Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه اردوی تشکیلاتی و سیاسی حیات طیبه گفت: کار تشکیلاتی در دانشگاه های ما همیشه حرف اول را می زده است.

وی در ادامه با بیان تاریخچه ای از ایجاد تشکل های اسلامی در دانشگاه های کشور گفت: دانشگاه تهران سال 1313 تاسیس شد و چند سال بعد اولین تشکل اسلامی در دانشگاه های ایران در سال 1322 در دانشگاه تهران تحت عنوان انجمن اسلامی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری افزود: این تشکل بعدها به یک شجره طیبه تنومند تبدیل شد به گونه ای که در سال 1341 که حضرت امام خمینی(ره) اولین گام های مبارزه را در قم برداشتند انجمن های اسلامی دانشگاه های تهران، شیراز، تبریز و اصفهان با هم عهد بستند که به دیدار امام در قم بروند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: متن سخنرانی امام با انجمن های اسلامی در صحیفه امام وجود دارد و این بیعتی بود که انجمن های اسلامی دانشگاه ها با امام خمینی(ره) کردند و تا اخر هم پای بیعت خود ایستادند.

وی تصریح کرد: حقیقتا انجمن های اسلامی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام مهمی که امام خمینی(ره) در خصوص دانشگاه ها برداشتند انقلاب فرهنگی بود.

کلانتری تاکید کرد: به نسل جدید این طور القا می کنند که امام خیلی ارتباطی با انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها نداشتند در حالی که خود امام با همه وجود و با قاطعیت تمام انقلاب فرهنگی را در سال 1358 در دانشگاه ها شروع کردند و خود امام تا آخر پای انقلاب فرهنگی ایستادند.

وی افزود: اگر کسی در این زمینه تردید دارد به متن بیانات حضرت امام خمینی(ره) مراجعه کند تا ببیند چقدر امام خمینی(ره) برای ایجاد انقلاب فرهنگی و تحول در دانشگاه ها هزینه کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: تشکل یا جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی یک نقش بی بدیل را برعهده دارد.

وی اولین شرط شکل گیری تشکل را داشتن معرفت عمیق سیاسی و دینی برشمرد و گفت: قطعا این نوع اردوهای آموزشی نقش اصلی برای به سامان رسیدن تشکل های اصلی برعهده دارد.

کلانتری با اشاره به اهمیت آموزش و پژوهش تاکید کرد: رکن اصلی این اردو آموزش است، خواهش من این است که این اردو و آموزش های لازم در این یک هفته را جدی بگیرید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان منتخب حاضر در اردوی حیات طیبه وعده داد که هماهنگی ها برای سفر سه روزه به مشهد مقدس را برنامه ریزی کنند.

پیش از حجت الاسلام کلانتری، محمد قربانی سرپرست اداره تشکلهای سیاسی-اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اهداف اولین اردوی تشکیلاتی و آموزشی حیات طیبه را عنوان کرد و گفت:کلاس ها در اردوی حیات طیبه در سه زمینه جریان شناسی سیاسی، اندیشه سیاسی و معرفت شناسی سیاسی برگزار می شود.

قربانی برگزاری مناظرات بین چهره های مطرح کشورو برنامه ها و نشست های دیگر با حضور صاحب نظران و اساتید طراز اول کشور را از برنامه های دیگر اردوی حیات طیبه برشمرد.

حجت الاسلام کلانتری حیات طیبه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست