Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:15:18 GMT

مهرزاد حمیدی: ورزش کشور بر پایه ورزش مدارس استوار است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۱۸۷۳

مهرزاد حمیدی: ورزش کشور بر پایه ورزش مدارس استوار است

چهل و پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس آسیا در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، چهل و پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس آسیا، جمعه 17 شهریور در شیراز برگزار شد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: تربیت بدنی بخش عملی و اجرایی تعلیم و تربیت است و ورزش جمهوری اسلامی ایران بر پایه ورزش مدارس استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد حمیدی با تشریح جایگاه آموزش و پرورش در ایران و وظایف معاونت تربیبت‌بدنی در این وزارتخانه، گفت: در ایران 13 میلیون دانش آموز و 107 هزار مدرسه و نزدیک به یک میلیون همکار فرهنگی در آموزش و پرورش فعال و 33 هزار فرهنگی دبیر متخصص تربیت بدنی هستند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ایران برای پوشش تحصیلی همه دانش آموزان حتی در دورترین نقاط کشور نیز تلاش می کند به نحوی که هم اکنون 100 مرسه 1 نفره و 5 هزار مدرسه زیر 5 نفره فعال است و این تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در کشوری با سابقه تمدن درخشان و بسیار زیاد همچون جمهوری اسلامی ایران است .

حمیدی تاکید کرد: نگاه ما به تربیت بدنی در آموزش و پرورش نگاه تربیتی است و تربیت بدنی بخش عملی و اجرایی تعلیم و تربیت است، به همین دلیل هرم وزرش کشور ما از یک هرم چهار بخشی تشکیل شده که بخش اساسی و پایه این هرم ورزشی ما تربیت بدنی و ورزش مدارس است .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در برش بالاتر آن ورزش همگانی ،سپس ورزش قهرمانی و در بالاترین قسمت ورزش حرفه ای قرار گرفته است و این نوع تلقی و نگرش نشان از این است که ورزش کشور ما بر پایه ورش مدارس استوار است .

وی گفت: در مدارس درس تربیت بدنی در همه پایه ها به صورت یک واحد درسی وجود دارد و 13 میلیون دانش آموز ایرانی هر سال و هر هفته تربیت بدنی دارند تا دانش آموزان مهارت لازم را در این زمینه فرا بگیرند .

حمیدی همچنین با اشاره به طراحی المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در مدارس ایران گفت: این اقدام به عنوان یک فعالیت فوق برنامه در داخل مدارس راه اندازی شده و بر همین اساس مسابقات درون کلاسی ، بین کلاسی در مدارس راه اندازی شده و اینگونه توانسته ایم هرم فعالیت های ورزشی را به سمت مدرسه گسیل کرده ایم تا همه اتفاقات مثبت در مدرسه انجام شود .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور 4 و نیم میلیون دانش آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ایدر مسابقات درون مدرسه ای گفت: دو مسیر برای پوشش ورزش قهرمانی و همکانی در کشور پیش بینی شده است؛ پوشش ورزش قهرمانی با برگزاری مسابقات برون مدرسه ای، شهرستانی، کشوری و حتی برون مرزی از داخل مدرسه انجا م می شود و امروز اطمینان داریم یک نظام غربالگری و استعداد یابی مطلوبی در کشور ما شکل گرفته و بر همین اساس ریشه تیم های ملی دانش آموزی ما در مدرسه نهفته است .

حمیدی با تاکید بر اینکه" با برگزاری مسابقات سراسری تلاش داریم مدرسه ها را فعال و گرم نگه داریم" افزود: راه اندازی کلوپ های درون و برون مدرسه ای یکی دیگر از اقدامات ما برای تربیت قهرمانان ورزشی است و بر همین اساس کسانی که در ورزش مدرسه ای وضعیت مناسبی دارند در این کلوپ ها ثبت نام می شوند وبه همین لحاظ در امتداد فعالیت های درو ن مدرسه ای به فعالیت های ملی و برون مرزی ، جهانی و آسیایی اهمیت می دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام آمادگی تشکیلات تربیت بدنی مدارس ایران بر ای همکاری‌های بیشتر با این فدراسیون گفت: ما نمایندگان قاره پهناور آسیا هستیم که شاخص های آن در حال سبقت از سایر قاره ها است؛ باید به هم کمک کنیم تا سهم بیشتری در تصمیم سازی داشته باشیم و جایگاه ورزش مدارس آسیا را در دنیا ارتقاء دهیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به در پیش بودن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم اظهار کرد: معلمان در کشور ما نقش مهمی در عرصه‌های مختلف جامعه دارند و باید قدردان زحمات خالصانه آنها بود.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت توسعه زیرساخت‌ها است، افزود: نقش‌آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند.

وی با بیان اینکه یکی از مناسبت‌های شمسی مهم در کشور ما بزرگداشت هفته مقام معلم است، گفت: باید این هفته پرشور برگزار شود از مقام شامخ معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت به نحو شایسته تکریم و تجلیل به عمل آید.

فرماندار شهرستان شفت ادامه داد: جایگاه این قشر فرهیخته در جهت رشد و تعالی جامعه، بر کسی پوشیده نیست، زیرا در دین اسلام به آن بهای زیادی داده شده است و همانگونه که حضرت علی (ع) فرموده‌اند هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است.

وی حفظ حرمت کسی که پیش خدا جایگاه دارد را ضروری خواند و ادامه داد: کرامت و جایگاه معلم در جامعه باید حفظ شود، زیرا معلم زمینه ساز شکوفایی و اعتلای کشور است.

نقدی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده دارد لذا شورای آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد، عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز رشد همه جانبه جامعه است.

وی به ارزش و جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم، برنامه‌ریزی‌ها باید به دقت انجام پذیرد تا بتوانیم شأن و جایگاه معلمان عزیز و زحمت‌کش شهرستان شفت را حفظ کنیم.

لزوم تبیین جایگاه معلم برای مردم

نقدی خدمت به معلمان را یک وظیفه انسانی عنوان کرد و بیان کرد: آینده کشور در دست توانای معلمان است پس هر روز و هر هفته و همیشه روز معلم است و به همین دلیل است که باید همواره از این قشر تلاشگر و زخمت کش تقدیر کرد.

نقدی گفت: امروز به واسطه تلاش معلمان سخت‌گوش و ایثارگر ایران اسلامی، جوانانی برومند اداره امور کشور را در دست گرفته و میسری که به واسطه خون هزاران شهید در اعتلای ارزش‌های اسلامی ترسیم شده را طی می‌کنند.

فرماندار شفت افزود: مسئولیت خطیر معلمی و زحمات فعالان عرصه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند و شایسته بهترین تقدیرها است و این امر را نباید فقط به روز و هفته معلم محدود کرد.

نقدی بیان کرد: باید با ارتقا روحیه خود باوری، فعل خواستن و توانستن را در دانش آموزان ایجاد کنیم تا در آینده بتوانند در مسوولیت‌های اجرایی که بر عهده می‌گیرند به خوبی به ایفای نقش بپردازند.

کد خبر 6087582

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد