Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به دلیل اتصال با آب های اقیانوسی و دریای عمان(مَکُّران) از پتانسیل های قابل توسعه در صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی، ایجاد نواحی صنعتی و صنایع روستایی برخوردار است.
وی افزود: 31 واحد بسته بندی، تولید وعمل آوری آبزیان(ماهی ومیگو) شامل 12 واحد کنسرو ماهی با ظرفیت 66 میلیون قوطی و 19 واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو و بسته بندی خرما، گوشت قرمز و پودر ماهی با ظرفیت 64 هزار و 290 تن در این شهرستان بندری فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر واحدهای یاد شده، هشت واحد دیگر شامل کنسرو ماهی و پودر ماهی با ظرفیت هفت هزار و 720 تن در حال ساخت است که با راه اندازی آنها زمینه اشتغال بیش از 777 نفر فراهم می شود.
وی تصریح کرد: چابهار یکی از قطب های مهم پرورش میگو و تولید تن ماهیان است بطوریکه 42 هزار هکتار اراضی قابل کشت میگو با کیفیت در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است.
فرماندار چابهار گفت: توسعه صنایع بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و بسته بندی از موضوعات و ضرورت های مهم در زمینه کار آفرینی و تولید صنایع جانبی و تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده بر محصول است.
درویشی با بیان اینکه چابهار به عنوان بهشت آبزی‌ پروری کشور ظرفیت خوبی در زمینه تولید و صید ماهی و میگو دارد، خاطرنشان کرد: 24 هزار صیاد چابهار و کنارک با 2 هزار و 300 فروند شناور (لنج وقایق صیادی) بیش از 70 درصد تُن ماهیان کشور را صید و تامین می‌ کنند.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت:در فروردین ماه سالجاری ۲۴۱ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام ،۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن ماهی زنده قزل آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شده است.
دکتر مصطفی زبردست افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با هدف حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی، افزایش و تقویت صادرات در دستور کار دامپزشکی است.
وی گفت:با توجه به فراهم بودن شرایط مناسب برای پرورش ماهیان سردابی در استان به دنبال توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان در سال ۱۴۰۳ هستیم.

هم اکنون ۹ واحد تکثیر، ۳۷۹ واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و ۲۸ مرکز پرورش ماهیان گرم در استان لرستان فعال هستند

 

 



دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور