Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اينکه هنر بهترين ابزار انتقال مفاهيم است گفت: «اميدواريم در دولت دوازدهم با کمک مردم و نخبگان موجبات رشد و ترقي گردشگري بر دو پايه ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي بيش از پيش فراهم شود.»
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، علي‌اصغر مونسان امروز شنبه 18 شهريور 96 در مراسم اختتاميه نمايشگاه آثار نگارگران معاصر که با حضور محمود فرشچيان استاد نگارگري ايران، بهمن نامورمطلق معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث‌فرهنگي، جمعي از مديران اين سازمان و هنرمندان و نگارگران برگزار شد، گفت: «خوشحالم که در خدمت هنرمندان خصوصا استاد محمود فرشچيان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد دارم هنر بهترين ابزار انتقال مفاهيم است و درحالي‌که بسياري از مفاهيم را از طرق ديگر نمي‌توان منتقل کرد هنرمندان با زبان هنر به خوبي مي‌توانند اين مفاهيم را منتقل کنند.»
او افزود: «بنابر اين هم هنر فاخر است و هم هنرمند و خوشحالم که کشور ما با هزاران سال قدمت و سابقه فرهنگي‌تاريخي مملو از هنرمندان است که آثار متعدد آن‌ها در جاي‌جاي کشور به‌نمايش درآمده است.»
مونسان افزود: «هنر اين هنرمندان حقيقتا کشور ما را نسبت به ساير کشورها فاخر کرده است و بايد با تمام وجود سعي و تلاش کنيم که از آثار ملموس و ناملموسمان به‌خوبي پاسداري شود و ضمن شناسايي آثار فرهنگي‌تاريخي از آن‌ها حفاظت کنيم.»
معاون رئيس‌جمهوري اضافه کرد: «ما در سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به‌دنبال اين هستيم که گردشگري بر دو پايه ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي رشد و توسعه يابد و از آثار و نتايج مادي و معنوي آن بهره‌مند شويم چراکه متأسفانه با وجود ظرفيت‌هاي بسيار مناسبي که در اين حوزه وجود دارد در اين خصوص جايگاه خوبي نداريم در حالي که کشورهايي در منطقه با جغرافيايي محدود سالانه ميليون‌ها گردشگر جذب مي‌کنند.»
او با بيان اينکه متأسفانه با اين همه ظرفيت و با وجود هنرمندان بسيار خوب نتوانسته‌ايم در اين حوزه جايگاه مناسبي را کسب کنيم اضافه کرد: «اميدوارم در دولت دوازدهم با کمک مردم و نخبگان موجبات رشد و ترقي گردشگري بر دو پايه ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي بيش از پيش فراهم شود. چراکه گردشگري به‌خاطر گردش بالاي مالي که در دنيا دارد داراي اهميت است و به ازاي ورود هر گردشگر 1200 دلار درآمد ارزي نصيب کشور مي‌شود که اين رقم برابر با صادرات 30 بشکه نفت است.»
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ادامه داد: «اين در حالي است که صنعت نفت داراي مشکلاتي مانند تغيير قيمت است اما صنعت گردشگري يک صنعت پايدار است و در گردشگري علاوه بر درآمد ارزي مي‌توانيم آثار فرهنگي و آيين‌هاي زيباي‌مان را معرفي کنيم.»
نمايشگاه آثار نگارگران معاصر 10 الي 18 شهريور 96 ( از عيد قربان تا غدير) در موزه هنرهاي زيباي مجموعه فرهنگي‌تاريخي سعدآباد برگزار شد. در اين نمايشگاه 137 تابلو نگارگري از 45 هنرمند به‌نمايش در آمده بود.
در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه از تعدادي از هنرمندان و نگارگران با حضور علي‌اصغر مونسان معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تجليل به‌عمل آمد.
مونسان سپس به اتفاق استاد محمود فرشچيان و بهمن نامور ‌طلق معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و تعدادي ديگر از مديران و هنرمندان از موزه آثار استاد فرشچيان در مجموعه فرهنگي‌تاريخي سعدآباد بازديد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد