Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@11:55:10 GMT

برگزاری جشن ولایت در 10 امامزاده و مکان متبرکه شوشتر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۷۹۲۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، میثم نودهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با بیان اینکه این اداره برای ترویج فرهنگ غدیر و ایجاد شور و نشاط در میان آحاد مردم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی را برگزار می کند گفت: همزمان با روز عید سعید غدیر، جشن ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و سادات در 12 امامزاده و مکان متبرکه شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید غدیر خم در راستای ترویج فرهنگ ولایت و امامت و مودت اهل بیت(ع) و به منظور تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی روز عید غدیر و روزهای منتهی به این عید بزرگ در امام زادگان و اماکن متبرکه شوشتر و برگزار می شود.

نودهی از برگزاری مراسم ویژه روز عید سعید غدیر و تکریم سادات در امام زادگان خبر داد و افزود: یکی از سنت های قدیمی و ارزشمند در جامعه اسلامی در روز عید غدیر حضور در امام زادگان و رسیدن به محضر سادات جهت تجدید میثاق و بیعت با آنها در روز عید و عرض تبریک به آنها است. ضمن اینکه علاوه بر برگزاری جشن‌های متداول عید غدیر به دنبال ‌آن هستیم تا برنامه‌های جدید فرهنگی را در امامزادگان و اماکن متبرکه کشور گسترش دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با اشاره به دیگر برنامه های اداره اوقاف در این ایام افزود: اداره اوقاف با اعزام روحانی و مبلغ دینی، مداح و سخنران به بقاع متبرکه سعی دارد نسبت به ترویج فرهنگ ولایی و جشن های مذهبی و مردمی اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف از برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر خبر داد و افزود: همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان در آستان مقدس امام زادگان و اماکن متبرکه شاخص برگزار می شود ضمن اینکه در این مراسم از مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

نودهی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ویژه این سازمان راه اندازی کاروان شادی جشن غدیر از یک نقطه مشخص در سطح شهرها به سمت امامزاده عبدالله(ع) همراه با برنامه های شاد و مدیحه سرایی و همراهی مردم با اجرای آیین های نمایشی‌ است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت: با تلاش پرسنل واحد اجرائیات مشترکان اداره آب و فاضلاب شوشتر، ۷۰ انشعاب غیر مجاز در روز‌های گذشته در این شهرستان شناسایی و قطع شد.

وی افزود: همچنین یک انشعاب غیر مجاز ۴ اینچ در منطقه صحرای بلبل توسط پرسنل آبفا شوشتر کشف و قطع شد.

احمدی ادامه داد: برخی افراد سودجو با اقداماتی، چون نصب انشعابات غیر مجاز، ضمن تضییع بیت المال و آسیب رسانی به شبکه آب آشامیدنی، موجب از بین رفتن حقوق مشترکان مجاز و آلودگی آب می‌شوند که در این رابطه از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده چنین مواردی در اسرع وقت نسبت به اعلام آن در سامانه ۱۲۲ اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود