Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@07:48:12 GMT

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کشت های گلخانه ای

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۱۶۷۴

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کشت های گلخانه ای

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح گلخانه هیدروپونیک شرکت سیمان زاوه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: البته باید تلاش کنیم تا این سیاست را با استفاده از فناوری های نو و دانش روزآمد در سطح کشور گسترش دهیم.

وی با تحسین ابتکار خلاقانه کارخانه سیمان زاوه در راه اندازی این گلخانه، افزود: حرکت مبتکرانه و نوظهور کارخانه سیمان زاوه که از حرارت دودکش های واحد تولیدی خود اقدام به تامین حرارت گلخانه کرده یک حرکت امیدبخش است که باعث افزایش عملکرد تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی با تاکید بر اینکه این نوع فعالیت ها باید در سطح کشور الگوسازی شود، گفت: دودکش های حرارتی که دائم در حال هدر رفتن سوخت و آلودگی محیط هستند ظرفیت بازیافتی دارند و با توجه به اینکه اغلب این دودکش ها گاز کربنیک زیادی دارند، به کارگیری این امکان،می تواند تولید کشت گلخانه ای را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی بیان داشت: این نوع ابتکارات باید با کمک تولید کنندگان و کارآفرینان به عنوان یک الگوی سازنده در سطح کشور مطرح شود تا شاهد صرفه جویی در بخش کلان کشور و بهره وری بالا باشیم.

طرح ایجاد گلخانه هیدروپونیک (کشت بدون خاک) با استفاده از بازیافت انرژی حرارتی گریت کولر (خنک کن) کارخانه سیمان شهرستان زاوه در دست اجرا است.

اجرای این طرح که برای نخستین بار در خاورمیانه با همکاری یک شرکت هلندی صورت می گیرد مانع از هدر رفتن انرژی حرارتی از دودکش کارخانه شده و در فرایند تولید و مصرف بهینه به کار گرفته می شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان زاوه نیز به خبرنگاران گفت: کلید آغاز این طرح از آذرماه ۹۴ زده شد اما به دلیل برخی مشکلات در واگذاری تسهیلات و همچنین تجهیزات عملا، آذرماه ۹۵ تجهیز و به مرحله اجرا درآمد.

محمدرضا توکلی افزود: در مرحله نخست این طرح در سطح سه هکتار با ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اجرایی شده که تاکنون ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن جذب شده و پیش بینی ما برای اتمام نهایی پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری می رسد، افزود: بازیافت حرارتی دودکش کارخانه سیمان زاوه ظرفیت گرم کردن ۶ هکتار گلخانه را دارد و در آینده قصد توسعه این پروژه را داریم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم