Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:44:43 GMT

شادی و دف نوازی مردم کردستان در عید غدیر خم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۳۳۹۹

شادی و دف نوازی مردم کردستان در عید غدیر خم

سنندج - ایرنا - مردم شهرهای مختلف کردستان با برگزاری جشن های ویژه در روز عید سعید غدیر خم و دف نوازی این استان را مملو از شادی، شور و نشاط کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غدیر عیدی والا در بین مردم مسلمان است و اهالی برخی مناطق استان کردستان از جمله قروه، بیجار و کامیاران با برگزاری آیین های شادی، ولایت علوی را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تزئین خیابان ها و معابر شهر جلوه ای از شادی در این مناسبت است و دوستداران و شیفتگان خاندان امامت و ولایت از روز گذشته با ارسال پیام های شادباش به همدیگر به دنبال پیشی گرفتن در تبریک و تهنیت این روز هستند.
تعدادی از منازل سادات استان در این عید بزرگ پذیرای عاشقان خاندان عصمت و امامت(ع) است و مردم با طلوع سپیده دم به دیدن سادات رفته و تبرکی را به عنوان عیدی از آنها دریافت می کنند.
مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی و ذکر فضائل مولای متقیان علی (ع) و همچنین بیان ابعاد مختلف واقعه غدیر از مهمترین محورهای مراسم ویژه عید سعید غدیر خم در شب گذشته و امروز است.
پارچه نوشته های حاوی مضامین تبریک عید خیابان های شهرها و روستاهای استان بویژه شهرستان قروه و بیجار را به گلستانی از عشق تبدیل کرده است.
مدیحه سرایی و جشن های مولودی خوانی با محوریت عید غدیر خم از جمله برنامه های برگزار شده توسط مردم و دوستداران ولایت علوی است و همچنین بسیاری از خانواده ها در این روز عزیز جشن های خانوادگی برگزار می کنند.
آغاز بکار جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان همزمان با جشن غدیر بر زیبایی و شادی مردم این استان افزوده و علاوه بر آن چندین کارناوال و جنگ شادی با حضور هنرمندان برجسته کردستانی در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است.
کردستان به استان فرهنگی کشور مشهور است و همزمان با اعیاد و جشن های مذهبی در تکایا و خانقاهای این استان آیین های خاص دف نوازی و مولودی خوانی برگزار می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی
3020

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل جالب شادی بعد از گل بازیکن شمس‌آذر

بازیکن شمس‌آذر دلیل جالبی برای شادی بعد از گلش به استقلال اعلام کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فراز امامعلی پس از شکست 3 بر 2 شمس‌آذر قزوین مقابل استقلال گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول بازی دست استقلال بود. شرایط سنی تیم ما کمی پایین بود و فکر می‌کنم بچه ها تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار گرفتند ولی نیمه دوم سوار بازی شدیم.

وی در مورد شادی بعد از گلش و نشان دادن عدد چهار به هواداران گفت: قصد کری نداشتم؛ چهار را نشان دادم و آن هم به خاطر چهار گلی بود که در ورزشگاه آزادی زدم.

بازیکن تیم شمس‌آذر اظهار داشت: تیم خوب شمس‌آذر امسال خودش را ثابت کرده است. فکر می‌کنم اگر بازی 5 دقیقه ادامه داشت گل سوم یا حتی چهارم را هم می‌زدیم. در نیمه دوم هم یک صحنه خیلی مشکوک داشتیم که کارشناسان بررسی کنند.

امامعلی درباره استرس زیاد بازیکنان شمس‌آذر در نیمه اول و تجربه کم آنها گفت: بازیکنان ما جوان هستند و در نیمه اول این اتفاق افتاد ولی در نیمه دوم شرایط کاملاً برعکس شد؛ مخصوصاً در 25 دقیقه آخر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان
  • دلیل جالب شادی بعد از گل بازیکن شمس‌آذر
  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود