Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی: چندی پیش گزارش‌های متعددی در رابطه با موسسه نور منتشر شد و آقای سیف اعلام کرد جلوی تخلفات مالی در این موسسه گرفته‌شده است هم‌اکنون به نظر می‌رسد رئیس‌کل بانک مرکزی باید نتیجه اقدامات را باید شفاف اعلام نمایند چون نه بانک مرکزی و نه سپرده‌گذاران نمی‌خواهند فرآیند کاسپین و دیگر مؤسسات تکرار شود و لذا اقدام قاطع بانک مرکزی در برخورد با تخلفات امیدبخش فرایند شفاف‌سازی و دلگرمی سپرده‌گذاران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز، موضوع مؤسسات مالی و عدم شفافیت در این‌گونه مؤسسات چند سالی است که به دغدغه مسئولین و مردم تبدیل‌شده است و مردم از نابود شدن سرمایه‌های اندک خود که در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند می‌ترسند.

در این رابطه موسسه مالی و اعتباری نور یکی از مؤسساتی است که گزارش‌های پیرامون آن نشان می‌دهد که باید بانک مرکزی باقدرت و فوریت به پشت پرده تخلفات مالی دران پرداخته و با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از بروز حوادث ناگوار در آن جلوگیری به عمل آورد.

بولتن نیوز پیش از این در گزارشی با تیتر سیف: جلوی تخلف موسسه نور را گرفتیم به مسئله موسسه مالی و اعتباری نور پرداخت که در ادامه به آن اشاره‌شده است:

تکذیب‌های مدام موسسه نور در رابطه باوجود تخلفات گسترده مالی در این موسسه در حالی است که رئیس‌کل بانک مرکزی در مصاحبه با روزنامه امروز خراسان جنوبی به وجود تخلف و نیاز به برخورد با آن در موسسه اعتباری نور را تائید کرده و می‌گوید جلوی تخلف موسسه نور را گرفتیم».

به گزارش بولتن نیوز، در پی درج خبری مبنی بر «کودتا اعضا هیئت‌مدیره در موسسه مالی اعتباری نور علیه مدیرعاملی که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب گشته است» و همچنین اظهارنظر نمایندگان ازجمله مصاحبه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه با تیتر «وام کلان موسسه نور اگر صحت داشته باشد سریعاً باید برگردانده شود/ سیف باید پاسخگو باشد» و مصاحبه با سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا با تیتر «کوتاهی‌های بانک مرکزی باعث تخلف در مؤسسات مالی – اعتباری ازجمله موسسه نور شد»، جوابیه‌ای از سوی موسسه با امضای مدیر تبلیغات برای سایت بولتن نیوز ارسال شد.

موسسه اعتباری نور بجای پاسخگویی درباره نامه بانک مرکزی مبنی بر تخلفات گسترده هیات مدیره این موسسه و حتی ممنوع‌الخروج شدن اعضای هیات مدیره و برخی از مدیران و سلب صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره توسط هیات وزیران، به تکذیب مصاحبه بولتن نیوز با نمایندگان برآمده است. مصاحبه‌هایی که در تماس مجدد خبرنگار ما با نمایندگان بر صحت و دقت آن تأکید شد.

تکذیب‌های مدام موسسه نور در رابطه باوجود تخلفات گسترده مالی در این موسسه در حالی است که رئیس‌کل بانک مرکزی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه امروز خراسان جنوبی وجود تخلف و نیاز به برخورد با آن در موسسه اعتباری نور را تائید کرده و می‌گوید: جلوی تخلف موسسه نور را گرفتیم.

بولتن نیوز با تقدیر از حرکت پسندیده رئیس‌کل بانک مرکزی و نهادهای ناظر و مسئول در جلوگیری از فاجعه اقتصادی دیگر در نظام بانکی امیدوار است که این حرکت قابل‌تقدیر بانک مرکزی در حراست از اموال و دارایی و پول مردم باقدرت بیشتر تداوم‌یافته و از حیف‌ومیل بیت‌المال به نفع افرادی خاص جلوگیری به عمل آید

تصویر متن مصاحبه روزنامه امروز خراسان با رئیس‌کل بانک مرکزی:

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص نامه انجمن ها به رهبر انقلاب در خصوص سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد با حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی رقم بخورد زیرا پس از سال ها تجربه، اثبات شده که ارز چند نرخی فساد آور است.

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت اظهار داش: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه های لازم از سوی دولت و مجلس برای افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم شود اما کماکان سیاست های بر ضد این شعار کماکان در اقتصاد وجود دارد.

وی به سیاست های ارزی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ارز چند نرخی مشکلات زیادی به همراه دارد و فساد آور است و از طرفی هم انگیزه لازم را از تولیدکنندگان می گیرد.

وی افزود: لذا باید سازوکارهایی تعبیه شود تا مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی و مردم در اقتصاد بیشتر شود زیرا با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، همچنان سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد یکی از راهکارهای اصلی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی است.

کد خبر 6094072 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید