Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای همدان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی روز پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور و ولایتمدار مردم استان همدان اقامه گردید و ائمه جمعه سراسر این استان به ایراد خطبه ها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

همدان

عاشورا فرزند غدیر است

نماز سیاسی عبادی جمعه در همدان به امامت امام جمعه این شهر حجت الاسلام محمدی و حضور پرشور مردم انقلابی این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان و خطیب جمعه در آستانه عید الله اکبر عید سعید غدیر به اهمیت این روز اشاره کرد و اظهار داشت: عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت امیر المومنین (ع)است .

وی اذعان داشت: ما در ارتباط با غدیر هیچ کاری انجام نداده ایم اکثر مردم آگاهی بسیار کمی نسبت به اهمیت واقعه غدیر دارند عاشورا فرزند غدیر است و غدیر پشتوانه عاشورا است حضرت امیر المومنین (ع)می فرماید:اگر در عید غدیر یک نفر را اطعام کنی گویی ده فهام انجام داده ای و هر فهام دویست هزار شهید و پیامبر را شامل می شود. غدیر مورد غفلت واقع شده است.

محمدی گفت: بیش از هفتاد سال است فلسطین در زیر چکمه های رژیم اشغالگر له می شود، مسلمانان در میانمار و یمن به خاک وخون کشیده می شوند هنگامی که اوضاع جهان را به خوبی مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم همگی از رهبران ناسالم رنج می برند رهبر و سکاندار سالم جامعه را به سوی سعادت راهنمایی می کند.

خطیب نماز جمعه همدان در خطبه دوم اظهار داشت: صد هزار مسلمان در وضعیتی فجیع در میانمار به قتل می رسند و رژیم اشغالگر قدس در انجا نیز دستی بر اتش دارد اگر رهبران کشورهای خود فروخته در مقابل اسرائیل و زور و زر امریکا می ایستادند فجایع میانمار و یمن واقع نمی شد کشور امریکا از طریق تروریست سعی می کند سیطره خود را در خاورمیانه افزایش دهد.

رزن

امروز میانمار یکی از معضلات اساسی حقوق بشری است

امام جمعه رزن با بیان اینکه عید اصلی شیعه غدیر است گفت: خداوند در ابه ای معرفی جانشین راذبر عهده پیامبر گذشته است.

حجت الاسلام‌عبدالعظیم‌ مولازاده افزود: غدیر عید الله اکبر و عید ال محمد است و عظیم‌ترین اعیاد است.

وی گفت:پیامبر می فرماید عید غدیر از بزرگترین اعیاد امت من است.

وی اضافه نمود:در این روز پیامبر توقف کردند تا همه در سرزمین خم‌جمع شوند حاجیانی از سراسر کشورهای اسلامی به علت وجود پیامبر آمده بوند تا هم پیامبر را زیارت کنند و هم خانه خدا را زیارت کنند.

مولازاده اظهار کرد: پیامبر پیام‌آور، فرمان خداوند را ابلاغ میکند خداوند گفته است که سلامت تو را در برابر کسانی که قصد کشتن تو را من تضمین می کند.

وی اضافه کرد: خداوند علی را منصوب کرد تا هم امام باشد و‌هم‌ ولی باشد.خداوند پیروی از علی را بر مهاجرین و انصار واجب کرده است.بر عرب و‌غیر عرب بر بزرگ‌و‌کوچک واجب کرده است.

امام جمعه رزن اظهار داشت: جریان میانمار بسیار تاسف بار است و ارتشیان میانمار هم دینان ما را قتل عام میکنند.

وی ادامه داد: این نسل کشی ها و جنایتها برای سالیان طولانی است.بیش از چند قرن اسلام در میانمار ریشه دارد .بسیاری از این افراد در منطقه ساحلی آراکان سکونت داشتند ،نخستین منطقه سکونت مسلمان آراکان در ساحل میانمار است و تا حدود سیصد سال پیش مشکلی نداشتند اما در آن زمان فرد بودایی به قدرت میرسد و بنای ناسازگاری میگذارد و از آن زمان اختلاف بین مسلمان و دولت میانمار ایجاد و ریشه اختلافات به سیصد سال باز می گردد و مسئله مسلمانان به عنوان یک معضل به جهان می رسد و امروز هم یکی از معضلات اساسی حقوق بشری است.

بهار

امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار ضمن تبریک روز عید سعید غدیر خم این عید را عید ولایت و امامت خواند و گفت: این وظیفه شیعیان است که این عید را به شکل بسیار زیبا بزرگ بدارند و صدای ولایت و امامت را به گوش همه مسلمانان جهان برسانند.

حجت الاسلام حاتم نیا در ادامه به ایجاد بوی متعفن در شهر توسط کارخانجات شهرک صنعتی اشاره کرد و از مسئولین خواست تا نسبت به رفع بوی بد و تعفن برخی آنها اقدام کنند .

امام جمعه بهار در ادامه گفت: با عنایت به اینکه تولید اسید و ذرات معلقه ان سلامتی همشهریان مخصوصا اهالی شهرک فرهنگیان را تهدید میکند ، اقدام عاجل مسئولین مربوطه در این زمینه به شدت مورد نیاز است.

نهاوند

آمریکا و صهیونیسم بین الملل در راس جنایات میانمار قرار دارند

امام جمعه نهاوند گفت: در سایه سکوت مجامع جهانی وظیفه مسلمانان حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: مسلمانان مظلوم در میانمار به خاک و خون کشیده میشوند و مجامع جهانی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات سکوت کرده اند.

وی اظهار داشت: در راس این جنایتها آمریکا و صهیونیسم بین الملل قرار دارد و از ضعف ملت های مسلمان در این زمینه استفاده می کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: مسلمانان وظیفه دارند از مسلمانان مظلوم میانمار حمایت کنند چون کمک به مسلمانان از دستورات دین اسلام است.

در پایان نماز گزاران نهاوندی همزمان با سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی از سکوت مجامع جهانی مدعی حقوق بشر در قبال جنایت های میانمار انتقاد کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در این دیدار گفت: معلمان ولی نعمتان ما هستند و اگر جامعه‌ای معلمان را فراموش کند بی رحم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس