Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: اگر به دنبال خريد لپ تاپ براي يک دانشجو و يا يک دانش آموز بوده باشيد مي دانيد که انتخاب يک مدل مناسب کار ساده اي نخواهد بود. طيف گسترده اي از لپ تاپ ها در بازار وجود دارند که مي توانند انتخاب نهايي را براي شما پيچيده کنند.
براي رسيدن به گزينه نهايي، بايد دقيقا مشخص شود که قصد داريم تا چه کارهايي را با يک لپ تاپ انجام دهيم ، سپس با در نظر گرفتن بودجه خود مي توانيم تا محدوده لپ تاپ هاي در دسترس و مناسب بازار را کاهش دهيم و در نتيجه انتخاب نهايي برايمان ساده تر مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفي 7 مدل از لپ تاپ هاي سال 2017 مي پردازيم که کارشناسان بارها و بارها خريد آنان را به دانشجويان و دانش آموزان پيشنهاد کرده اند .
1- Asus ZenBook UX330UA

اگر بحث ظاهري لپ تاپ از اهميت بالايي براي شما برخوردار است و در عين حال قصد نداريد تا بودجه زيادي را به خريد يک لپ تاپ اختصاص دهيد پيشنهاد ما به شما در نظر گرفتن لپ تاپ Asus ZenBook UX330UA است ، وبسايت هاي تخصصي اي مانند The Wirecutter و Laptop Mag اين لپ تاپ را از بهترين گزينه هاي در دسترس يک دانشجو مي دانند .
از کليدي ترين نکات مثبت موجود در اين ZenBook مي توان به کيفيت بالاي صفحه نمايش و عمرباتري طولاني در کنار طراحي ظاهري زيبا و ظرافت و سبکي اشاره کرد ، به لحاظ سخت افزاري نمونه هاي مختلفي از Asus ZenBook UX330UA در بازار وجود دارد ، پايه اي ترين نمونه اين لپ تاپ از يک پردازنده Core i5 در کنار 8 گيگابايت حافظه رم و نيز 256 گيگابايت حافظه خشک SSD استفاده مي کند و مي توانيد با پرداخت قيمت 700 دلاري نسبت به خريد آن اقدام کنيد .
2- Asus Chromebook Flip

برخي از دانشجويان به دليل نياز به استفاده مکرر از نرم افزار هاي مهندسي نمي توانند يک کروم بوک خريداري کنند ، اما اگر نيازي به نرم افزار هاي خاص که فقط با سيستم عامل هايي مثل ويندوز و مک سازگاري دارند نداريد پيشنهاد مي کنيم Asus Chromebook Flip را نيز در ميان ديگر انتخاب هاي خود قرار دهيد ، بسياري از وبسايت هاي تخصصي در زمينه نقد و بررسي لپ تاپ همچون PCMag ، Laptop Mag و Engadget اين کروم بوک را بهترين گزينه در دسترس براي استفاده دانشجويي و دانش آموزي دانسته اند .
از شاخص ترين نکات مثبت اين کروم بوک مي توان به بهره گيري از صفحه نمايشي 12.5 با کيفيت فول اچ دي و لمسي ، عمر طولاني باتري و عملکرد سريع و روان اشاره کرد ، به علاوه همانطور که از نام اين محصول مشخص است در مواقعي که نياز به کيبورد نداريد مي توانيد از اين کروم بوک به عنوان يک تبلت استفاده کنيد .
3- Acer Aspire E 15

اگر قصد نداريد تا بودجه اي بيشتر از 500 دلار را به خريد لپ تاپ اختصاص دهيد احتمالا بهتر است که وقت خود را تلف نکنيد و فقط به بررسي کروم بوک ها بپردازيد ، چون لپ تاپ هاي ويندوزي موجود در اين بازه قيمتي چنگي به دل نمي زنند اما وبسايت Laptop Mag مثال نقضي را براي اين قاعده پيدا کرده و آن Acer Aspire E 15 است. با خريد اين لپ تاپ 350 دلاري کاربر مي تواند به ويژگي هايي همچون صفحه نمايشي 15.6 اينچي با کيفيت Full HD و عمر طولاني باتري دسترسي پيدا کند .
4- HP Spectre x360

اين لپ تاپ همانند لپ تاپ هاي سري Zenbook شرکت ايسوس از قيمت نسبتا بالايي برخوردار است و اگر بخواهيد آخرين مدل و قوي ترين سخت افزار ها را در آن داشته باشيد قيمت تمام شده آن بالاتر هم خواهد رفت ، اما پايه اي ترين مدل HP Spectre x360 نيز مي تواند از پس انجام کار هاي روزانه يک دانشجو بر آيد و هر کاربري نياز به خريد يک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند ندارد ، براي مثال با پرداخت هزينه اي کمتر از 1000 دلار مي توانيد نمونه اي از اين لپ تاپ با کيفيت را انتخاب کنيد که داراي يک صفحه نمايش 13.3 اينچي با کيفيت HD است ، 8 گيگابايت حافظه رم در آن به کار گرفته شده و نيز 256 گيگابايت حافظه خشک SSD را در اختيار شما قرار خواهد داد .
HP Spectre x360 يک لپ تاپ Convertible است و هر زمان که نياز به استفاده از يک تبلت داشتيد مي توانيد با جدا سازي کيبورد ، آن را به تبلتي زيبا تبديل کنيد. وبسايت Cnet پس از بررسي تخصصي ، آن را لپ تاپي مناسب براي استفاده دانشجويي و دانش آموزي دانسته و در مقاله نوشته شده توسط اين سايت به دانشجويان پيشنهاد شده تا به سراغ لپ تاپ هايي با دقت صفحه نمايش 4K نروند ، دليل اصلي عنوان شده براي اين مبحث قيمت بالاتر و نيز مصرف بيشتر باتري در لپ تاپ هاي مجهز به صفحه نمايش با دقت 4K است .
5- MacBook Pro 13 اينچي

زماني که به سراغ خريد از خانواده مک بوک ها مي رويد متوجه خواهيد شد که قيمت آنان به مراتب از لپ تاپ هاي مشابه و همرده بالاتر است ، البته اپل در مک بوک هاي خود ويژگي هايي غير قابل انکار قرار داده که گاهي اوقات قيمت بالاي اين محصولات را منطقي تر جلوه مي دهند. يکي از نکات مثبت موجود در مک بوک ها اين است که با خريد يک مدل نسبتا پايه اي کاربر سال ها از خريد يک لپ تاپ جديد تر بي نياز خواهد بود ، طول عمر و بازدهي يک مک بوک بسيار بيشتر از لپ تاپ هاي ديگر است .
وبسايت The Wirecutter مک بوک پرو 13 اينچي را يک انتخاب کامل براي مصارف دانشجويي مي داند ، اين مدل در مقايسه با ارزان ترين مک بوک موجود در بازار و يا MacBook Air قيمت بالاتري دارد اما کيفيت خيره کننده صفحه نمايش Retina و طراحي به روز تر و زيباي آن ارزش اين اختلاف قيمت را دارد .
6- Dell XPS 13

اين مدل نيزهمانند لپ تاپ هاي سري MacBook Pro در دسته لپ تاپ هاي آخرين مدل و قدرتمند قرار مي گيرد و با خريد آن نگراني از بابت اجراي نرم افزار هاي سنگين مهندسي و نيز شبيه ساز ها نخواهيد داشت ، اما قوي ترين ويژگي آن که مورد تحسين کارشناسان وبسايت Laptop Mag قرار گرفت عمر باتري 14 ساعته آن است که با توجه به ماهيت نياز هاي يک دانشجو رضايت هر کاربري را به دنبال خواهد داشت ، نکته مثبت ديگر موجود در اين لپ تاپ وجود تنوع زياد در درگاه هاي ارتباطي آن است .
7- Asus Chromebook C202SA

شايد به لحاظ سخت افزاري ، اين کروم بوک مورد پسند درصد زيادي از دانشجويان نباشد اما براي دانش آموزان گزينه مناسبي است ، شاخص ترين نکته مثبت موجود در اين کروم بوک طراحي جان سخت و ضد آب آن است که تا حدي خيال کاربر را نسبت به حمل و نقل و استفاده در محيط هاي نامناسب آسوده خواهد کرد .
بديهي است که با پرداخت قيمت 200 دلاري نبايد انتظار زيادي از قدرت سخت افزاري آن داشته باشيم و در مقايسه با Asus Chromebook Flip عملکردي کاملا ضعيف تر دارد ، صفحه نمايش کوچک تر و با دقت پايينتر و ظرفيت کمتر حافظه داخلي از نقاط ضعف اين مدل در مقايسه با Asus Chromebook Flip است .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

یکی از اخبار مرسوم این روز‌ها در کشورمان، اخبار مربوط به گرانی تمامی اجناس و کالا‌ها است. قیمت خودرو نیز در این بین به‌صورت آرام یا ناگهانی پرواز می‌کند و مصرف‌کنندگان بیشتری را از خرید خودرو ناامید می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رقم ۱۰۰ میلیون تومان (معادل تقریبی ۱۵۴۰ دلار) به هیچ عنوان آسان به دست نمی‌آید. برای تهیه‌کردن این بودجه، باید حقوق خود را به مدت ده ماه پس‌انداز کنید یا آن‌که بانک‌های مختلف را برای تأمین وام مورد نیاز جستجو کنید. در ازای این تلاش سخت، تنها خودرو‌های کارکرده متعلق به دو دهه پیش به انتظار شما نشسته‌اند!

جدول گزینه‌های خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، اردیبهشت ۱۴۰۳:

خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازار درحال‌حاضر، اتومبیل‌های اقتصادی دهه ۱۳۸۰ بازار ایران هستند که در آن دوران رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می‌آمدند. پراید از سایپا و پژو آردی از ایران‌خودرو، ارزان‌ترین گزینه‌های خرید برای مشتریان ایرانی در اوایل و اواسط دهه ۱۳۸۰ خورشیدی بودند. این خودرو‌ها برخلاف پیکان، ظاهر مدرن‌تری داشتند و از نظر امکانات نیز فاصله کمتری با خودرو‌های مطرح آن زمان نظیر پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و زانتیا داشتند. نسخه‌های کارکرده این خودرو‌ها با شرایط نه‌چندان مطلوب، تنها گزینه‌های موجود برای خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به شمار می‌آیند.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد، تفاوت بین گزینه‌های موجود از پراید و پژو آردی است. تنوع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر است. مصرف‌کنندگان نیز به‌دلیل نگهداری آسان‌تر پراید نسبت به پژو آردی، تمایل بیشتر به خرید پراید نشان می‌دهند. ازاین‌رو قیمت پراید در مقایسه با قیمت پژو آردی مشابه خود، اندکی بالاتر است. در سوی دیگر خرید پژو آردی گزینه مناسب برای افرادی است که خودرویی با ظاهر بهتر و اتاق ایمن‌تر می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند