Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:38:38 GMT

قبل از زايمان اين مواد غذايي را مصرف کنيد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۰۱۳۸

خبرگزاري آريا -
همان طور که مي‌دانيد فولات، فيبر و آهن مواد مهم و مغذي هستند که براي شما و رشد کودکتان ضروري‌اند. چيزي که شما نمي‌دانيد اين است که مي‌توانيد تمام اين مواد را با خوردن پيازچه به دست آوريد اما براي به دست آوردن کلسيم چه بايد کرد؟ از ميان هزاران غذاي سالمي که بايد در طول بارداري خورد، ما چند غذاي خوشمزه که مواد مقوي را در طول بارداري برايتان فراهم مي‌کند، آورده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرتيشو: 1 عدد سايز متوسط
اين ميوه منبع آهن است و با مواد مغذي خود به بدن انرژي مي‌دهد. يک آرتيچاک پخته شده حدود 1 ميلي گرم آهن دارد. يک ماده انرژي زاي ديگر نيز در آن وجود دارد: فولات. (يک عدد آرتيچاک با سايز متوسط 100 ميکروگرم فولات دارد) اين ماده از نقائص هنگام تولد جلوگيري مي‌کند و به سوخت و ساز پروتئين بدن نيز کمک مي‌کند.
ممکن است شما در طول بارداري از يبوست رنج ببريد، با مصرف کمي فيبر اضافي در رژيم غذايي خود مي‌توانيد از اين بيماري جلوگيري کنيد. اين ماده منبع فوق‌العاده‌اي براي فيبر است و همچنين گفته شده که براي تسکين سو هاضمه، شکايتي که اغلب زنان باردار مي‌کنند، مناسب است.

دانه کدو: ½ فنجان
بدن شما در طول بارداري مدام ماهيچه‌ها را ترميم مي‌کند. هنگامي که رحم شما بزرگ مي‌شود، عضلات کمر، شکم و لگن شما کش مي‌آيد. با پروتئين کافي در رژيم غذايي شما، اين ماهيچه‌ها بهتر مي‌توانند عمل کنند. با اضافه کردن دانه کدو به رژيم غذايي خود مقدار پروتئين دريافتي بدن خود را افزايش دهيد. در هر وعده آن 5 گرم پروتئين وجود دارد. اين ماده خوشمزه همچنين شامل سديم، پتاسيم، فسفر، کلسيم و مواد معدني ديگر است که در سلامت ماهيچه‌ها و هيدراته کردن موثر هستند. يکي از مواد معدني که براي ترميم بدن احتياج است زينک است که 1 فنجان از دانه کدو نزديک به نيمي از احتياجات روزانه شما را تامين مي‌کند.
مصرف يک وعده از آن شامل بيش از 25% از منيزيم روزانه شما را تامين مي‌کند. اين ماده منبع آهن نيز است. (2 ميلي گرم در هر فنجان)
محققان به اين نتيجه رسيده‌اند که دانه کدو سرخ شده پروتئين، مواد معدني و فيبر بيشتري از خام آن دارد. شما مي‌توانيد خام آن را تهيه کنيد و آن را خود در خانه سرخ کنيد. براي سرخ کردن آن از کره ارگانيک يا روغن زيتون استفاده کنيد.

ريحان: 10 قاشق غذا خوري ريحان تازه
ريحان ماده‌اي فوق العاده براي دوران بارداري است. اين سبزي تازه منبع پروتئين، ويتامين اي، ريبوفلاوين و نياسين است. علاوه بر آن منبع بسيار خوبي از فيبر، ويتامين آ، ويتامين سي، ويتامين کا، ويتامين ب6، منيزيم، فسفر، پتاسيم، روي، مس و منگنز است.
ريحان همچنين سرشار از آهن است که براي نگه داشتن انرژي بدن حياتي است. کلسيم، براي استحکام استخوان و دندان‌ها و فولات براي بسياري از فرآيندها از جمله رشد سلول‌هاي جنين حياتي است. (يک وعده ريحان داراي 20 ميکروگرم از اين ويتامين ب است) در صورت امکان از ريحان تازه مصرف کنيد زيرا مواد مغذي آن بيشتر از ريحان خشک است.

منبع:niniban.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان