Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@23:18:52 GMT

فاجعه بزرگ انسانی در میانمار در حال وقوع است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۴۶۵۴

فاجعه بزرگ انسانی در میانمار در حال وقوع است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،در مراسم بدرقه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد ، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزیران حضور داشتند.

روحانی پیش از عزیمت به قزاقستان برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، در جمع خبرنگاران ، ضمن تبریک عید سعید غدیر به ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان، گفت: عید غدیر روز تداوم راه هدایت است و پیامبر اسلام(ص) مسیر هدایت آینده و ولایت و امامت را به مسلمانان معرفی کرد و این مسیر باعث شده که امروز راه راستین اسلام را در پیش رو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه اولین سفر در دولت دوازدهم مصادف شده است با روز عید غدیر، افزود: موضوع اجلاس در آستانه پایتخت قزاقستان، علم و فناوری است و این در حالیست که در دنیای امروز حل مشکلات جوامع بشری نظیر فقر، اشتغال، امنیت غذایی، زیست محیطی، آب و انرژی تنها در سایه علم و فناوری امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه علم و فناوری می تواند توسعه پایدار و اشتغالزا را برای ما فراهم کند، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اسلامی شرکت کننده در این اجلاس بویژه ایران، از پرچمداران اصلی علم و دانش در قرون گذشته هستند کما اینکه ایران پرچمدار علوم پیش از اسلام و تمدن اسلامی در جهان اسلام بوده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همکاری، هماهنگی و هم رایی کشورهای اسلامی در این راستا می تواند همه ما را یاری کرده و ما را به اهداف اصلی برساند، گفت: این اولین اجلاسی است که در زمینه علم و فناوری میان سران کشورهای اسلامی برگزار می شود و در آن قرار است سند 10 ساله ٢٠٢٦ بررسی شود که در چارچوب آن ، چگونگی همکاری های آموزشی در دنیای اسلام، حل معضلات کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های کشورهای اسلامی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری در زمینه مرز دانش، فناوری های نوین و علوم کاربردی از دیگر مباحث مطروحه در این اجلاس است، گفت: در این سند بحث مگا پروژه ها و مشارکت کشورهای اسلامی با هم در انجام پروژه های بزرگ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روحانی بررسی چگونگی همکاری دانشگاههای برتر کشورهای اسلامی و ارتباط فناوری جهان با دنیای اسلام را از دیگر زمینه های این اجلاس عنوان کرد و افزود: امیدواریم این اجلاس پایه خوبی برای همکاری بهتر کشورهای اسلامی در علم و فناوری باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس جلسه ای در رابطه با بررسی اوضاع میانمار میان سران برگزار می شود، اظهار داشت: امروز در میانمار یک فاجعه بزرگ انسانی و یک پاکسازی قومی و ایدئولوژیک در حال وقوع است و صدها هزار مسلمان در این منطقه آواره شده اند و دنیای اسلام نمی تواند در مقابل این اقدامات سکوت کند.

دکتر روحانی با انتقاد از سکوت و کوتاهی سازمان ها و مجامع بین المللی در برابر این جنایات در میانمار خاطرنشان کرد: باید فشارها علیه دولت و ارتش این کشور افزایش یافته و سازمان های بین المللی تحرک داشته باشند و همسایگان این کشور نظیر چین و بنگلادش نیز باید در این راستا و رسیدگی به آوارگان همکاری و کمک کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه این اجلاس مذاکرات دوجانبه و دیدار هایی با برخی سران کشورهای اسلامی نیز داریم، گفت: در این دیدارها درباره روابط دوجانبه و توسعه مناسبات فی ما بین گفتگو خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2987673768343926079 برچسب‌ها : حسن روحانی جام جم آنلاین میانمار قزاقستان فاجعه بزرگ انسانی در میانمار در حال وقوع است لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها پیشنهاد نایب رئیس مجلس برای حمله نظامی به میانمار تفنگداران رژیم صهیونیستی وارد خاک سوریه شدند علی سیاه دستگیر شد لباس کوچک تر از سایز مهدی طارمی سوژه شد +عکس دزد به منزل دروازه‌بان پرسپولیس زد چگونه تلگرام خود را ایمن کنیم؟ فروش کوسه نهنگ غول‌پیکر در بازار ماهی‌فروشان+عکس عیادت همسر بشار اسد از دو مجروح ارتش سوریه +عکس قیمت آیفون 8 چقدر است؟ نیکی هیلی مراقب زبان خود باشد! لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها لذت بردن شکنجه گران داعش از زجر دادن زنان با گازگیر ! محاصره قاچاقچی مواد مخدر وسط اتوبان گلباران حرم مبارک شاه نجف شادی بچه ها با حبابهای بادکنکی نماهنگ عید غدیر مبارک عید اهل آسمان حمله ببر از پشت بوم نقاش روستایی که همه سادات هستند اسب آبی لذیذترین غذای شیرها عاشقانه‌ترین اتفاق سال آخرین مطالب همه سایت 16:25 فاجعه بزرگ انسانی در میانمار در حال وقوع است 16:21 اختتامیه جشنواره بیستمین تولیدات مراکز استان‌ها 16:20 درخواست کمک بارزانی از ایران 16:01 حمله انتحاری داعش در شرق استان حمص 15:40 ۱۱ محور مواصلاتی مسدود و دارای محدودیت 15:25 تخلفات 13 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان 15:24 اختراعی ناراحت کننده برای رانندگان متخلف 15:23 ورود ۱۵۰ خودروی استاندارد برای سرویس مدارس در تهران 14:52 لذت بردن شکنجه گران داعش از زجر دادن زنان با گازگیر ! 14:45 مسمومیت غذایی در اهواز ۹ مصدوم بر جاگذاشت فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیر عبداللهیان به گامبیا
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی