Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام 250 مبلغ دینی به مناسبت عید سعید غدیر خم و دهه ولایت به نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسملین عباس نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر ساله در دهه ولایت مبلغان دینی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند،افزود: این افراد به مدت چهار روز در این مناطق حضور یافته و در خصوص موضوعاتی نظیر امامت و ولایت و مسائل اجتماعی سخنرانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت: با حضور مبلغان دینی در یک هزار مسجد استان جشن های مردمی عید غدیر خم در حال برگزاری است و بیش از 400 هیات مذهبی نیز در سطح استان در این خصوص فعالیت می کنند.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد: برگزاری گفتمان های دینی، مولودی خوانی، سخنرانی های مذهبی، مسابقات غدیر و پرده خوانی با حضور 100 مبلغ دینی در مساجد استان از جمله برنامه های گرامیداشت عید غدیر خم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان است.
وی با بیان اینکه غدیر نقطه عطف رسالت و امامت است،گفت: فلسفه غدیر، حب ولایت و پیامش حرکت در مسیر ولایتمداری و ولایت محوری است.
حجت الاسلام نظری به تبیین واقعه عظیم غدیر پرداخت و افزود: خط سیر رهبری در اسلام همزمان با واقعه غدیر به صورت کامل و رسمی از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) ترسیم و تبیین شد.
وی با بیان اینکه پیام عظیم نبی مکرم اسلام در واقعه غدیر الهام بخش جوامع انسانی بود،افزود: غدیر در آسمان، عهد معبود و در زمین، میثاق ماخوذ و جمع مشهود، عید آل محمد (ص) و اظهار سر مکنون الهی است که در آن وظیفه خطیر هدایت مسلمانان و بشریت از نبوت به ولایت رسید.
حجت الاسلام نظری با تاکید بر اینکه غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند،ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.
این مسئول، غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت دانست و تصریح کرد: غدیر همچون چشمه زلالی است که تا پایان هستی می جوشد و کوثری است که فنا بر نمی دارد و افقی بی کرانه و خورشیدی عالم تاب می باشد.
حجت الاسلام نظری با بیان اینکه بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جانها است،تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت، کمال و رهایی از ظلمت می شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره

 حجت الاسلام غلامرضا حاجبی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: پس از یک دهه تاخیر در اعزام به حج عمره، این پرواز شامل دو کاروان از اهل سنت و یک کاروان شیعه بود که به سرزمین وحی اعزام شدند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: این سفر ده روزه است و حجاج ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه را در مکه مکرمه اقامت دارند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان افزود: کوچیک‌ترین حاجی ۷ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۷ ساله است.

جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان هم گفت: حجاج ۱۹ اردیبهشت ماه از مبدا جده به بندرعباس باز میگرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند