Web Analytics Made Easy - Statcounter


شاهرود - مسئول کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم ملی را از اهداف برگزاری مسابقات برشمرد و گفت: حضور شرکت‌کنندگان مسابقات سنگ‌نوردی شاهرود۳۰درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، مهدی داورپور شامگاهجمعه در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی سنگ‌نوردی نونهالان به میزبانی شاهرود در گفتگو با خبرنگارانهدف از برگزاری مسابقات در رده نونهالان و نوجوانان را پشتوانه سازی تیم ملی عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی داخل سالن به نسبت سال گذشته رشد ۳۰درصدی را نشان می دهد که ضمن فراهم شدن زیر ساخت های لازم با ایجاد فرصت های شغلی و استاندارد سازی پشتوانه سازی برای نفرات تیم ملی را نیز تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکهبرگزاری مسابقات سنگ نوردی استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم ملی را در چهارچوب باشگاه ها دنبال می کنیم، افزود: نونهالان با قرار گرفتن در روند مسابقه با شرایط فنی، امکانات، تجهیزات، کادر اجرایی و دیواره جدید آشنا شده و به صورت غیر مستقیم مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

مسئول کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی بابیان اینکه در سال ۹۳ کارگروه جدید به نام مسابقات و لیگ ایجاد شد درباره روند مسابقات کشوری ابراز داشت: به طور کلی در سال دو مجموعه مسابقات قهرمانی کشور در شش ماه اول سال و مسابقات جام فجر همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در نیمه دوم سال برگزار می شود که این امر تنها اختصاص به مسابقات سنگ نوردی ندارد و رشته های دیگری نیز مانند اسکی سنگ نوردی، اسکای رانینیگ و کوهنوردی نیز وجود دارد که در تقویم فدراسیون برای بزرگسالان رقابت سرعت و بلدرینگ نیز گنجانده شده است.

داورپور در ادامه تصریح کرد: سنگ نوردی داخل سالن در آستانه المپیکی شدن قرار دارد که برای شروع در المیپک ۲۰۲۰ژاپن رشته سنگ نوردی به رقابت گذاشته می شود و سنگ نوردان در آن شرکت می کنند رشد و پیشرفت این ورزشدر ایران و خارج از کشور بسیار مطلوب است و ورزشکاران بسیاری به این ورزش جذب شدند.

وی با بیان اینکه رشته سنگ نوردی جز علمی ترین ورزش ها است، افزود: برگزاری رقابت و مسابقه در رده نونهالان آسیب های اجتماعی را کم می کند و گرفتاری فکری خوب برای خانواده ها به دنبال دارد با تقویت ذهن بچه ها و ایجاد رقابت سالم آنها برای ورود به اجتماع اماده می شوند لذا جدای از مسابقات مباحث فرهنگی را نیز با جدیت دنبال می شود.

مسئول کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در باره تخریب های معدن کاوی کوه شاهوار چیست، ابراز داشت: به طور کلی فدراسیون کوهنوردی مخالف هرگونه تخریب و طیبعت آزاری صدمه زدن به زیست بوم است تا آنجایی که هیئت ها، باشگاه های ورزشی و نهاد ها و سازمان های مرتبط تلاش می کنند که در بخش آموزش و فرهنگی این اتفاق نیفتد.

داورپور ادامه داد: کوه ها به عنوان تامین کننده آب شیرین و پشتوانه سازی تبیین جبهه هوای سالم برای یک منطقه اهیمت زیادی دارد و بر همه طبیعت گردان واجب کفایی است که طبیعت را از آن چیزی که یافتند تمیز تر به نسل بعدی انتقال دهند لذا حفاظت از طبیعت وظیفه شرعی و عرفی همه افراد به شمار می رود و در این رابطه کارگروه محیط زیست نیز تشکیل شد تا با انجام فعالیت های چشمگیر فرهنگ سازی استفاده بهینه از طبیعت و عدم تخریب آن را در جامعه نهادینه کند.

وی افزود: استقبال از ورزش های کوهنوردی و سنگ نوردی داخل سالن طی سه چهار سال اخیر به لحاظ فعالیت های چشمگیر در عرصه بین الملل رخداد ها و موفقیت ها صعودهای بلند و هیمالیا نوردی رشد مطلوبی داشت که باید گفت با اسطوره هایی که در استان های کشور وجود دارد می توانندبه توسعه این ورزش کمک کنند.

چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان کشور با حضور ۱۴۴ ورزشکار پسر و ۱۳۰سنگ نورد دختر در رشته سر طناب با چهار گروه نو نهالان و نوجوانان گرامی داشت عید غدیر درحال برگزاری است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این همایش که  به همت  سپاه سلماس  از ورودی شهر  تا امام زاده برگشاد در مسافت ۵کیلومتری برگزارشد.

شرکت کنندگان با گرامیداشت هفته سلامت  یاد وخاطره شهدای  سلامت را  گرامی داشتند وبرضرورت توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کردند.

در پایان این همایش به قید قرعه جوایری به شرکت کنندگان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم