Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@04:04:09 GMT

لکه ماژيک را چگونه پاک کنيم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۹۹۵۹

خبرگزاري آريا -

براي پاک کردن لکه ماژيک از يک مداد پاک‌ کن استفاده کنيد
گاهي ماژيک هاي رنگارنگي که در اختيار فرزندانمان قرار مي دهيم، کار دستمان مي دهد و باعث مي‌شود لکي ناخوشايند روي مبلمان يا لباس هايمان ايجاد شود. در ادامه با نحوه پاک کردن اين گونه لکه ها آشنا خواهيد شد.
پاک کردن لکه ماژيک با يک راه‌ حل معجزه‌ آسا
مي توانيد روي لکه يا نوشته‌هاي ماژيک خمير دندان بماليد (ساده، نه از نوع ژله‌اي).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با يک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنيد. اين روش بر روي قاب چوبي، ديوار و حتي صورت يک عروسک مورد تست قرار گرفته و مؤثر بوده است.
با اين حال ممکن است اين روش به شما کمک نکند. در اين صورت، نگران نباشيد؛ چرا که مي‌توانيد يکي از روش‌هاي زير را امتحان کنيد:
قبل از هر چيزي بايد بگوييم روش خميردندان بر روي يک ميز چوبي که از مدت ها پيش داراي يک لکه ماژيک دائمي بود، کار کرده است. کافي است مقداري خميردندان را بر روي لکه بماليد و به مدت يک الي 2 دقيقه صبر کنيد. سپس با استفاده از کمي صابون و يک پارچه مرطوب و مقداري فشار مي‌توانيد لک ها را کلاً از بين ببريد.
توجه داشته باشيد که براي اين کار از خميردندان ساده استفاده کنيد که حاوي هيچ گونه مواد ساينده نباشد، به ويژه زماني که مي‌خواهيد يک لکه را از روي چوب (براي مثال مبلمان چوبي) پاک کنيد؛ زيرا در غير اين صورت ممکن است سطح چوب مبل يا ميز شما خراش بردارد.
در ادامه راهنمايي هاي بيشتري براي از بين بردن رنگ ماژيک از روي چوب، ديوار، کف زمين و لباس‌ آورده شده است:
_ از يک مداد پاک‌ کن استفاده کنيد.
_ استفاده از اسپري ضد آفتاب ( نکته: اجازه ندهيد که ضد آفتاب مدت طولاني بر روي چوب بماند؛ زيرا ممکن است به آن آسيب وارد کند)
_ از اسپري مو استفاده کنيد.
_ اسپري حشره‌ کش روي لکه بماليد.
_ براي شستن لباس لکه‌دار، 3/4 فنجان آمونياک خانگي را با 1/4 فنجان آب مخلوط کرده و لباس موردنظر را به مدت 24 ساعت داخل محلول قرار دهيد و درِ سطل حاوي محلول را با کيسه پلاستيکي بپوشانيد.
_ از دستمال مرطوب کودکان استفاده کنيد.
_ ژل ضد عفوني‌ کننده دست را روي لکه بماليد و بعد آن را کامل بشوييد.
منبع : footofan.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه برای مشخص شدن ۲ نماینده دیگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای کسب این ۲ کرسی، ۴ کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مفاد قانونی در دور دوم انتخابات می‌توان تعداد شعب اخذ رأی را تا ۳۰ درصد نسبت به دور الو کاهش داد، اما در ستاد انتخابات مقرر شد تعداد شعب همان ۶۵۴ شعبه که در دور اول انتخابات وظیفه اخذ رأی از کرمانشاهیان را داشتند برپا شود.

وی ادامه داد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082916

دیگر خبرها