Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی، سیدمحمدباقر عبادی شامگاه جمعه در جشن عید سعید غدیر در مسجد امام حسین (ع) بیرجند ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار داشت: بیکاری معضل بزرگی در جامعه است و طبق مصوبه مجلس بودجه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی جهت اشتغال جوانان روستایی و مناطق محروم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خشکسالی 17 ساله روستاها گفت: متاسفانه بازدهی کشاورزی در روستاها کاهش پیدا کرده که نیازمند همت و کمک روستاییان و دولت است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان با بیان اینکه شغل مکمل روستاییان صنایع دستی است بیان داشت: با کمک دولت در توزیع و صادرات صنایع دستی، شاهد رونق صنایع دستی در روستاها خواهیم بود.

عبادی با اشاره به ایجاد فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس خاطرنشان کرد: با وجود کفپوش‌ها و سرامیک‌ها و فرش‌های دستی و تحریم‌ها صنعت بافت فرش‌های دستی کنار گذاشته شده است که امیدواریم با ایجاد فراکسیون این بخش رونق یابد.

وی در ادامه افزود: باید صنعت فرش و صنایع دستی و حوله بافی در کشور مدیریت شود و طبق مصوبه مجلس تمام کارگاه‌های فرش که دارای کد هستند بیمه می‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان با اشاره به افزایش سهم استان در بودجه سال 96 افزود: در بودجه‌ سال 96 طبق پیشنهاد دولت سهم استان حدود 350 میلیارد تومان بود که با همت مجمع نمایندگان استان این بودجه به میزان 750 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عبادی بیان داشت: خوشبختانه با همت وزیر راه و شهرسازی مشکل اعتباری و مالی راه بیرجند-قاین حل شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به افزایش پروازهای استان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های نمایندگان در مجلس پرواز بیرجند به کیش راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان با اشاره به سخن امام صادق(ع) که می‌فرمایند دین مگر جز دوستی و دشمنی چیز دیگری هم دارد اذعان داشت: تمام دین دوستی و دشمنی است و احساسات فصل تمایز انسان‌ها می‌باشد.

عبادی در ادامه افزود: ویروس گناه قلب را وارونه می‌کند و محبت و دوستی و دشمنی موضوعات مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه روز غدیر برای اعلام ولایت علی(ع) نبود بلکه برای بیعت گرفتن پیامبر از مردم بود گفت: از نشانه‌های فرد باایمان خواندن نماز با خلوص نیت و دوست داشتن خوبان و دشمنی با بدان و خوشحال شدن از دیدار با علما و روحانیون است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در پایان به وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: وحدت در شیعه و سنی به معنای دست کشیدن از اعتقادات نیست و جریان غدیر هم‌راستای با وحدت است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد