Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امام جمعه قم با تأکيد بر اينکه مسلمانان ميانمار بايد عليه ظالمان قيام کنند، گفت: يکي از علل اين کشتار وحشيانه وجود تفرقه در جهان اسلام است که صهيونيست‌ها از اين تفرقه بيشترين سود را مي‌برند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيد محمد سعيدي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با بيان اينکه فتنه به معناي آزمايش و امتحان است، اظهار کرد: با استفاده از امتحان و آزمون بررسي مي‌شود که ميان مؤمن واقعي و غيرواقعي کدام تفاوت‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تأکيد بر اينکه ظاهر و باطن ايمان هر فرد بايد مشخص شود، تصريح کرد: در قرآن کريم از فتنه به معناي شرک، بت‌پرستي و حاکميت ظالم ياد شده است به همين علت هر جامعه‌اي که به دنبال ايمان است بايد با حاکم، ظالم و طاغوت مبارزه کند.
امام جمعه قم داشتن ايمان و تقوا را راهکاري براي رسيدن به سعادت در دنيا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال افراد با ايمان را آزمايش مي‌کند تا ميزان و درجه ايمان آنها را مورد سنجش قرار دهد.
وي با بيان اينکه هر انساني بر اساس ايمانش نزد خداوند اجر و پاداش خاصي دارد، عنوان کرد: افرادي که از درجات والاي ايمان برخوردار هستند در امور مختلف زندگي خود تأثيرات ايمان را مشاهده مي‌کنند.
سعيدي با اشاره به اينکه متقين در صورت انجام دادن گناه، به سرعت به ياد خداوند افتاده و از گناه خود استغفار مي‌کنند، مطرح کرد: اين افراد در گناهي که انجام داده‌اند اصرار نمي‌کنند.
توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) يادآور شد: امروز 17 شهريورماه سالروز کشتار مردم در ميدان ژاله تهران توسط رژيم شاهنشاهي است، اين مناسبت روز سربلندي ملت ايران است، چراکه مردم در اين روز با چهره مبارک شهادت نزد خداوند متعال شتافتند و روسياهي آن براي رژيم شاهنشاهي باقي ماند.
وي از فرارسيدن روز جهاني مبارزه با بي‌سوادي ياد کرد و گفت: اميدواريم مردمي که تاکنون سواد خواندن و نوشتن ندارند به کلاس‌هاي سوادآموزي مراجعه کنند و افرادي که در اين حوزه فعاليت دارند، کارهاي خود را گسترش دهند تا هيچ بي‌سوادي در کشور نداشته باشيم.
سعيدي با اشاره به فرارسيدن سالروز ارتحال مرحوم آيت‌الله طالقاني نخستين امام جمعه تهران در يکشنبه هفته آينده خاطرنشان کرد: روز دوشنبه به عنوان ولادت امام موسي بن جعفر (ع) بايد به صورت گسترده مورد توجه مردم ايران قرار گيرد چراکه امامزادگان بسياري از نسل اين امام بزرگوار در کشور به خاک سپرده شده‌اند و اين آستان‌هاي مقدس برکات بسياري را به دنبال داشته‌اند.
وي با بيان اينکه سالگرد شهادت آيت‌الله مدني توسط منافقان يکي ديگر از مناسبت‌هاي هفته آينده است، اظهار کرد: مردم بايد بدانند که نهال انقلاب اسلامي امروزه به برکت خون شهدا تنومند شده است به همين علت بايد قدردان آن باشيم و اجازه ندهيم که به دست نااهلان بيفتد.
سعيدي خاطرنشان کرد: موضوع امامت و ولايت يک موضوعي الهي و عرشي بوده به همين علت دست بشر از تعيين آن کوتاه است و خاتم‌الانبيا (ص) نيز سهمي در تعيين خليفه الهي سهمي نداشته بلکه فقط مأمور به معرفي خليفه الهي بوده‌اند در قرآن کريم نيز به اين موضوع اشاره شده است.
وي با اشاره به برخي از ويژگي‌هاي عيد غدير خم گفت: در غدير خم علاوه بر تعيين ولايت اميرالمؤمنين (ع)، خلافت ديگر ائمه اطهار (ع) نيز به صورت واضح تصريح شده است اما با وجود صراحت کلام پيامبر اسلام (ص) و تأکيدات قرآن کريم در مورد الهي بودن خلافت، عده‌اي به علت اغراض سياسي و جهالت خلافت را به صحنه رقابت ميان طوايف تبديل کردند به صورتي که هر فردي با هر وسيله‌اي که بتواند نظر مردم را به خود جلب کند خليفه خواهد بود، اين نگاه انحرافي از آن زمان به بعد مصيب‌هاي بسياري را براي مسلمانان و مردم جهان به دنبال داشته است.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم ادامه داد: اکنون بايد در مرحله نخست معارف و اهداف غدير را به خوبي بشناسيم تا خودمان دچار انحراف نشويم و در مرحله ديگر منابع اصيل در مورد غدير از جمله خطبه پيامبر اسلام (ص) در روز غدير را به صورت مطلوب فهميده و نکات آن را براي مردم تبيين کنيم، چراکه اگر مردم با اين زيبايي‌ها آشنا شوند به سمت ائمه اطهار (ع) سوق داده مي‌شوند.
وي با تأکيد بر اينکه تبليغ خلافت اميرالمؤمنين (ع) در رأس امر به معروف و نهي از منکر است، عنوان کرد: معروف ولايت اميرالمؤمنين (ع) و منکر انکار اين ولايت است به همين علت همگان موظفيم با اين ديدگاه امر به معروف و نهي از منکر را دنبال کنيم.
سعيدي با بيان اينکه تبيين حقايق و معارف اهل بيت (ع) نبايد با حقوق ديگران و انسجام جامعه منافاتي داشته باشد، اضافه کرد: ما که خود را طرفدار اهل بيت (ع) مي‌دانيم، وظيفه داريم معارف اين خاندان را با ادبيات قرآني و اهل بيتي به گوش ديگران برسانيم و از هرگونه اهانت و بدگويي به مقدسات مذاهب و اديان ديگر پرهيز کنيم، چراکه سيره اهل بيت (ع) در انتقال معارف بدگويي نبوده و لحن نادرست نتيجه عکس خواهد داشت.
امام جمعه قم در مورد کشتار مسلمانان ميانمار تصريح کرد: مسلمانان اين کشور يکي از بي‌دفاع‌ترين قوم‌هايي هستند که مورد ستم حاکمان و نظاميان قرار گرفته‌اند، اين افراد سال‌هاست که در محروميت و ظلم به سر مي‌برند، چراکه بودايي‌ها مورد تأثير تبليغات غربي‌ها و اسرائيلي‌ها قرار گرفته‌اند و هم‌سو با داعشي‌ها و تکفيري‌ها در حق مسلمانان ميانمار بدترين ظلم‌ها را مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه مسلمانان روهينگيا بزرگ‌ترين قوم بدون تابعيت در جهان هستند، اظهار کرد: يکي از علل اين کشتار وحشيانه وجود تفرقه در جهان اسلام است که صهيونيست از اين تفرقه بيشترين سود را مي‌برند، چراکه تسليحات خود را به برخي کشورها فروخته و اهداف استکبار را تحقق مي‌بخشد.
سعيدي با تأکيد بر اينکه مسلمانان ميانمار بايد عليه ظالمان قيام کنند، گفت: هر فردي که بتواند براي مسلمانان اين کشور کاري انجام دهد مورد عنايت خداوند متعال قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/ي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد

حجت الاسلام "محمد رضا مبلغی" نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بارها فرمودند "دوران بزن دررو تمام شده است" و دیدیم که امروز وعده صادقی که ایشان گفتند عملی شد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: رژیم غاصب اسرائیل که تمام قدرت خود را به واسطه تبلیغات و رسانه‌هایی که خود آنان را هدایت می‌کرد به دست آورده بود به وسیله دفاع مشروعی که ایران  برای تنبیه رژیم صهیونیستی در راستای حفظ امنیت ملی خود انجام داد، به طور کامل فرو رویخت.
 
وی ادامه داد: در این بین اسرائیل بیکار نخواهد نشست و می‌بینیم که چگونه جهان را در سکوت رسانه ای اخبار خود فرو برده است.
 
مبلغی با بیان اینکه اکنون که رژیم اسرائیل در حال نابودی است همچنان دست  از اختلاف انداختن بین مسلمانان برنمی‌دارد، گفت: در وعده صادق مردم جهان مشاهده کردند تمامی کشورهای اسلامی از ضربه ای که رژیم اسرائیل خورد نه تنها خوشحال شدند بلکه در جهت حمایت از این اقدام جمهوری اسلامی ایران به خیابان ها ریخته و شادی کردند.
 
این نماینده دوره یازدهم با اشاره به اینکه وعده صادق پیام زیبای وحدت را با خود به همراه داشت، افزود: "یا رسول الله" که رمز این عملیات بود خود گویای متحد بودن جهان اسلام است. و جهان مشاهده کرد این عملیات شکست رژیم غاصب اسرائیل و پیروزی جهان اسلام را رقم زد.
 
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس  تاکید کرد: چنانچه آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل از منطقه حذف شوند صلح و امنیت حاکم خواهد شد و این توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خدمت برقراری صلح، امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از زمان پیامبر گرامی اسلام تا کنون به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده اند، خاطر نشان کرد: دشمن اصلی جهان اسلام رژیم غاصب اسرائیل است و پیام انقلاب اسلامی ایران نه تنها به مسلمانان بلکه به تمامی مردم جهان این است که هرگز از دشمن اصلی خود _ اسرائیل کودک کش_ غافل نمانند و در برابرش کوتاه نیامده و سر خم نکنند.
  
حجت الاسلام مبلغی در پایان دولت های اسلامی که همچنان رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند را مخاطب قرار داده و خاطر نشان کرد: از دولت‌های حامی این رژیم می‌خواهیم که همانند جمهوری اسلامی ایران که از ابتدا موضع خود را در برابر ظلم و طاغوت مشخص و آن را بارها بیان کرده است به صورت مشخص موضع خود را اعلام کنند و در این بین امیدواریم به زودی زود شاهد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل باشیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • خدا، مردم، میهن
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز