Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: پیش‌بینی ظریف در مورد ادامه برجام بدون حضور آمریکا محال است. محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه آماده ایم به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا تهران را تحت فشار بگذاریم و اینکه آیا با توجه به این سخنان می‌توان به پایبندی اروپا بدون آمریکا به برجام امیدوار بود، گفت: اروپایی‌ها همواره در زمین آمریکا در مسئله برجام بازی می‌کنند و اروپا از تحریم‌های علیه ایران حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نباید فراموش کنیم که بخشی از ایران هراسی در جهان به رهبری برخی کشورهای اروپایی صورت گرفته است و با توجه به جایگاه رژیم صهیونیستی در بین کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، در مسئله برجام و مخالفت با ایران به نظر می‌رسد همگی نظرات واحدی داشته باشند.

آصفری با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا عملا علاقه‌مند به حل برجام از طریق گفتگو نیستند، تصریح کرد: این کشور‌ها از هر تلاشی برای مانع تراشی بر سر راه ایران فروگذار نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه اروپا برجام را بدون آمریکا هم ادامه می‌دهد، گفت: آقای ظریف به جای هزینه بر روی کشورهای اروپایی اگر وقت خود را برای برقراری و گسترش ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب اسیا قرار دهد بیشتر به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم این پیش بینی ظریف اشتباه است در حالی که اگر در مذاکرات هسته‌ای پرونده تحریم‌های اروپا از آمریکا جدا شده بود شاید مسئله نوع دیگری پیش می‌رفت، اما در شرایط فعلی بعید است که غرب بخواهد مسیر خود را از آمریکا جدا کند.


این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اگر اروپا سر عقل بیاید و روشی غیر از روش آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی ایجاد کند هم به نفع اروپاست و هم جمهوری اسلامی استقبال می‌کند، چون کشور ما به دنبال گسترش منافع و روابط خود با غرب است و مانع اصلی گسترش این روابط آمریکایی‌ها هستند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل صنفی دانشجوان دامغان و شاهرود مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر چهارشنبه و برای نخستین بار اعضای شورای صنفی دانشگاه دامغان و دانشگاه صنعتی شاهرود، در برنامه‌ای مشترک مسائل صنفی دانشجویان این دو شهرستان را پیگیری کردند.

علی زندیان سرپرست شورای صنفی دانشگاه دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه این نشست، گفت: شوراهای صنفی بازوی معاونت دانشجویی هر دانشگاه هستند و می‌توانند در پیگیری مسائل و مشکلات مرتبط با دانشجویان گام‌های اساسی بردارند.

زندیان مهم‌ترین کار شورا را پل ارتباطی میان دانشجویان و مدیران دانشگاه دانست و بیان کرد: به کمک شورای صنفی می‌توان مشکلات دانشجویان را پیگیری و حل کرد لذا تعامل با شورای صنفی دانشگاه‌های مختلف باعث می‌شود تا اتحاد و همفکری در حل مشکلاتی که گاهی با هم مشترک هستند برطرف شود.

وی افزود: این تعامل منحصر به دانشگاه شاهرود و دامغان نبوده و قرار است نشست هوایی با شورای صنفی دانشگاه سمنان نیز برگزار شود همچنین تلاش داریم که این تعاملات را به سطح خارج از استان نیز ترویج داده و تلاش کنیم که جایگاه شورای صنفی دانشجویان را ارتقا دهیم.

شفیع زاده مدیر امور دانشجویی دانشگاه دامغان نیز با اشاره به مسائل تغذیه، خوابگاه، فضای عمومی، امکان آموزشی و ورزشی، حمل و نقل و… که از سوی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های دامغان و شاهرود عنوان شد، گفت: شوراهای صنفی دانشگاه‌ها می‌توانند با تعامل و گفتگو برای پیگیری مطلوب‌تر مسائل رفاهی دانشجویان اقدام کنند.

کد خبر 6100233

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ سه وضعیت آقایان بدون صعود به فینال
  • مسائل صنفی دانشجوان دامغان و شاهرود مورد بررسی قرار گرفت
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا