Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

برخي آدم‌ها از عشق زياد در زندگي مشترک مي‌ترسند
برخي آدم‌ها از عشق زياد در زندگي مشترک مي‌ترسند و فکر مي‌کنند عشق زياد انتظارات را بالا مي‌برد و در نهايت به جدايي مي‌انجامد‌؛ ولي علت تزلزل‌هاي عشقي و جدايي برخي عشاق چيست؟ چرا بسياري از دخترها و پسرها و زن‌ها و مردها از اوج گرفتن عشق در زندگي‌شان مي‌ترسند و ترجيح مي‌دهند روابط عاطفي که با شريک زندگي‌شان دارند، از حد محدودي فراتر نرود؟ دليل هراس از عشق چيست؟ آيا شما هم از عشق عميق مي‌ترسيد؟ شايد يکي از موارد زير، دليل هراس‌تان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عشق واقعي ما را آسيب‌پذير مي‌کند: رابطه عاطفي با فرد جديد، ما را به محدوده‌اي جديد و متفاوت مي‌برد و به‌طور طبيعي، بيشتر ما انسان‌ها از رفتن به عالم ناشناخته و ريسک کردن مي‌ترسيم. هنگامي که ما شيفته کسي مي‌شويم، اعتماد زيادي به او مي‌کنيم و اجازه مي‌دهيم که آن فرد به قلب ما رسوخ کند. همين امر ما را آسيب‌پذير و بي‌حفاظ مي‌کند . ديگر از خودمان دفاع نمي‌کنيم و ترجيح مي‌دهيم زرهي را که در مقابل همگان به تن داريم، جلوي اين شخص از تن دربياوريم و اجازه دهيم هرکاري دوست دارد با دل ما بکند. آن دفاع شخصي که ما در برابر همگان از خود مي‌کنيم، در اين مورد خاص بشدت به چالش کشيده مي‌شود.
عشق جديد، ما را به ياد تجربه‌هاي قبلي مي‌اندازد: چنانچه رابطه عاطفي قبلي، با پاياني خوش سرانجام نيافته و شما بسياري از خاطرات تلخش را سرکوب کرده‌ايد، حال که قرار است فرد جديدي، همان حس زيبا را در دل شما جوانه بزند، تلخي‌هاي سرکوب‌شده قبلي هم مانند دملي چرکين سر باز کرده و خودنمايي مي‌کند. شما وحشت داريد نکند اين بار هم، همان اتفاقات بيفتند و اين رابطه عاطفي شيرين، دستخوش ماجراهايي مهيب شود. حتي ممکن است بخواهيد انتقام نفر قبلي را از محبوب جديدتان بگيريد. در حالي که هر فرد ويژگي‌هاي خود را دارد و دليل نمي‌شود اگر قصه شخص قبلي با شما بخوبي و خوشي به پايان نرسيده، ماجراي فرد جديد هم همان مسير را پيدا کند. خاطرات تلخ عشق‌هاي قبل را دور بريزيد .
عشق هويت ما را به چالش مي‌کشد: اگر دوران کودکي‌تان در خانواده‌اي سپري شده که زياد از شما انتقاد مي‌کردند و شخصيت‌تان را زير سوال مي‌بردند، يا معلمان و همدوره‌اي‌ها نقاط ضعف‌تان را به رخ مي‌کشيدند، اين طرز فکر منتقدانه همچنان در ضمير ناخودآگاهتان باقي مانده و شما فکر مي‌کنيد اشکالات و ايرادهايي که به شخصيت‌تان وارد است باعث مي‌شود که کسي از شما خوشش نيايد . از اين رو هنگامي که به فردي علاقه‌مند مي‌شويد، اين صداي وحشتناک در گوش‌تان زنگ مي‌زند که: «اي بيچاره! تو عاشق آن شخص شده‌اي و به اين نکته توجه نداري که او فردي کامل و دوست داشتني است و تو انساني سراپا عيب و نقص هستي. تو کوچک‌ترين شانسي براي جذب او و برنده شدن در اين بازي را نخواهي داشت. تو را چه به عاشق شدن!» اين هم از همان اشتباهات تربيتي است که در وجودتان باقي مانده است. دليل نمي‌شود اگر دور و بري‌هاي شما براي تخليه ناراحتي‌هاي دروني‌شان، شما را به باد انتقاد مي‌گرفته‌اند، اين نقصان‌هاي جبران‌ناشدني به شما وارد باشد. شايد فردي که تازه از راه رسيده، هيچ‌کدام از اين معايب را در شما نبيند و در عوض، مجذوب سجاياي اخلاقي‌تان شده باشد که حتي خودتان از آن بي‌خبريد. براي شخصيت خود احترام قائل باشيد و بدانيد با رعايت اصول اخلاقي، لياقت محبوب بودن را داريد.
نيش و نوش با هم‌اند: در هر رابطه عاطفي، لحظاتي هستند که شما از شدت ذوق به آسمان‌ها پرواز مي‌کنيد‌ يا برعکس، تلخي غيرقابل تحملي را در وجودتان حس خواهيدکرد . هر هدفي که در زندگي دنبال کنيد، چند مانع از زيرِ زمين براي نااميدکردن شما سر بر مي‌آورد. با اين حال، براي رسيدن به آن هدف بايد تلاش کنيد و هر بار زمين خوردن همراه با درد و رنج را به جان بخريد تا بالاخره به مقصود متعالي‌تان دست يابيد. يک عشق درست و منطقي هم از اين قاعده مستثنا نيست. شادي و غم در هر داستان عشقي يافت مي‌شود. اگر فکر مي‌کنيد براي فرار از غم عشق بايد خود را به فردي بي احساس تبديل کنيد، اين را بدانيد که خود را از مزاياي عشق نيز محروم کرده‌ايد . از عذاب عشق نگريزيد و سعي کنيد عشق را در مسيري درست هدايت کنيد تا شادي‌هايش هم به شما روکند .

عشق ما را با ترس آشنا مي‌کند
عشق نامتوازن است: معمولا به هر رابطه عاطفي که نگاه کنيد، عشقي که دو نفر نسبت به يکديگر دارند کاملا هم‌سطح نيست؛ يکي بيشتر و يکي کمتر است. حتي در عشق‌هاي صددرصد دوطرفه هم اين حالت وجود دارد. يک قصه عشقي در دوره‌هاي مختلف براي هردو نفر افت و خيز دارد، يعني حس يکي از دو طرف در دوره‌اي قوي‌تر از ديگري و در دوره‌اي کمتر خواهدبود . قرار نيست عشق معادله‌اي باشد که تمام مقررات آن به صورت عادلانه اجرا شود . اگر به آثار هنري توجه کنيد، متوجه مي‌شويد که زيباترين‌شان سرشار از بخش‌هاي نامتقارن و فراز و فرودهاست. اگر به دشت و دمن و طبيعت چشمنواز هرگوشه از جهان نگاه کنيد، هرچيز را به شکلي متفاوت از ديگري مي‌بينيد که در آن از خطوط کاملا صاف و يکدست، يا اشکال هندسي کاملا بي‌روح و با خط‌کش کشيده شده خبري نيست. عدم رعايت تقارن‌ها و اندازه‌ها، آثار هنري را زيبا مي‌کند . اين مساله در مورد عشق هم صادق است . اگر قرار باشد دو نفر همواره همديگر را در سطحي يکسان دوست داشته باشند، ديگر يک داستان عشقي شکل نمي‌گيرد . شور و هيجان عشق در فراز و نشيب‌ها و جهش‌هاي بزرگ آن است .
عشق ما را از خانواده دور مي‌کند: بله، شما سال‌ها در دامن بزرگ‌ترها رشد کرده‌ايد و آنها را دوست داشته‌ايد، اما قرار نيست با ورود فردي جديد به زندگي‌تان، جايگاه پدر، مادر و خواهر و برادرتان در قلب شما کمرنگ شود. شما با عاشق شدن از کودکي درمي‌آييد و وارد دنياي احساسات جديد مي‌شويد .
عشق ما را با ترس آشنا مي‌کند: بله، درست است. وقتي شما عاشق مي‌شويد، زندگي‌تان رنگ و بوي ديگري مي‌گيرد که از لحاظ قدر و قيمت با هيچ ثروتي قابل تعويض نيست . پس تعجبي ندارد اگر وحشت داشته باشيد که اين محبوب بي‌همتا را از دست دهيد، چون از دست دادن او به معناي فقدان تمام اين خوشي‌ها و خرمي‌هاست . اما بياييد به قضيه به شکل ديگري نگاه کنيد . هر فرد براي موفقيت در عشق بايد تلاش کرده و زندگي خود را مقبول‌تر کند؛ مثل پسري بدون تحصيلات که عاشق يک دختر از خانواده تحصيلکرده مي‌شود، بايد به سوي پيشرفت و ترقي برود تا بتواند براي آن دختر و خانواده‌اش قابل قبول شود. حتي اگر در نهايت اين رابطه عاطفي به وصال نينجامد، پيشرفت‌هايي که کسب کرده براي خودش باقي مي‌ماند. اگر از شکست عشقي مي‌ترسيد، براي موفقيت در آن تلاش کنيد؛ اما اين را همواره به خاطر داشته باشيد که با پايان يک قصه عشقي، دنيا هرگز به پايان نرسيده و سهم و قسمت‌تان در جهان محفوظ است. به مسير درست زندگي‌تان ادامه دهيد و عشق را بطلبيد.
منبع:سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین | ویدئو

دریافت 821 KB

به گزارش همشهری آنلاین، زنی که قصد داشت با پرچم فلسطین در مقابل کعبه عکس بگیرد با برخورد پلیس های سعودی مواجه شد. لحظه برخورد پلیس های سعودی را ببینید.

کد خبر 849294 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه كعبه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • تصاویر دیدنی از جان گرفتن هیرمند، شاهرگ حیاتی سیستان
  • جلوگیری از عکس گرفتن با پرچم فلسطین در کعبه!
  • ببینید | جلوگیری افسران پلیس سعودی از عکس گرفتن یک زن با پرچم فلسطین مقابل کعبه
  • فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین
  • برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین | ویدئو
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)