Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت عید سعید غدیر خم، واقعه روز غدیر که به واسطه آن، حضرت علی(ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) به مقام امامت نائل شدند، در برخی از شهرستان های استان مرکزی بازسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ به مناسبت عید سعید غدیر خم، واقعه روز غدیر که به واسطه آن، حضرت علی(ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) به مقام امامت نائل شدند، در برخی از شهرستان های استان مرکزی بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

هرساله همزمان با عید سعید غدیر، این واقعه مهم به همت سپاه بازسازی می شود که امسال این بازسازی در شهرستان های خمین، زرندیه، خنداب و ساوه اجرا شد.

واقعه تاریخی غدیرخم در خمین بازسازی شد+ تصاویر

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز واقعه غدیر خم صبح امروز با حضور مردم شهرستان خمین و برخی از مسئولان، همزمان با عید سعید غدیر خم، بازسازی شد.

۲۰۰ نفر در بازسازی این واقعه شرکت داشتند.

واقعه غدیر در خشکرود بازسازی شد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از زر خبر، مراسم بازسازی واقعه تاریخی «غدیرخم» روز پنجشنبه ۱۶ شهریورماه در شهر خشکرود شهرستان زرندیه باحضور انبوهی از مردم مشتاق و مومن این شهر با زیبایی، شکوه و معنویت هرچه تمام‌تر برگزار شد.

حضور انبوه جمعیت و مسئولان شهرستانینشان از اوج اتحاد، همبستگی، علاقه و شیفتگی قلوب مردم و مسئولین به خالق هستی، پیامبر(ص)، شجره طیبه ائمه معصومین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) داشت.

در مراسمبازسازی تمامی مراحل تاریخی واقعه «غدیرخم»، به زیبایی در انظار عمومی به نمایشگذاشته شد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

بازسازی واقعه غدیر در پرندک شهرستان زرندیه+تصاویر

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از زر خبر، مراسم بازسازی واقعه تاریخی «غدیرخم» روز جمعه ۱۷ شهریورماه در شهر پرندک شهرستان زرندیه باحضور انبوهی از مردم مشتاق و مومن و مسئولان این شهر برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی و خیر مقدم گویی سرگرد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه زرندیه آغاز شد و با تقدیم گل به مردم پایان یافت.

در مراسمبازسازی تمامی مراحل تاریخی واقعه «غدیرخم»، به زیبایی در انظار عمومی به نمایشگذاشته شد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

واقعه «غدیرخم» در خنداب بازسازی شد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، بازسازی واقعه غدیر، عصر پنج‌شنبه در شهرستان خنداب به همت ستاد برگزاری مراسم عید غدیر و مشارکت نهادهای اجرایی، نظامی، خدماتی و همچنین حضور پرشور مردم متدین و خداجوی این دیار برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور خیل کثیر عاشقان ولایت و امامت و همچنین حضور برخی از مسئولان در میدان تیر بسیج برگزار شد، گروه هنرمندان با بازسازی نمادین واقعه غدیر یک‌بار دیگر بزرگترین عید شیعیان جهان را گرامی داشتند.

بازسازی صحنه غدیر باحضور چشمگیرمردم و با مشارکت ۱۰۰ هنرمند به همت ستاد بازسازی غدیر و با همکاری بسیج هنرمندان به صورت میدانی برگزار شد که در این مراسم، بازسازی واپسین حج نبی مکرم اسلام(ص) و صحنه‌هایی از غدیر به صورت جلوه‌های بصری و نمایشی بخش ویژه‌ای از این نمایش بزرگ بود.

همزمان با این برنامه مدیحه‌سرایی، نورافشانی و همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز از مسجد جامع قلعه آغاز شد و در میدان تیر بسیج، محل برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر به اتمام رسید، در پایان مراسم نیز هدایایی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

بازسازی واقعه «غدیرخم» در ساوه

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، واقعه غدیرخم در محوطه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه با نمایش جمعی از هنرمندان این شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولینبازسازی شد.

پیامبر اسلام(ص) در آخرین حج خود در محل غدیرخم ضمن معرفی امیرالمومنین علی(ع) رو به جمعیت حاضر کردند و فرمودند واقعه غدیرخم را حاضران برای غایبان و پدران برای فرزندان بازگو کنند؛ و هر ساله ما مسلمانان و امت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) بر خود بازگو کردن واقعه غدیر را واجب می‌دانیم.

باید بارها بازسازی این خطبه را تکرار کنیم چراکه این مهمترین حقیقتی است که اگر بشر روزی آن را به معنای کامل دریابد، به کمال سعادت و حیات طیبه الهی می رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی درمورد شاگردان امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق علیه‌السلام به عنوان یک شخصیت ویژه‌ی اسلامی؛ هم در جهان اسلام و هم در مکتب شیعه مطرح هستند.

وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام در دوران خود از عظمتی برخوردار بودند که دانشمندان مطرح زمان نسبت به عظمت علمی حضرت علیه‌السلام همیشه معترف بودند. شخصیت‌هایی مثل ابوحنیفه، مالک و شخصیت‌های دیگری که بعضاً از شاگردان امام جعفر صادق علیهم السلام در میان شیعه محسوب می‌شدند. مثل جناب جابر حیان که دانشمندی اهل طوس بود و برای ادامه تحصیل به ری رفت و سپس، از آن جا عازم مدینه شد و به محضر امام جعفر صادق علیه السلام رسید و دو سالی در محضر حضرت علیه‌السلام شاگردی کرد و علوم فراوانی را فرا گرفت و وقتی برای دستگیری‌اش داخل منزلش رفتند و دستگیرش کردند مقداری از علوم خود را در کتاب‌های خود منتقل کرده بود که این کتاب‌ها توسط دشمنان زمان ازبین رفتند و بخش اندکی از علوم و رساله‌ها و کتاب‌های ایشان در اختیار شیعیان باقی ماندند و همین مقدار اندک از کتاب و رساله‌های ایشان باعث شدند تا این دانشمند بزرگوار به عنوان پدر علم شیمی در دنیا مطرح شود. 

حجت‌الاسلام مشیری خراسانی تصریح کرد: مفضل، یکی دیگر از شاگردان امام جعفر صادق (ع) و از اندیشمندان زمان خود بودند و حضرت علیه السلام عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند که در یک مقطعی هر روز صبح، امام جعفر صادق علیه السلام به ایشان مباحث توحیدی را در قالب معارف زیست محیطی و انسان شناسی و علوم مختلفی از این قبیل آموزش می‌دادند و این شاگرد امام جعفر صادق علیه السلام، کتابی را به نام «توحید مفضل» نوشت که حقیقتاً امروز، یکی از آثار فاخر علمی در جهان به ویژه نزد شیعه و مسلمانان است و وقتی این کتاب‌ها و آثار شاگردان امام جعفر صادق علیه السلام و افرادی که به دست حضرت علیه السلام تربیت شده و رشد پیدا کرده‌اند را نگاه می‌کنیم عظمت کار امام جعفر صادق علیه السلام، خودش را نشان می‌دهد. 

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: هشام بن حَکَم از دیگر افرادی بود که از شاگردان و پرورش یافته‌های امام جعفر صادق علیه السلام به شمار می‌آمد که هارون عباسی درمورد ایشان می‌گفت زبان هشام در دل‌های مردم از هزاران شمشیر موثرتر است. 

وجود مبارک امام جعفر صادق علیه السلام علاوه بر تربیت شاگردان نسبت به رسیدگی به امور جامعه خود تلاش و همت ویژه‌ای داشتند؛ به طوری که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بخشی از درآمد‌های خود را صرف نیازمندان جامعه کرده و حتی بخشی از آن‌ها را با بردن آذوقه درب منزلشان به صورت گمنام تأمین می‌کردند. به همین دلیل، به دوستان و شاگردان خود تأکید زیادی می‌کردند که اگر نیاز ندارند کار و تلاش کرده و با آن، دیگران را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی افزود: یکی از دوستان امام جعفر صادق علیه السلام نقل می‌کند که در مسجد مشغول عبادت بوده است و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام وارد مسجد پیامبر (ص) شدند و دیدند که دوست حضرت (ع) مشغول عبادت و دعا هستند. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند که این وقت روز، این جا چه می‌کنی؟ آن فرد عرض کرد: آقا. الحمدالله وضع مالی بنده خوب است و دیگر، نیازی به کار کردن ندارم و به اندازه کافی، دارایی دارم و به همین دلیل، می‌خواهم بقیه عمرم را به عبادت صرف کنم. 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: خیر. برو و کار کن و با انجام کار و بدست آوردن درآمد خود، زندگی دیگران که نیاز دارند را تأمین کن.

 این نشان دهنده نگاه عمیق اسلام به کسب و کار و ایجاد درآمد در سطح جامعه است؛ یعنی به گونه‌ای کسب درآمد کنیم که اگر خودمان به آن نیازی نداریم حداقل، دیگران بهره‌مند شوند. بنابراین، افراد در هر فضای اقتصادی که باشند موظف هستند برای تأمین جامعه و نیاز دیگران کار کنند و از درآمد و ثروت بدست آمده، دیگران را مورد بهره‌مندی قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد