Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@01:43:02 GMT

ارسال ماهواره جاسوسی جدید امریکا به فضا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۹۷۸۲

دو ماه پیش رسانه‌ها از انعقاد قراردادی بین "اسپیس‌ایکس "(SpaceX) و نیروی هوایی آمریکا برای پرتاب فضاپیما خبر دادند و این شرکت امروز این فضاپیما را به فضا فرستاد. پرتابی که قرار بود دو روز پیش صورت گیرد اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی ایجاد شده به خاطر طوفان "ایرما" انجام نشد.

"اسپیس‌ایکس" با این پرتاب به دنیای پروازهای محرمانه فضایی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پرتاب از مرکز فضایی "کندی" (Kennedy) در فلوریدا انجام شد.

پرتاب امروز برای "اسپیس‌ایکس" غیر معمول بود. این اولین پرتاب نظامی برای این شرکت و اولین پرواز "OTV X-۳۷B" توسط یک شرکت در کنار اتحادیه پرتاب‌های فضایی آمریکا بود. شمارش معکوس در زیر آسمانی با ابرهای کم و بدون تاخیر زیادی انجام شد.

نکته جالب توجه در رابطه با همکاری ارتش و اسپیس‌ایکس، اعلام ناگهانی خبر آن بود. معمولا پیش از این، اخبار مربوط به قراردادهای فضایی یک تا دو سال زودتر منتشر می‌شد اما این بار تنها دو ماه زودتر، این قرارداد منعقد شد.

این فضاپیما در چهار ماموریت قبلی خود با استفاده از موشک "اطلس ۵"(Atlas V) " اتحادیه پرتاب‌های فضایی آمریکا"(ULA) به فضا پرتاب شده بود.پیش از این اعلام شده بود که پرتاب فضاپیمای ارتش آمریکا زودتر از ماه اوت نخواهد بود ولی طی اعلامیه‌ای این پرتاب به ماه سپتامبر موکول شد.

اسپیس‌ایکس همانند دیگر پرتاب‌های خود از موشک "فالکون ۹ (Falcon ۹)" استفاده کرد اما این اولین بار بود که این موشک قابل بازیابی برای پرتاب فضاپیما مورد استفاده قرار گرفت.پیش از این اسپیس‌ایکس از فالکون ۹ برای پرتاب ماهواره به فضا استفاده می‌کرد.

با وجود انتشار چندین خبر در رابطه با این قرارداد، همچنان جزئیات آن سری است و هیچ توضیحی در رابطه با محتویات این فضاپیما و ماموریت آن داده نشده است.این فضاپیما از نوع رباتیک بوده و سرنشینی در این ماموریت ندارد.

از این فضاپیما که می‌توان از نظر ساختاری آن را "مینی‌شاتل" نامید، برای انتقال مواد آزمایشگاهی به فضا و همچنین انجام آزمایش‌های پیشرفته در زمینه برقراری ارتباط با ماهواره‌ها در فرکانس‌های بالا استفاده شده است.

دو قرارداد اخیر نیروی هوایی ارتش آمریکا با اسپیس ایکس به ترتیب ۸۳ میلیون و ۹۶.۵ میلیون دلار ارزش داشته است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چین با انتقاد شدید از آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم علیه نهاد‌های چینی به دلیل "حملات سایبری" این اتهامات را بی اساس دانست و این حرکت به رهبری ایالات متحده را دستکاری سیاسی توصیف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین 
کارشناس و پژوهشگر
روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل شرق آسیا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت چین قاطعانه مخالف هر گونه حمله سایبری است و متعهد به تقویت همکاری با کشور‌های دیگر از طریق کانال‌هایی مانند گفتگوی دوجانبه یا همکاری قضایی بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل برای پاسخ مشترک به تهدیدات امنیت سایبری است.
وی خاطرنشان کرد اکنون همراه با بریتانیا، ایالات متحده به اصطلاح "حملات سایبری چین" را تحریک می‌کند و حتی تحریم‌های یکجانبه بی اساس علیه چین را راه اندازی می‌کند. چین قاطعانه با این موضوع مخالف است، ما به شدت با امریکا و طرف‌های ذیربط مخالفت کرده ایم و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهیم داد.»
کارشناسان نیز می‌گویند مؤسسات امنیت سایبری چین مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در مورد حملات سایبری دولت امریکا به چین و سایر کشور‌ها منتشر کرده اند. با این حال، دولت ایالات متحده به طور مداوم چشم خود را بر این گزارش‌ها بسته است. "
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ما از ایالات متحده می‌خواهیم که در فضای مجازی یک رویکرد مسئولانه اتخاذ کند و ترفند‌های خود را متوقف کند. 
اقدامات آمریکا و انگلیس برای افزایش به اصطلاح حملات سایبری چین و اعمال تحریم علیه افراد و نهاد‌های چینی صرفا دستکاری سیاسی است. ما از امریکا و انگلیس میخواهیم که سیاسی کردن مسائل امنیت سایبری و همچنین لکه دار کردن و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه چین را متوقف کنند و به تجاوز سایبری خود علیه چین پایان دهند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!