Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرضا جوادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گیلان با اشاره به وقوع سیل در لنگرود، اظهار کرد: بیشترین خسارت‌ها در بخش کوهپایه‌ای و روستاهای تالش محله، دیوشل و دیوشل پشته رخ داد که حدود 900 واحد مسکونی و تجاری در شهر و بخش مرکزی لنگرود دچار خسارت‌هایی شد و خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه میزان خسارت در برخی خانه‌ها بیش از 80 درصد بود، گفت: برآورد خسارت های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری 10 میلیارد تومان است ولی میزان خسارت به زیرساخت‌های آب و برق و تأسیسات هنوز تکمیل‌نشده و در حال جمع‌آوری است.

فرماندار شهرستان لنگرود افزود: حدود 20 خودرو به دلیل سیل وارد مسیرهای اصلی شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی و مردم ماشین‌ها از مسیر تردد در جاده باز شد.

جوادپور وظیفه هلال‌احمر را فراهم کردن تجهیزات اولیه نظیر پتو و آذوقه اعلام و بیان کرد: بنیاد مسکن نیز به‌عنوان معین شهرستان انتخاب شد تا فهرستی جامع از منازل خسارت‌دیده تهیه و کارهای کارشناسی را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در لنگرود تصریح کرد: طی برگزاری جلسات بحران با استاندار گیلان، مقرر شد که 4 میلیون تسهیلات کم‌بهره و 2 میلیون بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار گیلان، نماینده مردم لنگرود، بنیاد مسکن استان و دیگر مسئولین استانی از وضعیت روستاهای خسارت‌دیده، افزود: مردم در کنار رنج و مصیبتی که داشتند ولی بی‌احترامی به مسئولین نکردند و تلاش داریم با رایزنی با مدیران کشوری میزان تسهیلات کم‌بهره یا کمک نقدی بلاعوض به خسارت دیدگان با افزایش دهیم.

جوادپور بابیان اینکه در مرحله اول به دنبال انجام کارهای امدادرسانی، حفظ امنیت و آرامش بین مردم هستیم، گفت: بعد از اتمام کار و آرامش نسبی، لایروبی انهار، اقدامات کارشناسی پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در آینده از دیگر اقدامات دولت خواهد بود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان ‌اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد، گفت:‌ دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

خسارت سنگین آتش‌سوزی به 100 واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود