Web Analytics Made Easy - Statcounter

پخش نشدن بازی تیم‌های فوتبال لیورپول - منچسترسیتی از تلویزیون و پخش همزمان از چندین سرویس اینترنتی این پرسش را پیش آورد که چرا برای چندمین بار بازیها‌ی فوتبال اروپا در کنداکتور قرار می‌گیرد اما در نهایت یا پخش نمی‌شود یا با بازیها‌ی دیگر جایگزین می‌شود؟به گزارش «تابناک»؛ پخش فوتبال جذاب‌ترین نوع محتوا برای شبکه‌های تلویزیون است؛ از هزینه تمام شده ی ارزان تا باکس‌های آگهی‌های گران، باعث می‌شود صداوسیما تا جایی که توان داشته باشد از پخش بازی‌ها نگذرد و شبکه‌های سه و ورزش حجم بالایی از این مسابقات را پخش می‌کنند اما در ماه‌های اخیر اتفاقات عجیبی رخ داد که اوج آن را امشب با عدم پخش بازی لیورپول - منچسترسیتی شاهد بودیم و گلایه برخی از کاربران را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی رخ داد که بازی لیورپول - منچسترسیتی در کنداکتور تلویزیون بود اما در نهایت بازی رئال - لوانته، جایگزین بازی حساس لیگ برتر انگلیس شد. پیش از این نیز چندین بار بازیهایی که در کنداکتور شبکه‌های تلویزیون اعلام شده بود یا پخش نشد و یا با برنامه‌های دیگر جایگزین شد. با این حال همزمان با این اتفاقات، سایت‌های پخش آنلاین اقدام به پخش همین بازیهایی کردند که در تلویزیون پخش نشد.صداوسیما در گذشته در برخی موارد به سادگی بازیهای لیگ‌های اروپایی را با پوشاندن لوگو سایر شبکه‌های خارجی پخش می‌کرد و طبیعتاً کپی رایت این بازیها خریداری نشده بود، در غیر این صورت تصاویر بدون این لوگوها و دست اول که به سیگنال کلین مطرح است، پخش می‌شد. در سال اخیر فشار به ماهواره‌ها افزایش یافته و بیم آن می‌رفته که صاحبین کپی رایت بازیهای اروپایی از ماهواره‌ها بخواهند سیگنال صداوسیما را به دلیل نقض کپی رایت حذف کند و یا خسارت نقض کپی رایت را پرداخت کنند که طبیعتاً ماهواره‌ها گزینه اول را انتخاب می‌کردند.در این شرایط تلویزیون مجبور به رعایت کپی رایت و استفاده از تصاویر دست اول و سیگنال‌های کلین شده است. با این حال پروسه خرید این سیگنال‌ها به شکل طبیعی نبوده، چرا که خرید کپی رایت بازیهای اروپایی به شکل طبیعی و آن گونه که برخی شبکه‌های عربی خریداری کرده‌اند، بسیار گران‌تر از توان شبکه‌های سیماست. بنابراین رویه متفاوتی برای دریافت سیگنال کلین از شرکت‌های صاحب کپی رایت و سیگنال کلین بازیهای اروپایی در نظر گرفته شده و قرارداد متفاوتی نیز منعقد شده است.این شرکت‌ها در مواردی نمی‌توانند شرایط فنی انتقال سیگنال کلین را برای صداوسیما فراهم کنند و به همین دلیل امکان پخش بعضی از بازیها با وجود قرار گرفتن در کنداکتور فراهم نمی‌شود. با توجه به ملاحظات فوق الاشاره، مسئولان تلویزیون توان پوشاندن لوگو و پخش بازی از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای را نیز ندارند و بدین ترتیب به یک باره بازی رئال-لوانته، جایگزین بازی منچسترسیتی-لیورپول در کنداکتور تلویزیون می‌شود!وب‌سایت‌های پخش آنلاین و آی پی تی ها با توجه به عدم قرار گرفتن ذیل قوانین شبکه‌های ماهواره‌ای، فعلاً مشکلی برای پخش بازی از سایر کانال‌های ماهواره‌ای ندارند و بدین ترتیب در چنین مواقعی از تلویزیون پیش می‌افتند. البته به این وب‌سایت‌ها تاکید شده باید تنها به آی پی‌های ایران سرویس دهند و قرار نیست این تلویزیون‌ها در خارج از قلمرو اینترنت ایران سرویس‌دهی داشته باشند.باید دید در آینده شرایط برای کپی رایت در حوزه اینترنت تا چه میزان دشوار خواهد شد و آیا در سال‌های آینده اتفاقاتی شبیه آنچه در فضای ماهواره‌ای رخ داده، در فضای اینترنت ایران نیز نمود عینی خواهد یافت؟
برچسب ها: لیورپول ، منچسترسیتی ، بازی ، پخش زنده ، کپی رایت

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و تایلند در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و تایلند امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و تایلند در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا دیدار فینال (تایلند - ایران) ساعت ۱۴:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748661

دیگر خبرها

  • صحبت‌های گزارشگر تلویزیون درباره اسرائیل وسط بازی فوتبال
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین