Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی شدت گرفتن تندبادهای گرمسیری کاتیا و قرار گرفتن این تندبادها در درجه طوفان، پس از هفت سال طوفان‌های سه‌گانه سواحل اقیانوس اطلس را درمی‌نوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،در پی شدت گرفتن تندبادهای گرمسیری کاتیا و قرار گرفتن این تندبادها در درجه یک طوفان، پس از هفت سال طوفان‌های سه‌گانه سواحل اقیانوس اطلس را درمی‌نوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که طوفان ایرما با سرعت 240 کیلومتر کارائیب را درنوردیده و در حال رسیدن به ایالت فلوریداست طوفات کاتیا نیز سواحل شرق مکزیک را درنوریده است.

طوفان کاتیا یازدهمین طوفانی است که در طول سال جاری در سواحل اقیانوس اطلس نامگذاری شده است و در حال حاضر در حال حرکت در مسیرهای مختلف به سمت جنوب غرب و مکزوسیتی است.

کارشناسان هواشناسی در حال پیگیری مسیر طوفان کاتیا در آب‌های گرم خلیج مکزیک و در نزدیکی منطقه‌ای هستند که طوفان هاروی شدت گرفته و خود را به ایالت تگزاس رساند.

روز چهارشنبه تندبادهای گرمسیری کاتیا به طوفان درجه یک تبدیل شده و در حال حاضر این طوفان در حال شدت گرفتن است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا اواخر هفته طوفان کاتیا شدت بیشتری گرفته و به یک طوفان درجه سه تبدیل شود و با سرعتی بالغ بر 180 کیلومتر بر ساعت به سمت ایالت وراکروز مکزیک حرکت کند.

علاوه بر این کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که حتمالا این طوفان به سمت مکزیکوسیتی حرکت کند که در این منطقه 21 میلیون نفر زندگی می‌کنند.

در صورت حرکت این طوفان به سمت وراکروز بیش از یک میلیون نفر در مسیر این طوفان قرار دارند اما انتظار می‌رود طی روزهای آینده از شدت این طوفان به طور قابل ملاحضه‌ای کاسته شود.

این نخستین بار از سال 2010 تاکنون است که سه طوفان به طور همزمان در سواحل اقیانوس اطلس در حال پیشروی هستند.

این در حالی است که همزمان با نزدیک شدنطوفان ایرمابه ایالتفلوریدامقامات این ایالت به 6 میلیون نفر از ساکنان این ایالت دستور تخلیه منازل مسکونی را داده و از آنها خواسته‌اند تا به مناطق امن پناه ببرند.

طوفان ایرما در مسیر خودکارائیبرا درنوردیده و علاوه بر کشته شدن 24 نفر، خسارات سنگینی نیز به منطقه کارائیب وارد کرده که کارشناسان میزان آن را حدود 10 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

طی هفته‌های گذشته نیزطوفان هارویایالت تگزاس را درنوردید که باعث مرگ 60 نفر و وارد شدن خسارات بسیار سنگین به این ایالت شد.

هزاران نفر در پی این طوفان بی‌خانمان شدند و مقامات خسارت وارد شده بهایالت تگزاسدر پی طوفان هاروی را 180 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد ناظم رضوی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت و تبدیل به موزه «پرواز» آشیانه پرواز قلعه مرغی که اولین فرودگاه شهر تهران است را در سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در فاز اول این پروژه بحث مرمت اضطراری مطرح است که در این راستا سازه‌هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و آسیب دیده‌اند را مرمت می‌کنیم. پس از تکمیل مرمت اضطراری بحث تبدیل این آشیانه به موزه پرواز را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه پروژه البرز لشگرک نیز یکی از پروژه‌هایی است که سال‌هاست در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری به خصوص در بحث‌های مالی، عملیات مرتبط با تکمیل فضای تجاری این پروژه به پایان رسیده است و به زودی مجموعه البرز لشگرک به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۲ پروژه در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، بیان داشت: برنامه‌ریزی عملیاتی برای فضاهای فرهنگی شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات و ایجاد شبکه خانه موزه‌ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه‌ای هستند که در چهارچوب برنامه‌ریزی کلان برای آینده زیرساخت‌های فرهنگی شهر تهران اجرا می‌شوند.

کد خبر 6097893

دیگر خبرها

  • تهدید قهرمانی استقلال با رفتارهای بچه‌گانه آبی‌پوشان
  • وقوع طوفان شدید شن در سبزوار (فیلم)
  • احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ سواحل متلاطم است
  • تصاویر خیره کننده از وسعت سیل در جنوب برزیل
  • تصاویر هوایی از حجم ویرانی های عظیم سیل در برزیل | ویدئو
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود