Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر تله‌فیلم شهید مهدی امینی با بیان اینکه شناساندن شخصیت شهید مهدی امینی می‌تواند تلنگری برای جامعه باشد و تأثیر خوبی بر روی جامعه بگذارد گفت: کسب درآمد از راه بازیگری در شهر ارومیه چنگی به دل نمی‌زند چراکه تولیدات استان به‌شدت کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هرمینه بارسنجی در سن 17سالگی تئاتر را شروع کرد و بازی کردن تئاتر سرآغاز زندگی هنری وی بود و بعد از کسب تجربه در کار سخت هنری تئاتر کم‌کم پا در عرصه فیلم، سریال و سینما گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمینه بارسنجی از جمله بازیگرانی است که به خوبی توانسته با اتکا به توانمندی‌هایی که در این عرصه از هنر داردخود را در سطح شهر ارومیهو استان آذربایجان غربی معرفی کند و به یکی از چهره‌های شناخته شده تبدیل شود.

تله‌فیلم سردار شهید مهدی امینی سبب شد تا هرمینه بارسنجی این بار در نقشی متفاوت نسبت به نقش‌هایی که قبلاً بازی کرده بود ظاهر شود و بتواند در راه شناساندن این شهید بزرگوار و یارانش نقشی ایفا کند.

بارسنجی بعد از 9 سال که کار تصویری را شروع کرده است، نخستین تله‌فیلمی است که در موضوع شهدا بازی می‌کند به زعم خیلی‌ها، وی در نداشتن چنین نقش‌هایی تاکنون مقصر نیست و شاید برخی مسئولان استانی آذربایجان غربی و شهر ارومیه تمایلی به درست کردن فیلمی از شهیدان نداشتند و در این همه سال فقط به بردن اسم این شهیدان فراموش‌ شده اکتفا می‌کردند.

خبرنگار تسنیم با هرمینه بارسنجی گفت‌وگوی تفصیلی انجام داد و پای صحبت این بازیگر شهر ارومیه نشست که مشروح آن از نظر می‌گذرد.

تسنیم: در ابتدا در مورد سال تولد، مدرک تحصیلی و زندگی خود بگویید.

بارسنجی: در شهریور سال 1367 به دنیا آمدم و در رشته تحصیلی کامپیوتر درس خوانده‌ام و متأهل هستم و دارای یک دختر به اسم نورا هستم.

تسنیم: چرا بازیگری را انتخاب کردید؟

بارسنجی: از سال 84 در کار تئاتر بودم و به سبب علاقه زیادی که به‌کارهای تصویری داشتم از سال 87 این کار را شروع کردم و داشتن علاقه به یک کار خاص سبب می‌شود تا به سمت آن کار بروید.

تسنیم: خانواده شما با بازیگر شدن شما موافق بودند یا مخالف؟

بارسنجی: جالب اینجاست که خانواده من با بازیگر شدن من مخالف نبودند و فامیل‌هایمان مخالفت می‌کردند، مخصوصاً دایی‌ام که به‌شدت مخالف بود و اصلاً اجازه بازی کردن را به من نمی‌داد.

تسنیم: نگاه مردم به شما به‌عنوان یک بازیگر سینما و تلویزیون چه‌طور است؟

بارسنجی: در واقع می‌توان گفت دیگر مال خودم نیستم و هر کاری که افراد عادی شهر انجام می‌دهند نمی‌توانم انجام بدهم و ناخواسته در دید عموم هستم که البته این خیلی خوب است.

وی افزود: افرادی که در شهر من را می‌شناسند به من لطف دارند و در مورد فیلم‌هایی که بازی کرده‌ام صحبت می‌کنند و نظراتشان را می‌گویند، مخصوصاً برای سکانسی در یک از فیلم‌هایم که لباس عروس را گم کردم و به خاطر این از من گله می‌کنند.

تسنیم: نخستین فیلمی که بازی کردید؟

بارسنجی: تله‌فیلم گمشده به کارگردانی آرش رفیعی نخستین کارتصویری من بود و در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تشنه حقیقت، باجاناقلار 3، تله‌فیلم بیداری، تله‌فیلم شهید امینی، حورمت، دریا و ایلیات ایفای نقش کرده‌ام.

تسنیم: بهترین نقشی که تابه‌حال بازی کرده‌اید؟

بارسنجی: نقش منیژه در تله‌فیلم شهید مهدی امینی بهترین نقشی است که بازی کرده‌ام چراکه نقش منفی آدم را به چالش می‌کشد و ذاتاً بازی کردن در نقش منفی را دوست دارم.

تسنیم: چه کسی بازی در تله‌فیلم شهید امینی را به شما پیشنهاد کرد؟

بارسنجی: جلیل اسماعیل‌زاده مدیر تولید تله‌فیلم شهید امینی این پیشنهاد را به من دادند و چون قیافه‌ام مهربان به نظر می‌آید در ابتدا با بازی کردن من در نقش منیژه مخالفت شد.

به سبب قبول نکردن بازی کردن من در این نقش، خیلی ناراحت شدم اما از لحاظ حرفه‌ای نباید ناراحت می‌شدم که در نهایت حمید بهمنی کارگردان تله‌فیلم شهید امینی با حضورم در این نقش موافقت کرد که خیلی خوشحال شدم.

بازی کردن در این نقش سخت بود چراکه تابه‌حال اسلحه به‌دست نگرفته بودم و با روحیاتم سازگار نبود اما با این‌حال خیلی دوست داشتم در این نقش بازی کنم.

تسنیم: شهید امینی........ بقیه جمله را شما تکمیل کنید.

بارسنجی: شهید مهدی امینی یک مرد خوب است که به خاطر شاد زندگی کردن دیگران شهید شدو می‌توان گفت شهید امینی هیچ توصیفی ندارد.

تسنیم: نظرتان درباره کارگردان تله‌فیلم شهید امینی چیست؟

بارسنجی: بهمنی مردی فوق‌العاده آرام، با ایمان و حرفه‌ای است.

تسنیم: مشکلات حرفه بازیگری در شهر ارومیه چیست؟

بارسنجی: از لحاظ تعداد بازیگر کمبود وجود دارد که سبب می‌شود تا از شهرهای دیگر برای بعضی نقش‌ها بازیگر بیاوریم و کسانی هستند که نباید بازی کنند اما نقش بازی می‌کنند و مشکل مالی که جای خود را دارد.

کسب درآمد از راه بازیگری در شهر ارومیه چنگی به دل نمی‌زند چراکه تولیدات استان به‌شدت کاهش‌یافته و در یک یا 2 سال یک اثر تولید می‌شود و در سر قرارداد به خاطر کمبود بودجه از مبلغ قرارداد کم می‌کنند.

تسنیم: حرف دل.

هرمینه بارسنجی: تشکر ویژه‌ای از همسرم بهروز لطفی دارم که همانند یک کوه پشتم ایستاده است و هرلحظه در همه شرایط کنارم است و همچنین تشکر ویژه‌ای از مادر شوهرم دارم که خیلی به من کمک می‌کند.

از خبرگزاری تسنیم نیز تشکر می‌کنم که در روند تهیه و ساخت تله‌فیلم شهید مهدی امینی حاضر بود و رسالت زنده نگه‌داشتن نام شهدا با تلاش‌های خبرنگاران خود به خوبی نشان داد.

گفت‌وگو: یوسف عباسی

انتهای پیام/

R41361/P1361/S6,48/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است