Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:30:24 GMT

مدیریت و نظارت بوفه مدارس به والدین سپرده می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۸۸۲۱

مدیریت و نظارت بوفه مدارس به والدین سپرده می شود

تهران - ایرنا - رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت و نظارت بوفه مدارس در قالب امضای تفاهمنامه میان دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به والدین سپرده می شود.

محمدرضا ولی زاده روز روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه این تفاهمنامه در راستای ساماندهی بوفه ها و پایگاه های تغذیه سالم در مدارس انجام می شود، اظهار داشت: با اجرای این تفاهمنامه از یک سو وزارت بهداشت از طریق کارشناسان بهداشت خود، نظارت مکملی بر فعالیت بوفه مدارس خواهد داشت و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش نیز آموزش های لازم را به والدین ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با به کار گیری ظرفیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظارت مستقیم والدین در آینده شاهد بهبود فعالیت بوفه مدارس خواهیم بود، ادامه داد: آموزش و پرورش کار صدور مجوز و معرفی گردانندگان آن به مراجع ذی صلاح برای گرفتن کارت بهداشتی را بر عهده دارد و بعد از آن نظارت دقیقی بر فعالیت بوفه های مدارس انجام نمی شود زیرا نظارت بر 107 هزار مدرسه با توجه به محدودیت منابع انسانی و اعتبارات بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد مذاکره شده و جلساتی را با دفتر بهبود تغذیه جامعه این وزارتخانه برگزار کردیم و قرار است این تفاهم نامه برای اجرای یک کار مشترک در زمینه ساماندهی بوفه مدارس به امضا برسد.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان یادآورشد: در این رابطه بنا داریم کارگروهی متشکل از نمایندگان اولیا عضو انجمن های اولیا و مربیان و کارشناسان دو وزارتخانه تشکیل دهیم تا والدین بتوانند از طریق این کارگروه نظرات خود را منتقل کنند وبا این اقدام از ظرفیت والدین برای اداره بوفه های مدارس استفاده می شود زیرا کسی بهتر از والدین نمی توانند این بوفه ها را اداره و نظارت کنند.
ولی زاده اضافه کرد: اکنون انجمن اولیا و مربیان در برخی مدارس شهر تهران و کشور، بوفه را به والدین اجاره می دهند و اولیا نیز از مواد غذایی سنتی به عنوان میان وعده دانش آموزان استفاده می کنند که این مواد هیچ گونه ضرری برای دانش آموزان ندارد.
وی تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده یکی از خدماتی که وزارت آموزش و پرورش باید در قالب استانداردهای مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانش آموزان ارائه کند، بهره گیری از بهداشت یاران و کارشناسان بهداشت برای نظارت بر بوفه های مدارس است به این نحو که کارشناسان بهداشت در مدارس حضور پیدا کرده و آموزش های مربوط به تغذیه سالم و نقش و اهمیت تغذیه سالم در میزان یادگیری دانش آموزان را برای والدین و خانواده ها تشریح می کنند.
ولی زاده اظهار کرد: از آنجا که تاکنون ساز و کاری برای مشارکت والدین در زمینه نظارت قانونمند و سازماندهی شده بر بوفه های مدارس را نداشته ایم و انجمن اولیا و مربیان صرفا به شکل سنتی و سلیقه ای به این مساله ورود پیدا کرده اند، امضای این تفاهمنامه و همراهی وزرای این دو دستگاه پشتیبان خوبی برای تحقق اهداف است.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در تلاش هستیم تا این تفاهمنامه تا اول مهر ماه به امضای طرفین رسیده و بخشنامه آن در اختیار مدارس سراسر کشور قرار گیرد.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود