Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@12:34:13 GMT

وضعیت نامناسب زباله در مسیر آبگرم گیوی / تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۳۳۱۹

وضعیت نامناسب زباله در مسیر آبگرم گیوی / تصاویر

وضعیت نامناسب زباله در جاده آبگرم گیوی موجب ناراحتی گردشگران در این منطقه بکر و زیبا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، دو هفته باقیمانده از فصل تابستان فرصتی برای حضور گردشگران در استان اردبیل و شهرستان های خوش آب و هوای آن است ولی در کنار این زیبایی طبیعی، وضعیت نامناسب زباله در منطقه گردشگری آبگرم شهرستان کوثر موجب نارضایتی گردشگران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد نامناسب مغازه داران و اقامتگاه هایی اطراف پل آبگرم از یک سو و از سوی دیگر عدم نظارت بر قیمت پوشاک و البسه نارضاتی مسافران را در پی داشته است؛ البته مغازه داران مسیر تمام طول جاده را پارکینگ اختصاصی خود دانسته و از پارک خودرهای مسافران در این منطقه ممانعت می کنند و مسافران نیز به لحاظ برخورد نامناسب مغازه داران مسیر عطای سیر سفر در آبگرم کوثر را به ترک آن ترجیح داده و بدون دیدن زیبایی های سد کوثر و ابگرم معدنی کوثر این شهر را ترک می کردند.

درقسمت ورودی آبگرم مغازه داران به اعتراض مردم توجهی نمی کنند.

در حال حاضر از سمت آبگرم کوثر به طرف پل قدیمی آبگرم، تپه هایی از زباله در کنار رودخانه، پل آبگرم و جاده دو طرف ابگرم به وضوح قابل مشاهده است و این زباله را گردشگران در طبیعت رها نکرده اند بلکه مغازه دارها و اقامتگاه هایی که در مسیر قراردارند شبانه قوطی های یکبار مصرف نوشابه و ظرف غذا را در کنار دست روخانه رها می کنند.

حال در این شرایط که سد کوثر یک فرصت مهبا برای گردشگری بوده و مسیر رودخانه هروچایی از شهر خلخال به داخل این سد می ریزد و زندگی انواع ماهیان زردپر، قزل الا ، ماهی سفیدو کپور در این رودخانه قابل مشاهده است این جای تامل دارد که چرا باید این رودخانه این طور آلوده شود؟،البته باید این نکته را یادآور شد که صاحبان اقامتگاه ها که سودتان در حضور گردشگران در این منطقه است باید فقط به سود خود نیندیشید و طبیعت را به خاطر کسب چند صد هزار تومان ویران نکنید.

عده ای از گردشگران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ازناو ، ضمن گله مندی از اقامتگاه های موجود در مسیر آبگرم کوثر از گرانی لباس ها و تفاوت قیمت بالای لباس ها سخن گفتند.

گردشگرانی که از جنوب کشور آمده بودند، اظهار داشتند: اگر این فضا با این رودخانه خروشان و این سد زیبا با باغات اطراف آن در یزدیا سایر مناطق گرمسیر قطعا بهشتی برین برای حضور گردشگران نبود و نه این طور زباله سرا .

گزارش : سید مصطفی مرادخانی

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه اقدامات انجام شده توسط دهیار جدید روستای دستک هنوز مطلوب نظر محیط زیست نیست، گفت: برنامه آموزش و جلب مشارکت مردم روستای دستک برای تفکیک زباله از مبدا باید هر چه سریعتر توسط دهیاری اجرایی و جایگاه زباله‌ موجود که غیرمجاز می‌باشد، طی فرایندی تعطیل شود.

رامین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مدیریت پسماند در روستای بزرگ دستک، اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده توسط دهیار مربوطه پس از اخطاریه صادره، وضعیت موجود تا حدی با خاک‌پوشانی زباله‌ها و نصب بنر هشداری توسط دهیاری مدیریت شد.

اقدامات دهیاری دستک هنوز کامل نبوده و مورد تایید محیطزیست نیست

وی با بیان اینکه هنوز اقدامات انجام شده توسط دهیار دستک مطلوب نظر محیط زیست نیست، افزود: مقرر شد جایگاه زباله مذکور همانند جایگاه زباله سابق روستای سالکده که در حال حاضر وجود خارجی ندارد، ضمن اجرای برنامه‌های آموزشی و جلب مشارکت مردمی و تفکیک زباله از مبدا، تعطیل شود که در این خصوص هم با جدیت پیگیر موضوع هستیم. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: مدیریت پسماند روستاها براساس سیاست‌های ابلاغی از استانداری می‌بایست با اجرای طرح مپ روستایی با رویکرد آموزش و جلب مشارکت عمومی روستانشینان عزیز با هدف کاهش حجم زباله و تفکیک حداکثری، توسط دهیاران با الگوبرداری از روستاهای موفق در این زمینه اجرا شود.

حسین‌زاده با اشاره به پیگیری جدی محیط زیست در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌های رها شده در حریم راه‌ها، انهار، سواحل و تفرجگاه‌ها، به لزوم پیگیری جدی بخشداران در این خصوص تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه دهیاران به اخطاریه‌های صادره و ادامه و روند آلودگی پسماند در روستاها، موضوع از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب یا آلودگی محیط زیست از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۱۳۴۱۱۲۵۰۹۹ موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • لحظه وحشتناک بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج | ویدئو
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج
  • وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج شهر شبستر
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج