Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@21:02:37 GMT

مقوله ی جذب سرمایه در املاک منطقه 22 تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۷۸۹۷

مقوله ی جذب سرمایه در املاک منطقه 22 تهران

جذب سرمایه شاید مبحثی بسیار کلی و در هر کسب و کاری جای بحث داشته باشد و بتوان گفت این موضوع برای محدوده جغرافیایی چون املاک منطقه 22 تهران خیالپردازانه باشد. اما به جرات می توان گفت به میزانی که طی چند سال گذشته منطقه 22 برای شهر بزرگ تهران جذب سرمایه داشته است، هیچ منطقه ای از پایتخت چنین آماری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقوله ی جذب سرمایه برای یک کسب و کار کوچک و یا یک جامعه شهری نسبتا بزرگ که محدوده ای جغرافیایی را در بر می گیرد، هر دو لازمه های یکسانی دارند. به این معنی که فرقی نمی کند گروهی که جذب سرمایه را جزو اهداف خود قرار می دهند تا چه میزانی بزرگ و گسترده یا کوچک و محدود باشد، شرایطی که ایجاب می کند تا نظر سرمایه گذاران و سرمایه های سرگردان را به سوی خود جلب کند یکسان بوده و مانند قوانین فیزیکی همیشه و برای همه به صورت یکسان نتیجه می دهد.

یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین قوانین جهت جذب سرمایه، تمایز رقابتی است. کسب و کار مورد نظر باید یک تفاوت و تمایز اساسی با کسب و کارهای مشابه و نزدیک خود داشته باشد تا بتواند نظرها را به سوی خود جلب کند. خصیصه ای که املاک منطقه 22 تهران داراست و تمایز رقابتی بسیار پررنگی با بقیه مناطق تهران دارد و آن حجم وسیع و گسترده ساخت و ساز در سطح منطقه است. برج های مرتفعی که یکی پس از دیگری سر به آسمان برافراشته و آماده تحویل و قابل سکونت می شوند. به جرات می توان گفت کمتر منطقه ای در تهران وجود دارد که این حجم برج را در خود جای داده باشد و به دلیل وجود آب و هوای بسیار مناسب که از نتایج احداث دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس و همچنین آبشار تهران می باشد، منطقه هدف گردشگران درون شهری بوده و مستقیم و غیرمستقیم جذب سرمایه را در برای منطقه در بر دارد.

در سطحی کلی تر اگر بخواهیم نگاه کنیم همین که این میزان ساخت و ساز در منطقه 22 انجام می شود، خود چرخه بسیاری دیگر از اصناف مرتبط را به حرکت در می آورد. همانطور که معروف است ساخت و ساز و مسکن یکی از کسب و کارهای اصلی و مادر محسوب می شود و رونق در بخش مسکن باعث رونق در بسیاری از کسب و کارهای وابسته دیگر می شود مثل کارخانه های تولید مصالح ساختمانی، پیمانکاران ساختمانی و برق و گاز و آب و تاسیسات و دیگر انشعابات ساختمانی، بنگاه های معاملات ملکی، حمل و نقل در سطح ماشین آلات سنگین، کارخانه های تولید اسکلت های فلزی و ... بسیاری دیگر از مشاغلی که با راه افتادن ساخت و ساز در مسکن، آنها نیز فعال شده و به درآمد می رسند.

با این دید اگر نگاه کنیم باید گفت منطقه 22 یکی از فعال ترین مناطق تهران و حتی کشور در امر جذب سرمایه و به حرکت درآوردن چرخه ی اقتصاد در ایران است. تعاونی های ارگانی و بعضا سازندگان درجه یک شخصی به دنبال خرید زمین و گرفتن جواز برای ساخت برج، خاکبرداری و حفر گود و اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت فلزی پیچ و مهره یا بتن، اجرای سقف های عرشه فولادی، تیغه چینی و سفت کاری، نازک کاری و اجرای سفیدکاری و سرامیک، تاسیسات و اجرای انشعابات، اجرای نما و محوطه سازی و ... تنها عناوین خیلی کلی از مراحل ساخت یک برج و مشاغلی که درگیر ساخت می شوند و هر کدام از این مراحل نیز خود با چند شغل دیگر ارتباط پیدا کرده و به آنها نیز خیر می رسانند. در پایان نیز وقتی واحدهای برج ساخته می شوند کار مشاورین دفاتر معاملات ملکی شروع شده و خرید و فروش واحدها رونق مضاعفی به بازار می دهد. بنابراین املاک منطقه 22 در مقوله جذب سرمایه حرفهای زیادی برای گفتن دارد که مطالب فوق تنها از دید بسیار کلی بوده و شاید از نظر خوانندگان بدیهی به نظر برسد اما واقعیت امر این است که این مقوله بسیار مهم تر از چیزی است که در ظاهر می نمایاند.

در پایان نیز با نگاهی آینده نگرتر می توان به مقوله جذب سرمایه در منطقه 22 به بخش ساخت و ساز مجموعه های تجاری اداری در منطقه اشاره کرد که با ساخته شدن هر برج تجاری اداری و تحویل واحدها به صاحبان مشاغل تاثیر عظیمی در همین بحث ساده ی چرخش پول بین بانکی در سطح منطقه 22 پدید خواهد آمد. تصور کنید مشاغلی که در واحدهای ساخته شده خود در برج های متعدد تجاری اداری در سطح منطقه 22 به فعالیت خواهند پرداخت روزانه چه میزان گردش پولی خواهند داشت و بانک های منطقه را تا چه میزان درگیر مراسلات پولی و اعتباری خود کنند.

با این نگاه و از این آیتم نیز با حسابی سرانگشتی سرمایه هنگفتی جذب املاک منطقه 22 خواهد شد که زمان آن نیز زیاد دور نیست. طی همین سه چهار سال آینده که مراکز تجاری عظیمی که هم اکنون در حال ساخت هستند راه اندازی شوند. مراکزی همچون؛ بازار بزرگ ایران (ایران مال)، تهران مال ، رزمال، بازار بزرگ مادر، برج تجاری اداری لکسون، مجتمع بزرگ تجاری اداری آرتمیس، یاس 3، افرا، طوبی و ...

در یک جمله می توان گفت؛ در مقوله جذب سرمایه ، آینده از آن منطقه 22 است و هر آنکس که پای در این منطقه رویایی بگذارد. می توانید پس از خواندن این مقاله چند لحظه ای فکر کنید و از فردا به کارهای همیشگی تان بپردازید. می توانید پس از مطالعه این مقاله چند لحظه فکر کنید. تمام شب به این اندیشه بگذرانید که فردا صبح از کجا باید شروع کنید و فردا با ما تماس بگیرید و بلیط ورود به کشتی بزرگی که بر ساحل دریاچه لنگر انداخته را از آن خود کنید و جزو مسافران خوش اقبالی باشید که روزی مقاله ای خواند و از کنارش ساده عبور نکرد!

نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نشست تعاملی با مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طی یک سال سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در راستای تکالیف قانون حدنگار در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری و سند دارکردن املاک و اراضی فاقد سند مالکیت برای جلوگیری از دست اندازی افراد غیر به املاک و اراضی شهرداری تهران، نشست تعاملی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اداره ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ضمن تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات سازنده، صدور ۶۹۷ مورد سند تک برگ املاک خصوصی و عمومی در طول یک سال شد که در امری بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این نشست تعاملی، موضوع مکاتبه مستقیم شهرداری با ادارات ثبت استان تهران جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری و حذف مراجعه به دفترخانه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موضوع سامانه شمیم و تهیه مختصات UTM از طریق مکاتبه با اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران