفت.

وی گفت:الان در کشوری که این موجود رهبرش است بسیار وحشیانه تر از هر حیوان درنده ای با مسلمین برخورد می کنند و قتل و عام جمعیتی و صدها نفری راه می اندازند و این موجود کر، لال و کور نمی فهمد و این درحالی است که نیروهای امنتی هم آنها را تقویت می کند و سلاح می دهند و حتی خودشان هم عملا مردم مسلمان را به خاک و خون می کشانند، فقط به جرم اینکه مسلمان هستند.

حجازی تصریح کرد:در دنیا انجمن های حمایت از حیوانات تشکیل شد و برخی افراد از سگ و الاغ حمایت می کنند، اما امروز لال شده اند و نفس نمی کشند که به چه دلیلی جمعیت زیادی از مسلمانان جهان به خاک و خون کشیده می شوند و هیج اعتراضی هم نمی کنند،بنابراین لازم است جهان بشریت و مدعیان حقوق بشر از خواب غفلت بیدار شود و از این وضعیت توحش اظهار تنفر و مخالفت کنند.

وی درادامه با اشاره به مناسبت جشن عاطفه ها گفت:با توجه به اینکه در شرف آغاز سال تحصیلی جدید هستیم طبیعی است برخی خانواده ها مشکل دارند و نمی توانند مایحتاج فرزندانشان را تامین کنندهمه وظیفه داریم که کمک کنیم و کمیته امداد را در این زمینه ها یاری دهیم .

*************************** امام جمعه دهدشت:سکوت مجامع بین‌المللی در مقبال کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار، اسف بار است حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با اشاره به فجایع انسانی در میانمار، سکوت سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر نسبت به کشتار بیرحمانانه مسلمانان را اسفبار بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به عید غدیر خم، با بیان اینکه، ولایت و امامت از ارکان دین است و وظیفه ما همان چیزی است پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر خم فرمودند: حاضران به غائبان اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی تلاش می‌کنند جریان ولایت منسوخ شود،تصریح کرد:جریان ولایت باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.

حسینی، به تحولات سیاسی منطقه اشاره و پیروزی جبهه مقاومت را حاصل خون شهیدان مدافع حرم و شهیدانی همچون «حججی» دانست و گفت: به کمک ایران و ایثارگری بسیجیان و پاسداران جان باخته اسلام و اهل بیت، داعش دارد برچیده می‌شود.

امام جمعه دهدشت اذعان کرد: اگر ایران نبود قطعاً داعش امروز در بغداد خیمه می‌زد و کشتار بیرحمانه خود را ادامه می‌داد.

حسینی بیان کرد: نابودی داعش در سوریه به برکت خون پاک بسیجیان و شهیدان مقاومت است که با نثار خون خویش، از ناموس و کشور دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه برخی باید بفهمند اگر بسیجیان و پاسداران ما در سوریه نمی‌جنگیدند داعش در کشور ما کشتار می‌کرد، گفت: ما به شهدای مدافع حرم افتخار می‌کنیم و دشمن هم اقتدار و شکوه ما را می‌بیند.

حسینی، در ادامه به کشتار بیرحمانه،اسفبار و اشکبار مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: غم‌انگیزتر از این فاجعه سکوت مجامع بین‌المللی است.

وی، افزود: آمریکا و مدافعان حقوق بشر کجایند؟ نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه به مسؤولان میانمار جایزه صلح می‌دهند! سازمان ملل کجاست؟ *************************** امام جمعه چرام:جنایات بوداییان میانمار از جنایات داعش بدتر بود/سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان نباید سکوت کنند حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر بیان کرد:در ایام مبارکی قرار داریم که مبارک بودن این روزها با عید بزرگ غدیر مضاعف می‌شود .

وی افزود:غدیر در واقع یک فرهنگ است و پیوند ولایت و نبوت در این روز گره خورده است و ولایت امام علی علیه السلام اگر اعلان نمیشد، نبوت انبیا الهی فایده ای بر آن مترتب نبود.

امام جمعه چرام در خطبه دوم با توجه به نسل کشی مسلمانان در میانمار اظهار کرد: مسلمانان میانمار را به جرم مسلمان بودن می‌کشند و جنایاتی در حق این عزیزان صورت می گیرد که از جنایات داعش بدتر است.

افشار افزود: اما مدعیان آزادی و حقوق بشر در دنیا سکوت کرده اند و کوچ اجباری و آزار و نسل کشی مسلمانان میانمار روح هر انسان آزاده ای را متالم می سازد.

وی اضافه کرد: سازمان ملل مثل همیشه در برخورد با حقوق بشر استاندارد دوگانه دارد و با بی تفاوتی نظاره گراین کشتار عجیب مسلمانان است.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: بوداییان افراطی با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل با بی حرمتی تمام حتی ،به پیران و خردسالان رحم نمی‌کنند.

افشار با بیان اینکه ۷۰سال از جنگ جهانی دوم میگذرد،گفت: هر ساله برای قربانیان ادعای هولوکاست در غرب مراسم یادبود می‌گیرند اما کشورهای غربی، دولت غرب گرای میانمار را حمایت می کنند و در این قضیه یک آه هم نگفتند.

وی در ادامه خاطرنسان کرد: آنچه نقل کرده اند رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی،سلاح در اختیار جلادان بودایی قرار می دهد.به حمایت از مسلمانان میانمارسازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان نباید سکوت کنند.

امام جمعه چرام افزود: کشورهای مسلمان در صورت همدلی می‌توانند فشارهای سیاسی و اقتصادی بر دولت میانمار بیاورند تا جلوی این نسل‌کشی و کوچ اجباری گرفته شود و همچنین تسکین آرامی بر دردهای همه مسلمانان جهان باشد.

************************* خطیب جمعه شهر سی سخت:غدیر استمرار حرکت انبیاست/ کشتار شیعیان میانمار به دلیل وحشت از نفوذ اسلام است

خطیب جمعه شهر سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: اسلام بدون امامت ناقص است و غدیر مربوط به همه انسانها و مرتبط با هدایت بشریت است.

مصباح نژاد افزود: غدیر استمرار حرکت انبیا و اولیای خداست و وظیفه ما تبیین و تفسیر آن برای نسل آینده است.

وی با اشاره به مراسم بزرگ شبیه سازی واقعه غدیر در شهرستان دنا عنوان کرد: غدیر گره خورده با دین الهی و رسالت پیامبران است و عبادت در این روز فضیلت و ارزشی چند برابر دارد.

خطیب جمعه سی سخت به کشتار بی رحمانه شیعیان میانمار زیر سایه سکوت مرگبار رسانه های غرب اشاره کرد و افزود: پشت پرده این حرکت مسئله اسلام حراسی و وحشت از نفوذ اسلام در اقصی نقاط جهان است.

مصباح نژاد ضمن محکوم کردن کشتار مظلومانه شیعیان میانمار گفت اینگونه نسل کشی ها به دلیل جلو گیری از انتشار شعار ”لا اله الا الله“ و جلوگیری از ترویج اسلام است‌ .

وی در بخش دیگر ار سخنان خود به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: خانواده ها در هنگام خرید شعار سال را مد نظر داشته باشند و جهت حمایت از تولید ملی خرید اجناس ایرانی را در اولویت خود قرار دهند.

*********************

امام جمعه شهرستان لنده:امریکایی ها آرزوی بازدید از مراکز نظامی را به گور خواهند برد/سکوت حقوق بشر در خصوص جنایات میانمار/واقعه غدیر شناسنامه شیعه است حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن محکوم کردن جنایات و قتل عام مسلمانان در میانمار گفت: سکوت جامعه جهانی به خصوص مدعیان حقوق بشر در خصوص قتل عام مردم بی دفاع و مظلوم مسلمان میانمار یک ننگ تاریخی است.

وی افزود: همه ملت های مسلمان جهان باید ضمن محکوم کردن این جنایات نسبت به حمایت از این مردم مظلوم کوتاهی نکنند.

امام جمعه شهرستان لنده باتبریک عید غدیرغم گفت: عید غدیرغم بهترین و زیبا ترین عید مسلمانان است که باید به بهترین شکل ممکن این عید عزیز در مساجد و شهرها برگزارشود.

وی تاکیدکرد: واقعه غدیر شناسنامه شیعه است چرا که ضامن حقانیت امامت شیعه در غدیر خم است.

محمودی اصل اظهارکرد: متاسفانه موضوع غدیر هنوز آنگونه که باید در بین مردم ما نهادینه نشده است و باید همه برای شناخت هرچه بهتر غدیر در جامعه تلاش کنیم.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به قیام 17شهریور گفت: قیام خونین 17شهریور یا همان جمعه سیاه و قتل عام مردم توسط نیروی رژیم شاهنشاهی باعث جوشش انقلاب اسلامی و نهایی شدن انقلاب در بهمن 57 شد.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان زیادی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی تا امروز در قالب مرزبانان و مدافعان حرم تقدیم انقلاب اسلامی شد تا آرامش و امنیت بر جامعه ما حاکم شود.

محمودی اصل گفت: بهانه جدید امریکایی ها و نقض آشکار برجام در بازرسی از مراکز نظامی ایران خدعه ای جدید از سوی امریکایی ها در نقض آشکار برجام است.

وی گفت: همه جهانیان به خوبی می دانند که تا این لحظه امریکا ناقض برجام است ولی هربار به بهانه های مختلف به دنبال بازرسی از مراکز نظامی ما است که باید این خواب را به گور ببرند.

خطیب جمعه شهرستان لنده تاکیدکرد: متاسفانه به برخی عبارات در متن برجام علی رغم تاکید مقام معظم رهبری و کارشناسان توجه چندانی نشد و سایه تحریم ها نیز در بعد از برجام نیز چند برابر شده است.

وی یادآورشد: مراکز نظامی ما حکم ناموس ما را دارد و به هیچ وجه ممکن اجازه بازرسی از آنان نه به امریکا بلکه به هیچ کشوری را نخواهیم داد.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه ضمن ابرازهمدردی با خانواده های دانش آموزان حادثه اتوبوس هرمزگانی گفت: این حادثه حقیقتاً برای مردم و خانواده دانش آموزان تلخ بود ولی لازم است مسئولان نسبت به ایمن سازی و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی بیشتر دقت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

کد خبر 748064

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند