Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:16:08 GMT

بال زدن نهنگ‌ گوژپشت مثل پرندگان!

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۶۵۹۲

بال زدن نهنگ‌ گوژپشت مثل پرندگان!


بازگشت به بالای صفحه 0 .به کانال تلگرام ما بپیوندید برچسب ها: حیات وحش ، راز بقا ، نهنگ ، ویدیو ، Whales Flapping نظر شما نام: ایمیل: * نظر: طبیعت و جغرافیا قدم زدن در سارایوو «سارایوو / Sarajevo» پایتخت کشور بوسنی هرزگووین و بزرگترین شهر این کشور است. نام این شهر از ریشه ترکی سارای اواسی (saray ovası) که به معنی دشت سراها در زبان ترکی استانبولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارایوو علاوه بر بناهای تاریخی از جمله کلیساهای قدیمی، آب و هوای مرطوب و طبیعت زیبایی دارد و چندین رودخانه از جمله رودخانه کاوشفسکی از این شهر عبور می‌کند. تصاویری با کیفیت 4K را از این شهر در «تابناک» می‌بینید. بال زدن نهنگ‌ گوژپشت مثل پرندگان! پیش از این تصور می‌شد که نهنگ‌ها از باله‌های خود تنها برای تغییر جهت در آب استفاده می‌کنند اما تصاویری که اخیرا در نزدیکی سواحل آفریقای جنوبی ضبط شده است نشان می‌دهد که یک نهنگ گوژپشت از باله‌های خود استفاده می‌کند تا خود را به جلو پرتاب کند. این حرکت که مانند بال زدن پرندگان است همراه با توضیحات بیشتر در این ویدیو ببینید. نبرد خندگ و مامبای سیاه مامبای سیاه بلندترین مار آفریقا است و یکی از زهرآگین‌ترین مارهای دنیا است اما زهر آن روی خندگ تاثیری ندارد، بدن خندگ به شکلی جهش پیدا کرده است که در برابر زهر این مار مصون باشد. مبارزه این دو شکارچی بی رحم را ببینید. شکوفه‌های گیلاس چیدوریگافوچی «چیدوریگافوچی / Chidorigafuchi /千鳥ヶ淵» خندقی در شمال غربی کاخ امپراتوری توکیو است که در دوره ادو ساخته شده است. بخش‌هایی از این خندق در سال ۱۹۰۰ میلادی برای ساخت خیابان پر شد و از آن زمان این خندق بصورت چندین قسمت مجزا در آمده‌است. پارک چیدوریگافوچی و نیپون بودوکان در نزدیکی این خندق واقع شده‌اند. خندق و اطراف آن یکی از زیباترین و معروف‌ترین مکان‌های توکیو جهت دیدن ساکورا بخصوص از نوع یاما-زاکورا در اوایل بهار است. در خندق امکان قایقرانی وجود دارد. تصاویری از شکوفه‌های گیلاس را در نزدیکی از منطقه تماشایی، با کیفیت 4K در «تابناک» می‌بینید. موجودی با 230 سال عمر در زمین! حیات وحش پر از موجودات عجیب و غریب است مخصوصا حیوانات دریایی که کمتر از سایر حیوانات این سیاره تغییر کرده‌اند. در این ویدیو دیدنی با یک بندپای عجیب و غریب آشنا شوید که 230 میلیون سال است تغییر نکرده است و شاید از معدود گونه‌های جانوری باشد که از زمان دایناسورها به همان شکل باقی مانده است. خرچنگ نعل‌اسبی که بیشتر شبیه به موجودات فضایی بیگانه است برخلاف آنچه از نامش پیدا است به خرچنگ‌ها ربطی ندارد و بیشتر به عنکبوت‌ها و عقرب‌ها ارتباط دارد. وضعیت غیرمنتظره برای یک بز! در یونان بز بازیگوشی خود را در دردسری عجیب انداخته بود. تصاویری جالب از آویزان شدن یک بز از کابل‌های مرتفع و تلاش برای پایین آوردن آن را می‌بینید. فارسی العریبة صفحه نخست تابناک جهان اقتصادی ورزشی اجتماعی مجلس ویدیو درباره ما تماس با ما خبرنامه پیوندها جستجو آرشیو آب و هوا اوقات شرعی RSS تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل
  • لحظات کشتار وحشیانه جنگنده‎های اسرائیل
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند