Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کرمان کنترل حاشیه نشینی شهر کرمان را یکی از مهم‌ترین توفیقات دولت تدبیر و امید در کرمان نام برد و افزود: اکنون شهر کرمان نسبت به چهار سال گذشته هیچ گونه گسترشی در سطح نداشته و حتی این شهر جمع‌تر نیز شده، به طوری که حدود یک هزار قطعه اراضی که در گذشته به صورت غیرقانونی تفکیک شده بود و در روی برخی از آنها آلونک ساخته شده بود، تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمدعلی توحیدی" که تا روز یک‌شنبه 19 شهریورماه فرماندار کرمان خواهد بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص مشکلات شهرک صنعتی سه کرمان، گفت: شهر کرمان دارای طرح جامع و تفصیلی است، اما متاسفانه شهرک صنعتی شماره سه که در محدوده طرح جامع شهر کرمان بود طرح تفصیلی نداشت.

وی تهیه طرح تفصیلی این منطقه را نخستین گام در جهت دادن امکانات شهری به این منطقه برشمرد و عنوان کرد: در طرح تفصیلی معابر، کاربری ها، فضاها عمومی و ... مشخص می‌شود. بنابراین بخشی از شهرک صنعتی که در محدوده شهر کرمان است، کاربری آنها مشخص شده است.

فرماندار کرمان ادامه داد: ساکنین این منطقه براساس نوع کاربری ارضی خود(دولتی یا مستثنیات شخصی) می‌توانند مانند یک شهروند، تقاضای پروانه، پایان کار و در مجموع همه حقوق قانونی که قانون برای شهروندان یک شهر مشخص کرده، اقدام نمایند و در نهایت روی پروانه‌های ساختمان خود اقدام به گرفتن امتیاز آب، برق، گاز و ... کنند.

وی با تاکید بر آن‌که این زیرساخت برای اهالی این منطقه فراهم شده است، تصریح کرد: افراد باید شخصا به دستگاه‌های متولی آب، برق، گاز و ... مراجعه کنند و با اعلام موقعیت ملک خود، تقاضای دریافت امتیاز خدمات کنند.

توحیدی با اشاره به آخرین وضعیت شهرک الله آباد، اظهار کرد: در شهرک الله آباد، خانه‌هایی که در محدوده طرح هادی الله آباد هستند، نیز می‌توانند درخواست خدمات مورد نیاز کنند و برای اراضی که دارای مشکل هستند براساس قانون جدیدی که برای حاشیه‌های شهرها ابلاغ شد، می‌توانند افراد پس از دادن تعهد امتیاز خدمات آب، برق و ... دریافت کنند، اما این امتیاز به نام فرد نخواهد بود، بلکه به نام صاحب زمین (هر دستگاه دولتی که زمین متعلق به آن است) خواهد بود.

وی بیان کرد: کاربری شهرک صنعتی در طرح جامع، کاربری سفید بوده است(کاربری سفید براساس شرایط مشخص می‌شود)، بنابراین پس از بازنگری طرح جامع شهر کرمان، کاربری شهرک صنعتی مشخص شده است و در کمیسیون ماده 5 استانداری با پیشنهاد شهرداری متناسب با وضع موجود، کاربری برای آن تعریف شده است.

فرماندار کرمان در خصوص مشکلات آب مردم این شهرک گفت: آبی که مردم این شهرک استفاده می‌کردند غیر مجاز است، با توجه به این‌که ما در تابستان با مشکل آب روبرو بودیم و اولویت اول ما، تامین آب مشترکین است، بنابراین باید اول حواشی غیرمجاز را کنترل می‌کردیم.

وی تامین آب مشترکین را تکلیف و وظیفه دولت دانست و عنوان کرد: بیشترین پرت آب و بیشترین مصرف آب شهر کرمان در حواشی شهر است که به صورت غیرقانونی اقدام به لوله کشی آب کرده‌اند و اکنون به دنبال ساماندهی این موارد هستیم.

توحیدی در رابطه با مصرف بی رویه برق این شهرک به ایسنا گفت: برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه از انرژی، طرح تفصیلی این منطقه را تهیه کرده‌ایم تا امکان قانونی برای ما وجود داشته باشد، که بتوانیم این موارد را تعیین تکلیف کنیم.

وی با تاکید برآن‌که مردم این منطقه وضعیت زمین های خود را مشخص کنند تا به عنوان یک شهروند قانونی شهرداری و سایر ارگان‌ها به آنها بتوانند امکانات دهند، اظهار کرد: در طرح تفصیلی مسیر شبکه آب، برق، گاز، معابر و ... مشخص می‌شود تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

فرماندار کرمان با اشاره به وجود سگ‌های درنده در این منطقه، گفت: اگر این سگ‌ها در داخل، حریم، حاشیه شهر و ... باشد، شهرداری برای این مهم اقداماتی انجام خواهد داد، اما با توجه به این‌که به دلایل محیط زیستی مجاز به معدوم سازی سگ‌ها نیستیم و باید زنده‌گیری صورت گیرد، برای این مهم شهرداری دنبال راهکار عملیاتی است تا این مشکل را نیز حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: در خصوص بهداشت در این منطقه هیچ محدودیتی نداریم و در این شهرک واکسیناسیون افراد انجام می‌شود و هم‌چنین مادران باردار خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

توحیدی افزود: برای دانش آموز بازمانده از تعلیم دارای هویت ایرانی ما هیچ محدودیتی برای هیچ مقطعی نداریم و آمادگی داریم تا اگر دانش آموزی به دلیل نداشتن بودجه برای پرداخت شهریه مدرسه، سرویس مدرسه، پوشاک از تحصیل جا مانده است، مشکل آنان را برطرف کنیم.

وی با تاکید برآن‌که ما نمی خواهیم هیچ واجب التعلیمی، از تحصیل بازبماند، اظهار کرد: مردم هر کجا چنین مواردی دیدند به ما معرفی کنند تا ما اقدامات لازم را برای حمایت آنها انجام دهیم.

فرماندار کرمان با اشاره به این‌که با قدرت جلوی رشد حاشیه نشینی را گرفته‌ایم گفت: مناطق حاشیه‌ای که امکان ساماندهی داشته باشد را ساماندهی می‌کنیم، ضمن آن‌که همه نقاط شهر را تحویل متولی خود(شهرداری‌های مناطق) داده‌ایم و باید آنها مناطق خود را پایش و کنترل کنند تا جلوی رشد حاشیه‌نشینی گرفته شود.

توحیدی کمربند سبز را یکی از راهکارها برای جلوگیری از رشد حاشیه شهر دانست و اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون بافت مرکزی شهر کرمان خالی از سکنه شده و با ایجاد طرح کمربند سبز، شاهد توسعه و رشد جمعیتی در بافت مرکزی شهر کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که گفته شده در حاشیه‌های شهر کرمان نهادهای اجتماعی متنوعی وجود ندارد، تصریح کرد: متناسب با نیاز مردم NGO ها در این مناطق حضور یافته‌اند، هم‌چنین نهادهای دولتی و حمایتی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و کمیته امداد به این مناطق گسیل کرده‌ایم.

فرماندار کرمان از حضور دانشگاه علوم پزشکی برای پایش در این مناطق سخن به میان آورد و افزود: از آموزش و پرورش درخواست کرده‌ایم که درب تمام خانه‌های این مناطق رفته و پایش کنند تا کودک لازم التعلیم از تحصیل باز نماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به سازمان‌های مردم نهاد برای حضور در این مناطق پیشنهاد می‌دهیم اما این علاقمندی این سازمان‌هاست که در این مناطق حضور یابند یا خیر. زیرا این یک تکلیف اداری نیست و ما نمی‌توانیم این سازمان ها را مکلف به حضور در این مناطق کنیم، اما از سمن‌هایی که در این مناطق حضور یابند حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا؛ این مصاحبه آخرین مصاحبه تفصیلی فرماندار کرمان است و روز یک شنبه توحیدی از فرمانداری کرمان خداحافظی می‌کند.

گفت‌وگو از: سارا سلطانی خبرنگار ایسنا منطقه کویر

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد