Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت اعلام کرد، نشستي بين شرکت توتال فرانسه و سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران براي بررسي چگونگي همکاري در فاز 11 پارس جنوبي تا چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود.
ـ اقتصادي
نخستين قرارداد جديد نفتي در پساتحريم دوازدهم تيرماه امسال بين شرکت ملي نفت و کنسرسيوم بين المللي به رهبري شرکت نفتي توتال فرانسه براي توسعه فاز 11 پارس جنوبي امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«رضا خياميان» روز شنبه درباره مشارکت شرکت هاي بين المللي با سازندگان ايراني گفت: براي نخستين بار در مذاکرات مربوط به قرارداد فاز 11 پارس جنوبي با توتال، وزارت نفت از سازندگان داخلي دعوت کرد.
خياميان ادامه داد: قرار است توتال در اين نشست، توضيحات لازم را درباره‌ نيازهاي خود براي اجراي فاز 11 پارس جنوبي اعلام کند تا سازندگاني که تمايل به همکاري داشته و از استانداردها و معيارهاي لازم برخوردارند، همکاري خود را آغاز کنند.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت اضافه کرد: حدود 6 جلسه با وزير نفت برگزار کرديم و توانمندي ها و تجهيزاتي را که قادر به ساخت آنها هستيم، تشريح کرديم تا در مذاکره وزارت نفت با توتال همه نظرات و توانمندي هاي سازندگان داخلي به توتال منتقل شود.
خياميان اضافه کرد: پيشنهاد کرديم اگر توتال، کمتر از ميزان تعيين شده يعني کمتر از 51 درصد از توان سازندگان ايراني استفاده کرد جريمه شود، اما در صورتي که بيشتر استفاده کرد پاداشي براي آن در نظر گرفته شود.
وي يادآوري کرد: در نهايت، اين پيشنهاد در قرارداد با کنسرسيومي که توتال رهبري آن را براي توسعه فاز 11 پارس جنوبي بر عهده دارد، گنجانده شد.
لزوم ارتقاي توانمندي شرکت هاي داخلي
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در مصاحبه با ايرنا، با تاکيد بر توانمندسازي شرکت هاي ايراني، گفت: سازندگان ايراني را بايد به سطح بين المللي ارتقا دهيم تا از توان داخل به خوبي استفاده شود.
خياميان درباره سهم سازندگان داخلي در قرارداد فاز 11 پارس جنوبي گفت: به نظر من سهم 51 درصدي که در قرارداد مشخص شده است امکان اجرا دارد.
بنابر اين گزارش، ارزش قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي چهار ميليارد و ٨٠٠ ميليون دلار است که با به ثمر رسيدن آن، روزانه 56 ميليون مترمکعب (معادل 2 ميليارد فوت مکعب) به ظرفيت برداشت ايران از ميدان گازي پارس جنوبي مشترک با قطر افزوده مي‌شود.
با توجه به اينکه اين قرارداد، نخستين قرارداد در قالب مدل جديد قرادادهاي نفتي است که پس از لغو تحريم ها به امضا مي رسد، داراي اهميت زيادي است.
وزارت نفت، در مدل جديد قراردادهاي نفتي، شرکت هاي بين المللي را ملزم به شراکت با يک شرکت ايراني و همچنين استفاده از ساخت داخل کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی حضرت رضا(ع) میزبان دانشمندان داخلی وخارجی می‌شود
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟