Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - دیدار تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی حاشیه هایی داشت که مهمترین آنها، اشک های شوق هواداران تیم میهمان پس از پیروزی و شعارهای طرفداران سپیدرود علیه علی نظرمحمدی سرمربی این تیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان انزلی عصر شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی کشور در رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملوان با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قبل از آغاز این دیدار ، نادر دست نشان که محبوب ترین مربی غیربومی در رشت محسوب می شود و لقب نادر امپراطور را از تماشاگران رشتی دریافت کرده ، با دسته های گل به سمت طرفداران سپیدرود رفت .
با توجه به وضعیت ورزشگاه و مرمت سکوهای روبروی جایگاه ، ظرفیت تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی تقلیل یافت و حدود هشت هزار تماشاگر موفق شدند وارد ورزشگاه شوند و از نزدیک نظاره گر این بازی باشند.
با وجود اینکه بلیط فروشی این دیدار از ساعت 14 آغاز شده بود ، ظرف مدت دو ساعت ظرفیت این ورزشگاه تکمیل شد و صدها علاقمند پشت درب های بسته ماندند.
حدود یک ساعت قبل از آغاز بازی ، بازیکنان دو تیم سپیدرود و ملوان وارد زمین شدند و به مدت چهل دقیقه مشغول گرم کردن شدند و طرفداران نیز بازیکنان مورد علاقه خود را تشویق می کردند که تشویق حسین کعبی توسط طرفداران سپیدرود بیشتر به گوش می رسید.
قبل از آغاز بازی ، کادر فنی تیم فوتبال سپیدرود رشت با دسته های گل به سمت نیمکت ملوان رفتند و با اهدای گل، با آنان روبوسی کردند. شهاب کرمی ، محمدرضا الماسخاله و حسین ابراهیمی سه بازیکن تیم سپیدرود رشت قبل از آغاز بازی به سمت نادر دست نشان سرمربی ملوان رفتند و از این مربی اجازه حضور در بازی خواستند.
پخش سرود سپیدرود رشت از بلندگوی ورزشگاه یکی دیگر از نکات جالب این دیدار بود که تماشاگران این تیم رشتی نیز این سرود را زمزمه می کردند. تشویق های ایسلندی نیز همچنان در ورزشگاه های ایران رواج دارد و در این دیدار نیز بارها طرفداران سپیدرود که حدود 90 درصد ورزشگاه را در اختیار داشتند، اقدام به تشویق ایسلندی می کردند.
هنگام ورود دو تیم و گروه داوری به زمین بازی، پرده لیگ برتر نیز همراه این دو تیم وارد زمین مسابقه شد که این امر توسط علیرضا وهابی مسئول روابط عمومی هیات فوتبال گیلان به مسئولان برگزاری این دیدار گوشزد شد اما توجهی نشد و بازی جام حذفی زیر پرچم لیگ برتر برگزار شد.
همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم پرده ای با همین مضمون توسط هیات فوتبال گیلان وارد زمین بازی شد که البته انتظار می رفت خبرنگاران سادات حاضر در ورزشگاه توسط هیات فوتبال گیلان تجلیل شوند اما مسئولان این هیات به نوشتن یک پرده بسنده کردند.
چند درگیری نیز توسط تعدادی از تماشاگران با ماموران در طول برگزاری این بازی صورت گرفت که این درگیری ها با مداخله لیدرهای دو تیم و همچنین سایر ماموران به اتمام رسید.
هنگام از دست دادن موقعیت های تیم سپیدرود رشت ، واکنش های نظرمحمدی سرمربی این تیم نیز جالب توجه بود چون این مربی جوان هنگام هدر رفتن موقعیت ها ، بطری های آب را پرت یا شوت می کرد.
در اواخر بازی و پس از به ثمر رسیدن گل سوم تیم ملوان انزلی، تعدادی از طرفداران تیم سپیدرود رشت با سردادن شعارهایی خواهان جدایی نظرمحمدی از سرمربیگری سپیدرود شدند. هنگام به صدا درآمدن سوت پایان بازی نیز ، نیمکت نشینان ملوان انزلی به همراه کادر فنی این تیم جشن پیروزی به راه انداختند و تعدادی نیز از فرط خوشحالی اشک می ریختند.
اما در بیرون از ورزشگاه وضعیت متفاوت بود و شماری از تماشاگران با ماموران نیروی انتظامی درگیر شدند که البته این درگیری ها به سرعت خاتمه یافت ولی ترافیک سنگینی در خیابان های مجاور ورزشگاه شهید عضدی رشت برپا شده بود.
خبرنگار: حسین مجرد
7285/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از بار فنی، حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهانی‌ها نشسته بود واکنش گسترده اهالی ورزش را برانگیخت. حالا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد و به سایر اتفاقات رخ داده در بازی با این تیم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت:"توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود، بلکه توهین به همه زنان ایران حتی غیر فوتبالی‌ها بود و هیچ ایرانی با شرفی در داخل و خارج فوتبال نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بداند.

سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد. و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.



حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست."

دیگر خبرها

  • تکرار داستان جشن قهرمانی تراکتور در لیگ هلند + فیلم
  • شاهکار گوینده ورزشگاه به روایت خودش!
  • میزان تعداد حضور هواداران پرسپولیس برای دیدار با نساجی مشخص شد
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • دوشنبه در قائمشهر تاکسی نایاب می‌شود!
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • عیدی علیه آبی‌ها در بازی سرنوشت‌ساز
  • واکنش هواداران استقلال به تغییرات این تیم | حال و هوای متفاوت طرفداران آبی ها در کمپ ناصر حجازی | تصاویر
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی