Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رقابت های جام حذفی فصل 96-97 فوتبال ایران از پنج شنبه هفته گذشته با حضور تیم های لیگ برتری وارد مرحله یک شانزدهم نهایی شد.

سازمان لیگ در اقدامی عجیب و کم سابقه تصمیم گرفت در رقابت های این فصل، قانون عدم تقابل تیم های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی را اعمال نکند و برهمین اساس طبق برنامه قرار شد سه دیدار این مرحله بین تیم هایی از بالاترین سطح فوتبال ایران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس غیبت 3 تیم لیگ برتری در مرحله یک هشتم نهایی در همان روز قرعه کشی قطعی شد.

با این حال قانون نانوشته جام حذفی که تاکید می‌کند این جام مختص خلق معجزه و شگفتی از سوی تیم های کوچک است در مرحله یک شانزدهم نهایی به بهترین شکل اجرا شد و زیبایی و جذابیت این رقابت ها به شکل قابل توجهی افزایش یافت. اگر در فصل گذشته جام حذفی تیم گمنام قشقایی شیراز با برتری مقابل پرسپولیس به شگفتی ساز این جام تبدیل شد، با نتایجی که در نخستین مرحله رقابت های فصل جدید جام حذفی با حضور تیم های لیگ برتری رقم خورد، می توان به معجزه آفرینی تیم های بسیاری امیدوار ماند.

با احتساب بازنده دیدار پرسپولیس و نفت تهران تاکنون 9 تیم لیگ برتری از جام حذفی کنار رفته اند و درصورت شکست گسترش فولاد مقابل نفت مسجد سلیمان این تعداد به 10 تیم می رسد. در حال حاضر تعداد تیم های لیگ دسته اول از لیگ برتر در مرحله یک هشتم نهایی بیشتر است چراکه هم اکنون هفت تیم لیگ دسته اول و شش تیم لیگ برتر صعود خود را به این مرحله قطعی کردند و حتی اگر گسترش موفق به شکست دادن نفت مسجد سلیمان شود، سهمیه تیم های این 2 لیگ در جمع 16 تیم برتر جام حذفی یکسان می شود.

پارس جنوبی، شگفتی ساز این فصل لیگ برتر که باوجود کسب 13 امتیاز از پنج بازی ابتدایی فصل تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جدول قرار گرفته است، پس از تساوی بدون گل خانگی در وقت های قانونی و اضافی مقابل نساجی مازندران، تیم پنجم دسته اول در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان مهدی تارتار شد و وداعی زودهنگام با جام حذفی داشت.

سایپا که در این فصل جزء مدعیان کسب سهمیه آسیا محسوب می شود در بازگشت به استان البرز مقابل اکسین، تیم ششم لیگ دسته اول با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا علی دایی که سال گذشته با نفت تهران قهرمانی این رقابت ها را به دست آورده بود ناکام بزرگ مرحله یک شانزدهم نهایی لقب گیرد.

ذوب آهن که با چهار قهرمانی جام حذفی جزء مدعیان اصلی این رقابت هاست مقابل فجرسپاسی نگون بخت که در رتبه چهاردهم جدول لیگ دسته اول قرار گرفته است، پس از تساوی یک بر یک در وقت های اضافی و قانونی در ضربات پنالتی شکست خورد و برای نخستین بار در سه فصل اخیر از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

شاگردان سیروس پورموسوی در تیم فولاد خوزستان دیگر ناکام بزرگ مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بودند. فولاد خوزستان با شکست یک بر صفر مقابل تیم هفدهم جدول لیگ دسته یعنی ایران جوان بوشهر خداحافظی تلخی با این رقابت ها داشت.

بادران یکی از تیم های متمول و با شخصیت لیگ دسته اول که در رتبه سوم این رقابت ها قرار گرفته است با برتری قاطعانه سه بر یک مقابل پیکان، شاگردان مجید جلالی را از جاده جام حذفی خارج کرد تا در این رقابت ها هم به عنوان یک مدعی مطرح شود.

ال گیلانو هم با برتری سه بر یک ملوان مقابل سپیدرود رشت پایان یافت تا شاگردان نادر دست نشان که در جایگاه یازدهم لیگ دسته اول قرار گرفته اند، تیره روزی های ارتش سرخ گیلان در لیگ برتر را در جام حذفی هم تداوم دهند.

سپاهان و پدیده دیگر تیم های حذف شده لیگ برتری از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بودند.

شاگردان زلاتکو کرانچار که روزگار سیاهی در لیگ برتر دارند، مسیر ناموفق خود را با شکست یک بر صفر مقابل صنعت نفت در جام حذفی ادامه دادند تا یکی دیگر از مدعیان قهرمانی این رقابت ها هم به سرعت از جام حذفی کنار رود.

مشهدی ها هم که تا دقیقه 87 دیدار مقابل تراکتورسازی با نتیجه یک بر صفر از میهمانشان پیش بودند و خود را برای برگزاری جشن صعود به مرحله بعد آماده می کردند، در سه دقیقه قافیه را به تبحر و تخصص یحیی گل محمدی در جام حذفی باختند و با قبول شکست 2 بر یک از دور رقابت ها کنار رفتند.

استقلال تهران، سیاه جامگان مشهد و استقلال خوزستان سه تیمی بودند که در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی موفق شدند حریفان رده پایین تر خود را شکست دهند.

علی رضا منصوریان اولین فرصت خود برای رهایی از دریافت حکم اخراج از استقلال را غنیمت شمرد. چراکه آبی پوشان پایتخت موفق شدند گل گهر را در سیرجان با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند.

سیاه جامگان هم مقابل تیم هشتم جدول لیگ دسته اول یعنی آینده سازان برق نوین شیراز با نتیجه سه بر یک پیروز شد.

استقلال خوزستان قاطع ترین نتیجه یک تیم لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی را با برتری پنج بر صفر مقابل میعاد مغان اردبیل دسته دومی ثبت کرد.

در دیگر دیدارهای این مرحله خونه به خونه بابل 2 بر یک راه آهن تهران را شکست داد.

گل ابریشم دسته دومی با نتیجه چهار برصفر لگاز سد نیروی زمینی گذشت و داماش گیلان دسته دومی هم با یک گل مقابل سیراف کنگان بوشهر پیروز شد.

با این تفاسیر اگر نفت مسجد سلیمان، صدرنشین فعلی لیگ دسته اول موفق به برتری مقابل گسترش فولاد قعرنشین لیگ برتر شود، در اتفاقی عجیب تعداد تیم های دسته اولی از لیگ برتری در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بیشتر می شود.

داماش گیلان و گل ابریشم تهران هم تیم های دسته دومی حاضر در این مرحله هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و هوادار تهران از لیگ برتر و تیم چادرملوی اردکان، از لیگ یک به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • صعود سخت سپاهان در جدال با تیم دسته اولی
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی
  • ترکیب پرسپولیس برای بازی مقابل آلومینیوم
  • پرسپولیس در سودای تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در جام حذفی ایران
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی