Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛نخستین همایش فرشتگان نجات با هدف یاری رساندن به مبتلایان بیماریهای خاص و با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و جمعی از متخصصین ، فرهیختگان ، حامیان و مبتلایان بیماری های خاص در شهربابک برگزار شد.


در این همایش میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان کشور ضمن تجلیل از خیرین بخش درمان و سلامت گفت : سیاست وزارت بهداشت و درمان با رویکرد جدید وزیر بر مبنای نیازهای منطقه ای می باشد و با یک سیاست واحد برای تمام کشور نمی توان کار انجام داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد : سیاست وزیر بهداشت در این دوره بر مشارکت طلبی و مشارکت پذیری در زمینه ی ایجاد تحول در حوزه ی بهداشت و درمان می باشد و بنیاد بیماریهای خاص, نمونه ای از مشارکت دولت و خیرین است.

وی افزود: هاشمی وزیر بهداشت بر توجه به مشکلات مختص هر منطقه بر سیاست گذاری در جهت رفع آنها تاکید دارد و متعقد است با یک دستورالعمل واحد نمی توان در جهت حل مسائل حوزه بهداشت مناطق مختلف کشور موثر بود.


معاون وزیر بهداشت و درمان افزود : الان در دوره دانشگاههای نسل چهارم هستیم یعنی دانشگاههای که بیشتر به صورت مشارکتی اداره می شوند و دانشگاههای ما الان به این سمت در حال حرکت هستند.


میرزابیگی با اشاره به پتانسیل ویژه شهرستان شهربابک در حوزه گردشگری و نیروی انسانی متخصص , پیشنهاد ترکیب حوزه ی سلامت و گردشگری را در قالب دهکده توریستی سلامت عنوان نمود و فراهم نمودن خدمات بهداشتی و درمانی را در کنار خدمات گردشگری عامل موثری در رونق این صنعت دانست.


نماینده شهربابک هم در این همایش ضمن تبریک عید سعید غدیر و تشکر از حضور دکتر میرزا بیگی معاونت وزارت بهداشت و درمان و فرهیختگان , بیان داشت: در دنیای امروز كه دنيا به دهکده جهانی تبديل شده, سبک زندگی تغییر کرده است و فشار و استرس بر افراد افزایش یافته است که بالطبع منجر به افزایش بیماری ها شده است.


علی اسدی گفت: شهرستان شهربابک با وجود ۵۰۰ پزشک متخصص در زمینه های مختلف و قابلیت راه اندازی دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات پزشکی و همچنين ايجاد مرکز تخصصی درماني كه مي تواند شهرستان های مجاور را پشتيباني كند و جایگاه خود را در استان به دست آورد.


وی از تخصیص ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی حوزه درمان و سلامت توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و با اشاره به عدم توان مالی دولت, از افراد و موسسات خیّر در جهت تامین هزینه های بنیاد بیماریهای خاص در شهرستان, دعوت کرد.


در این همایش از ۴۰ نفر از پزشکان ، پرستاران و حامی مبتلایان به بیماریهای خاص که در حمایت از افراد مبتلا به بیماریهای خاص فعالیت داشته بودند تجلیل شد.


همچنین در کنار این همایش ، نمایشگاهی از آثار هنرمندان شهربابک در زمینه های عکاسی ، نقاشی ، چرم دوزی ، نقاشی روی سفال و شیشه ، منبت کاری و فیروزه تشکیل شد که ۲۰ درصد از فروش محصولات این نمایشگاه جهت امور بیماریهای خاص اختصاص یافت.


گفتنی است موسسه حمایت از بیماریهای خاص شهربابک در سال ۱۳۸۲ با هدف یاری رساندن به بیماران نیازمند که توان مالی ندارند به همت تعدادی از خیرین شهرستان راه اندازی شد و امروز توانسته است با ساخت یک مرکز نگهداری و درمان بیماران مبتلا به بیماریهای خاص که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به کار خود ادامه دهد. برای ساخت این مرکز تا کنون ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/س

تجلیل از پزشکان ، پرستاران و حامیان مبتلایان بیماریهای خاص در شهربابک

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب کوهرنگ گفت: صلح یاران ریش سفیدان و معتمدان هر منطقه هستند که نقش میانجی گری در حل دعاوی دارند.
رئیسی افزود: کاهش جمعیت کیفری به ویژه جلوگیری از ورود زندانیان جرائم غیر عمد و مالی به زندان، از برنامه های اولویت دار قوه قضاییه در سال‌های اخیر بوده که با روش‌های مختلف دنبال شده است.
وی گفت: صلح یاران ظرفیت‌های مردمی و افتخاری هستند که با مهارت‌های تجربی یا علمی در حل و فصل پرونده‌های قضایی، به دادگستری و شورا‌های حل اختلاف کمک می‌کنند.
رئیسی افزود: وجود صلح یاران در کنار شورای حل اختلاف در صلح و سازش اثربخش خواهد بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان