Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:29:48 GMT

کشف 850 بوته شاهدانه(ماری‌جوانا) در مزرعه‌ای در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۶۰۷۸

کشف 850 بوته شاهدانه(ماری‌جوانا) در مزرعه‌ای در اسدآباد

دادستان شهرستان اسدآباد گفت: در یک اقدام عملیاتی نیروهای اطلاعات سپاه 850 بوته شاهدانه(ماری‌جوانا)، 20 لیتر مشروبات الکلی و اسلحه شکاری غیرمجاز در یکی از روستاهای اسدآباد کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانامحمدجواد هاجرپور در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ از کشف کشت بوته‌های شاهدانه(ماری‌جوانا) در یکی از روستاهای اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این امر بنابر گزارش‌های داده شده به نیروهای اطلاعات سپاه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اطلاعات سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد بااطلاع از تولید مشروب الکلی در یکی از روستاهای این شهرستان اقدام کرده بود که در این عملیات متوجه کشت بوته‌های شاهدانه(ماری‌جوانا) هم شد.

دادستان شهرستان اسدآباد گفت: فردی که اقدام به تولید مشروبات الکی با شیره انگور می‌کرد، توانست بود مقدار زیادی از مشروبات را به فروش برساند و تنها 20 لیتر از آن توسط نیروی‌های اطلاعات سپاه کشف شد.

وی گفت این فرد متخلف علاوه بر تولید مشروبات الکلی، کشت بوته‌های شاهدانه یک اسلحه شکاری غیرمجاز را نگهداری می‌کرد که با دستور قضایی توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر و پرونده برای او تشکیل شد.

هاجرپور با اشاره به محکومیت افراد متخلف و سازنده مشروبات الکلی به جزای شش ماه تا یک سال به حبس، ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی خبر داد و گفت البته این پرونده در دستگاه قضایی در دست بررسی است.

وی با اشاره به فصل برداشت بوته‌های خشخاش، شاهدانه و یا کوکا و بر اساس ماده 24 قانون از اعضای شوراهای روستاها و دهیاران در حوزه روستا و نیروهای بسیج، شهرداری و نیروی انتظامی در حوزه شهری انتظار می‌رود که در صورت مشاهده و اطلاع از کشت این نوع مواد مخدر نیروی انتظامی را در جریان بگذارند .

هاجرپور یادآور شد: بر اساس ماده 25 اشخاصی نامبرده در حوزه روستایی و شهری درصورتی‌که بدون عذر موجه از انجام وظیفه خود خودداری یا کوتاهی کنند، بار اول به شش ماه تا یک سال محرومیت از مشاغل دولتی و بار دو به انفصال دایم از خدمات دولتی محروم می‌شوند؛ البته اعضای شورای روستا نیز به همین ترتیب برای بار اول به شش ماه تا یک سال و بار دوم برای همیشه از عضویت در شوراها محروم می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.    فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود.   کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • تفاوت بوته با درخت
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!